ارتباط دو طرفه برند

۷

۸۸/۰

رضایت مندی برند

۹

۸۵/۰

اعتماد برند

۶

۸۶/۰

۳-۸- جامعه، نمونه و روش نمونه گیری
در این تحقیق به آزمون فرضیه های مسأله در سطح مشتریان شرکت های گوشی تلفن همراه برندهای HTC، SUMSUNG و HUAWEI در سطح شهر رشت پرداخته شده است. به طوری که مطالعه موردی در رابطه با مشتریان فروشگاه ها بوده است. مشتریان مورد نظر از میان فروشگاه های معتبر شهر رشت انتخاب شده اند.
برای انتخاب نمونه های آماری جهت استفاده از روش های تحلیلی آمار استنباطی، از روش نمونه گیری تصادفی استفاده می شود. از آنجاییکه در تحقیق حاضر جامعه آماری مشخص (محدود) و مقیاس داده ها از نوع فاصله ای هستند از فرمول زیر برای تعیین حجم نمونه استفاده می شود(آذر و مومنی، ۱۳۸۴):

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

(رابطه ۳-۱)
n: حجم نمونه
: واریانس نمونه مقدماتی
ε: برآورد دقّت
در این تحقیقε دقّت برآورد بوده و بین ۱/۰ تا ۰۱/۰ است. در این تحقیق مقدار ε، ۸ ۰/۰ است، مقدار z نیز از جدول توزیع نرمال انتخاب شده(۵ ۰/۰ =α)، که برابر ۹۶/۱ است. با توزیع اولیه ۳۰ پرسشنامه، مقدار واریانس نمونه۶۴/۰ محاسبه شد. با در نظر گرفتن مفروضات بالا، حجم نمونه تحقیق برابر است با:
۳۸۴
همانطور که در فرمول دیده می شود، حجم نمونه ۳۸۴ نفر است که بصورت تصادفی از بین جامعه آماری تحقیق انتخاب می شود.
۳-۹- روش تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها
با توجه به روابط علت معلولی بین سازه های مدل تحلیلی از تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری استفاده خواهد شد. پس از جمع آوری داده ها و اطلاعات موجود با بهره گرفتن از فنون آمار استنباطی از آزمون معادلات ساختاری با بهره گرفتن از نرم افزار LISREL استفاده به عمل خواهد آمد و داده های جمع آوری شده از طریق نرم افزار SPSS تحلیل خواهد شد.
۳-۱۰- خلاصه فصل
.در این فصل روش تحقیق مورد استفاده بیان شد. در این رابطه، انواع متغیرهای مورد استفاده در مدل اصلی تحقیق، آزمون های مورد نیاز در خصوص داده ها و مبانی آماری مورد نظر برای آزمون فرضیات تشریح گردید. همچنین، مبناهای محاسباتی و نحوه بکارگیری متغیرهای وابسته، مستقل و کنترلی بیان گردید.
۴-۱- مقدمه
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده ها
آمار بعنوان یک علم، شامل مفاهیم و روش هایی است که در تمام پژوهش هایی که مستلزم جمع آوری داده ها بوسیله فرایند آزمایش و مشاهده و استنباط و نتیجه گیری بوسیله تجزیه تحلیل آن داده ها هستند، اهمّیت بسیار دارد. به گونه ای که امروزه محققین، آمار را یکی از مفیدترین وسیله ها برای رسیدن به اهداف خود قرار می دهند(والپول،۱۳۸۷). از آنجا که آمار ابزار مناسبی برای تبدیل داده به اطلاعات است، استفاده از آن در دانش مدیریت به نحوه وسیعی رایج گردیده است. امروزه کمتر سازمانی را می توان یافت که از متخصصان آمار برای کمک به مدیریت سازمان استفاده نکند. بکارگیری فنون پایه ای آمار در بررسی صحت و سقم فرضیات، یکی دیگر از جنبه های کاربرد این علم درگستره مدیریت است. پژوهشگر مدیریتی بسیاری فرضیات تحقیق خود را با فنون آماری محک می زند و صحت روابط متغیرهای آن را با رویکرد آماری بررسی می کند. ضرورت تصمیم گیری منطقی و اساسی در دنیای متلاطم امروز، اهمّیت علم آمار و فنون آن را بیش از پیش آشکار نموده و استفاده از آن را اجتناب ناپذیر می نماید(آذر ومؤمنی،۱۳۸۴).
در فصل حاضر اطلاعات گردآوری شده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و در خصوص فرضیاتمطرح شده، به نتیجه گیری آماری پرداخته می شود. داده های حاصل از این پژوهش بااستفاده از نرم افزارLisrelوSPSSتجزیه وتحلیل شده اند. برای تجزیه و تحلیل داده ها ابتدا به توصیف آماری داده های حاصل از اجرای پرسشنامه به کارگرفته شدهمی پردازیم و سپس سئوالات مطرح شده را مورد بررسی قرارمی دهیم. داده ها به طور کلی در دو سطح توصیفیو استنباطی تجزیه و تحلیل شده اند.
۴-۲- تجزیه وتحلیل داده ها
تحلیل اطلاعات شامل عملیات متعددی است، امّا سه عمل از میان آن ها مجموعاً گذرگاه اجباری را تشکیل می دهند، ابتدا شرح و آماده سازی داده های لازم برای آزمون فرضیه ها، سپس تحلیل روابط میان متغیرها و بالاخره مقایسه نتایج مشاهده شده با نتایجی که فرضیه ها انتظار داشتند(کیوی و کامپنهود، ۱۳۸۱). همانطور که گفته شد، در تحقیق حاضر برای تجزیه وتحلیل داده ها از فنون آمارتوصیفی و آمار استنباطی استفاده شده است.
۴-۳- آمار توصیفی
این نوع آمار صرفاً به توصیف جامعه می پردازد و هدف آن محاسبه پارامترهای جامعه است، چنانچه محاسبه مقادیر و شاخص های جامعه آماری با بهره گرفتن از سرشماری تمامی عناصر آن انجام گیرد، آن را آمار توصیفی گویند و برای محاسبه فراوانی، درصد، درصد تراکمی برای هر کدام از سوالات به کار می رود. در این تجزیه وتحلیل، محقق داده های جمعیت شناختی جمع آوری شده از نمونه های آماری را با بهره گرفتن از فنون آمار توصیفی شامل: جداول فراوانی و نمودارهای ستونی، مورد بررسی قرار داده است.
نتایج حاصل از تجزیه وتحلیل ها بصورت زیر است:
۴-۳-۱- جنسیت پاسخ دهندگان
جدول۴-۱- فراوانی جنسیت پاسخ دهندگان

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...