بر اساس نتایج ارائه شده در جدول ۴-۵، سطح معنی داری آماره t مربوط به ضریبβ(AC)که نشان دهنده اختلاف بین ضریب پایداری اقلام تعهدی با ضریب پایداری جریان نقدی می باشدکوچکتر از ۰۵/۰ بوده (۰۲۷۷/۰) و ضریب آن منفی است (۰۲۰۵/۰-) بنابراین فرضیه H1 در سطح اطمینان ۹۵ درصد تأیید شده و می توان گفت ضریب پایداری اقلام تعهدی سودحسابداری جاری از ضریب پایداری جریان نقدی، کمتر می باشد.بنابراین بین ضریب پایداری اقلام تعهدی سودحسابداری جاری وضریب پایداری جریان نقدی،تفاوت معنادار وجود دارد و فرضیه اول پژوهش در سطح اطمینان ۹۵ درصد تأیید می شود.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۴-۵-۲) آزمون فرضیه های دوم تا چهارم پژوهش:
برای آزمون این فرضیه ها از مدل ۴-۲ به شرح زیر استفاده شده است:
مدل شماره ۴-۲:
ROA it ۱ββROAitβWCitβNCO itβFIN it€it ۱
در این مدل برای این که بتوان مشخص نمود که آیا استفاده از روش داده های پانل در برآورد کارآمد خواهد بود یا نه از آزمون F لیمر و به منظور این که مشخص گردد کدام روش (اثرات ثابت و یا اثرات تصادفی) جهت برآورد مناسب تراست از آزمون هاسمن استفاده شده است. نتایج حاصل از این آزمون ها در جدول ۴-۶ آمده است.
جدول ۴-۶ نتایج انتخاب الگو برای آزمون مدل ۴-۲

آزمون

آماره

مقدار آماره

درجه آزادی

سطح معنی داری

آزمون F لیمر

۵۴۰/۲

(۴۶۹ ، ۱۱۹)

۰۰۰۰/۰

آزمون هاسمن

۶۱۷/۲۲۰

۴

۰۰۰۰/۰

با توجه به نتایج حاصل از آزمون F لیمر، از آنجایی که سطح معنی داریاین آزمون کمتر از ۰۵/۰ می‏باشد (۰۰۰۰/۰)، ناهمسانی عرض از مبداءها تأیید شده و لازم است در برآورد مدل از روش داده‏های پانل استفاده شود. همچنین از آنجایی که سطح معنی داری آزمون هاسمن نیز کمتر از ۰۵/۰ می‏باشد (۰۰۰۰/۰)، لذا مدل می بایست از طریق روش اثرات ثابت برآورد گردد. در جدول ۴-۷ نتایج حاصل از برآورد مدل و همچنین نتایج مربوط به آماره ها و مفروضات رگرسیون کلاسیک ارائه شده است.
جدول ۴-۷ نتایج برآورد مدل ۴-۲ پژوهش

ROA it ۱ββROAitβWCitβNCO itβFIN it€it ۱

C

ROA

ΔWC

ΔNCO

ΔFIN

ضریب تعیین

ضرایب برآوردی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...