بازاریابی الکترونیکی
فروش تلویزیونی
فروش با کمک نمابر
فروش با پست الکترونیکی
فروش با پست آوایی (درگی، ۱۳۸۶).
روابط عمومی
عبارت است از تلاش‌های سنجیده، برنامه‌ریزی و تقویت شده برای ایجاد و حفظ درک کامل دوطرفه سازمان و جامعه مقابلش (تعریف سازمان روابط عمومی) که این بخش مستقیماً به آگهی مرتبط است (بنگز، ۱۳۸۷). در واقع روابط عمومی[۷۱] و آوازه‌جویی[۷۲]، به دلیل این‌که مشتریان آن‌ها را عینی و عاری از اهداف تجاری می‌بینند، می‌توانند ابزارهای ارتباطی اثربخشی باشند.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

نمایشگاه‌ها و نحوه نمایش محصولات
نمایشگاه، مهم‌ترین ابزار ارتباط بازاریابی در بازارهای تجاری است. وجود تعداد نسبتاً کم مشتریان صنعتی و امکان جمع‌ آوری آسان اطلاعات در مورد آن‌ها، فرصت‌های مناسبی برای شرکت‌ها، در راستای برآورده ساختن نیازهای مشتریان و نمایش محصولات جدید با هزینه اندک، فراهم می‌آورد (هتن، ۱۳۸۷).
پیشبرد فروش
پیشبرد فروش[۷۳] توانایی جذب مشتریان جدید و نگداری مشتریان وفادار را دارد و اگر شما به عنوان یک سازمان علاقمند به نگهداری مشتریان فعلی خود هستید باید در برنامه بازاریابی خود، جایی برای پیشبرد فروش در نظر بگیرید. پیشبرد فروش یک روش عالی برای نگهداری مشتریان فعلی و دادن پاداش به آن‌ها برای تداوم و استمرار رابطه‌شان با سازمان شماست (وایت[۷۴]، ۲۰۰۳). یا به گفته ولز پیشبرد فروش، شاخه‌ای از بازاریابی است که در دوره‌ی زمانی محدود، از تکنیک‌های گوناگون انگیزشی برای ساختاردهی به برنامه‌های مربوط به فروش معطوف به مصرف‌کنندگان، تجارت یا سطوح فروش، بهره می‌جوید تا عمل یا واکنشی مشخص و قابل اندازه‌گیری را نسبت به یک کالا یا خدمت ایجاد کند (ولز[۷۵] و دیگران، ۱۳۸۳). یک تقسیم‌بندی از پیشبرد فروش آن را به دو دسته مصرف‌کننده و تجاری تقسیم می‌کند (های بینگ و کوپر، ۲۰۰۳).
اهداف پیشبرد فروش
هدف‌های گسترده‌تر اقدامات پیشبردی، منشأ هدف‌های پیشبرد (برای فروش) می‌باشند و منشأ هدف‌ها نیز هدف‌های اصلی بازاریابی هستند که در رابطه با محصول تعیین می‌شوند. با توجه به بازار مورد هدف، هدف‌های خاص «ترویج برای فروش» متفاوت‌اند (رضایی و دیگران، ۱۳۸۷).
اهدافی که برای پیشبرد فروش در نظر گرفته می‌شوند باید القاکننده رفتار تدریجی فزاینده، مشخص، قابل اندازه‌گیری، مرتبط با زمان خاص، سمت‌گیری به محدوده جغرافیایی، شامل بودجه‌بندی مشخص یا پارامترهای سودآوری و متمرکز بر رفتار ویژه بازار هدف باشد.
استراتژی‌های پیشبرد فروش
ابزار پیشبرد: ابزارهای پیشبرد فروش نظیر برگه‌های تخفیف، جوایز، کالاهای تبلیغاتی و … بسیار متنوع هستند و متناسب با اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت سازمان انتخاب می‌شوند.
محرک‌ها: برانگیزاننده‌ها یا محرک‌های پیشبرد شامل یک پاداش اساسی برای مصرف‌کننده است. نکته‌ی کلیدی ایجاد مشوق‌هایی است که از نظر مشتریان با ارزش تلقی شده، فروش پیش‌بینی شده را محقق و سودآوری را حفظ کند.
پیشبردهای بسته یا باز: پیشبرد بسته (مانند ارائه کوپن) هنگامی مورد استفاده قرار می‌گیرد که بازاریاب به دنبال گروه مشخص بازار هدف می‌باشد و یا بودجه پیشبرد محدود باشد و پیشبرد باز (مانند تخفیف فروش) که حداکثر مشارکت مصرف‌کنندگان را در بر می‌گیرد.
نحوه اجرای پیشبرد: رسانه‌ها، کارکنان فروش و (رو، داخل و نزدیک) بسته‌بندی محصول برای تولیدکنندگان و خرده‌فروشان (های بینگ و کوپر، ۲۰۰۳).
تبلیغات اینترنتی، ارسال پیشنهادات ترویجی از طریق دورنگار و استفاده از تلویزیون‌های تعاملی همه مثال‌هایی از ابزارهای ارتباطی پیش روی شرکت‌ها هستند. وظیفه شما به عنوان یک بازاریاب، داشتن اطلاعات کامل درباره گزینه‌های در دسترس و توانایی ارزیابی نقاط قوت و ضعف هر یک از آن‌ها، از لحاظ به وجود آوردن آگاهی، علاقه، حفظ توجه، تغییر نگرش و فروش نهایی محصولات شرکت است.
۲-۴-۶-۲- برنامه ترویجی
پس از اینکه همه اجزای برنامه را مورد توجه قرار دادید، حال نوبت به ترکیب آن‌ها در داخل یک برنامه هماهنگ و زمان‌بندی شده است. برنامه ترویج به عنوان یک سند مکتوب، از ساختار دقیقاً مشابهی با برنامه‌های کسب و کار و بازاریابی، برخوردار است.

بررسی برنامه بازاریابی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...