تعهد مشتری

۱/۶۹/۰

ارتباطات

۹/۶۸/۰

رفع تعارض

۵/۸۱/۰

وفاداری مشتری

۷/۵۷/۰

کیفیت خدمات

۲/۹۲/۰

رضایت مشتری

۷۷/۰

با توجه به اطلاعات جدول۳-۲ و جدول ۳-۳، درموردضریب آلفای کرونباخ محاسبه و مشاهده شده و با توجه به قاعده نتیجه‌گیری درمورداعتبارپرسشنامه، علاوه براینکه کل پرسشنامه دارای اعتباراست بلکه ضریب آلفای کرونباخ از مولفه های مورد بررسی نیز دارای اعتبار لازم و کافی است .

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۳-۸معرفی مدل ها و آزمونهای مورد نیاز
۳-۸-۱ضریب هبستگی
ضریب همبستگی ابزاری آماری برای تعیین نوع و درجه ی رابطه یک متغیر کمی با متغیر کمی دیگر است. ضریب همبستگی، یکی از معیارهای مورد استفاده در تعیین همبستگی دو متغیر است.بعلاوه ضریب همبستگی شدت رابطه و همچنین نوع رابطه (مستقیم یا معکوس) را نشان می‌دهد. این ضریب بین ۱ تا ۱- است و در عدم وجود رابطه بین دو متغیر، برابر صفر است.
همبستگی بین دو متغیر تصادفی X و Y به صورت زیر تعریف می‌شود:
که در آن E عملگر امید ریاضی، cov به معنای کوواریانس، corr نماد معمول برای همبستگی (کورولیشن) پیرسون، و سیگما نماد انحراف معیار است.
امید ریاضی:
در نظریه احتمالات؛ امید ریاضی، میانگین، مقدار مورد انتظار یا ارزش مورد انتظار یک متغیر تصادفی گسسته برابر است با مجموع حاصل‌ضرب احتمال وقوع هر یک از حالات ممکن در مقدار آن حالت. در نتیجه میانگین برابر است با مقداری که بطور متوسط از یک فرایند تصادفی با بی‌نهایت تکرار انتظار می‌رود.
کواریانس::
در نظریه احتمالات، اندازه تغییرات هماهنگ دو متغیر تصادفی است. (اگر دو متغیر یکی باشند کواریانس برابر واریانس خواهد شد). چنانکه دو متغیر تصادفی ناوابسته باشند کواریانس آنها صفر خواهد بود.
ضریب همبستگی پیرسون :
روشی پارامتری است و برای داده‌هایی با توزیع نرمال یا تعداد داده‌های زیاد استفاده می‌شود.
۳-۸-۲رگرسیون خطی
رگرسیون روش آماری است که به بررسی ارتباط دو یا چند متغیر می ­پردازد که با بهره گرفتن از آن می توان یک متغیر را بر اساس یک یا چند متغیر دیـگر پیش بـینی نمود. حال در صورتیکه یک متغیر مستقل داشته باشیم با مدل رگرسیون خطی ساده و در صورتیکه بیش از یک متغیر مستقل داشته باشیم با مدل رگرسیون چندگانه مواجه می شویم که در زیر به شرح هریک می پردازیم:
الف) رگرسیون ساده
فرض کنید X یک متغیر مستقل، Y یک متغیر وابسته و e متغیر خطا باشد. معادله خط رگرسیون به صورت زیر خواهد بود:

که در آن پارامتر نشان دهنده عرض از مبدا خط رگرسیونی و پارامتر نشان دهنده شیب خط است. در مدل رگرسیونی خطی ساده متغیر مستقل تحت کنترل است و تصادفی نیست در صورتی که متغیر وابسته تصادفی است. با بهره گرفتن از تحلیل رگرسیون می توانیم فرض وجود ارتباط بین دو متغیر مستقل و وابسته را آزمون کنیم. به منظور آزمون فرض :

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...