از جمله محدودیت های این تحقیق می توان به عدم همکاری برخی دانشجویان در پر کردن پرسشنامه و برگشت آن اشاره کرد. همچنین امکان دسترسی محقق به برخی منابع اطلاعاتی وجود نداشته است.
۵-۵- پیشنهادات مبتنی بر نتایج حاصل از تحقیق حاضر

      • با درنظرگرفتن این نکته که امروزه دانشگاه­ها به عنوان آخرین پل قبل از ورود افراد به زندگی مستقل در جامعه قرار دارند، بنابراین نقش آن­ها در افزایش مهارت­ های مالی افراد بسیار حائز اهمیت است و باید با ارائه واحد­هایی برای آموزش مهارت و دانش مالی در سطوح مختلف به دانشجویان تلاش کنند؛ علاوه براین دانشگاه­ها به عنوان متولیان اصلی برگزاری همایش­های علمی در کشور باید همایش­ها و کنفرانس­هایی با موضوعات مختلف در زمینه ­های مالی برگزار کنند تا سطح بینش مالی دانشجویان را ارتقا دهند. توجه به موارد ذکرشده کمک می‌کند تا دانشجویان در آینده در محیط کاری خود عملکرد بهتری داشته باشند و در محیط شخصی زندگی خود نیز تصمیمات بهتری بگیرند و از امنیت رفاهی و اقتصادی بیشتری برخوردار شوند و کمتر تحت تأثیر فشارهای اجتماعی و روانی قرار گیرند.
      • ( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

    • با توجه به نقش استقلال مالی دانشجویان در داشتن سواد مالی مناسب لازم است خانواده­ها و متولیان برنامه­ ریزی که در رأس آن دولت قرار دارد، زمینه ­های برخورداری از استقلال مالی را برای آن­ها از قبیل برنامه­ ریزی برای آموزش­های مالی مناسب و ایجاد زمینه ­های شغلی مناسب در جامعه را برای این قشر فراهم کنند.
    • پیشنهاد می‌گردد با توجه به نقش بارز رسانه­های دیداری و شنیداری در موثر بودن آموزش­های مختلف به افراد جامعه ، آن‌ها به طرق مختلف از تبلیغات گرفته تا کتاب و فیلم و غیره در برجسته کردن موضوع سواد مالی به عنوان موضوع حیاتی برای رسیدن به رفاه بیشتر در زندگی اجتماعی تلاش نمایند و از این طریق سطح آگاهی و دانش مردم را افزایش دهند.
    • پیشنهاد می گردد با توجه به نقش سواد مالی ، شرکتهای مشاوره و سرمایه گذاری در راستای مدیریت و کنترل سواد مالی در جهت بهبود درآمد مالی افراد ، تاسیس کرد .

۵-۶ –پیشنهادات برای تحقیقات آتی

    • پیشنهاد می­گردد در تحقیقات آتیبه بررسی سطح سواد مالی در بین اقوام مختلف ایرانی پرداخته شود تا نتایج مقایسات سطح سواد مالی در بین فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف نیز ارائه گردد.
    • پیشنهاد می­گردد محققین در تحقیقات آتی به بررسی تأثیر متغیرهای تأثیرگذار بر سطح سواد مالی افراد جامعه به صورت مقایسه‌ای در ایران و کشورهای دیگر بپردازند.
    • با توجه به اینکه این تحقیق در زمینۀ سنجش سواد مالی صورت پذیرفته است، پژوهشهای دیگری می تواند در زمینۀ سایر سطوح سواد مالی صورت پذیرد.
    • می توان این تحقیق را در جوامع آماری دیگر نیز انجام داد و با توجه به ویژگیهای جمعیت شناختی ،اجتماعی، فرهنگ و خواسته های افراد آن بخش از جامعه به عوامل مؤثر دست یافت.

مراجع
مراجع لاتین:

    1. Barbara, O., Jing, J., (2005), financially distressed consumers: their financial practice, financial well-being and health, 16, pp. 71-85.
    1. Bird, S., (2008), financial literacy among university students¸ An Australian case study¸ University of Wollongong, Available at: http://ro.uow.edu.au/theses/112.
    1. Bodvarsson, O., & walder, R., (2004), Do parental cash transfers, weaken performance in college, Economics of education review, 23(5), 483-495.
    1. Chen, H. and Volpe, R.P, (2005), Financial Literacy, Education, and Services in the Workplace, A Journal of Applied Topics in Business and Economics. [Online], available: zttp//www.westga.edu/~bquest/2005/workplace.pdf .
    1. Cude, B. J., (2010), financial literacy, the journal of consumer affairs, vol. 44, N. 2.
    1. Danes, S. M., Haberman, H. R., (2007), Teen financial knowledge, self-efficiency and behavior: A gendered view, financial counseling and planning journal, 18, 48-60.
    1. Drake, Margaret Vandervoort., (2004), Financial well-being and the need for Employer-spon sored Financial Literacy Education as Reported by Employees of a Texas Public Research University, Available at: http//Proquest.umi.com. P.256
    1. Dvorak¸ T., & Hanly¸ H., (2010), Financial Literacy and design of retirement plans, The journal of socio – Economics, vol. 39: 645 – ۶۵۲٫
    1. Eitel, Susan J, (2007), First-generation female college students’ Financial Literacy: Barriers to persistence and degree completion, pp.221. Available at: http//Proquest.umi.com.
    1. Fergusson, D., and Horwood, L., (1981), the measurement of family material well-being, journal of family Issues, 14, 725-749.
    1. Fox, J., Bartholoma, S., (2000), building the case for financial education, the journal of consumer affairs, 39 (1), 195-214.
    1. Garman, E.T., & Forgue¸ R.E., (2000) ¸Personal Finance, thed.). Boston: Honunhton Mifflin.
    1. Goldsmith, E., (2000), Resource management for individual and family, Belmont, CA: wads worth learning.
    1. Hayhoe, C., Lea, I., (1990), Difference in spending habits and credit card use of college student, journal of consumer affairs, 34, 113-133.
    1. Hogarth, M., (2002), financial education and economic development, international conference hosted by Russian GA presidency in corporation with OECD.
    1. Huston, S., (2010), Measuring financial literacy, journal of consumer affairs, 44, 296-316.
    1. Jacobs, B., (2000), turn bling tower of babel: subprime securitization and the credit crises, financial annals journals, 65, 16-28.
    1. Joo, S. and Garman, E.T., (1998), The Potential Effects of Workplace Financial Education Based on the Relationship Between Personal Financial Wellness and Worker Job productivity, Personal Finances and Worker Productivity, Vol. 2, No. 1,pp. 163-173.
    1. Joo, S., Gable, J., (2004), credit card attitudes and behavior of student college, Journal of family and Economic Issues, 37, 405-416.
    1. Katlin, j., (2010), financial satisfaction: personal finance-work conflict and work outcome, financial consoling and planning education conference, Scottsdale, AZ, 38-45.

Lusardi, A., Mitchell, O. S., (2006), Financial literacy and planning: implications for retirement wellbeing, Netherlands Central Bank, Research Department in its series DNB working papers, n. 28.

  • Lyons, A (2004), A Profile of Financially at-risk College Students, The Journal of Consumer Affairs, vol 38(1), 56-80.
  • Malcoan, A., (2011), quality of life and subjective well-being in undergraduate students, Procedia social and behavioral sciences, 15, pp. 2843-2847.
  • Malone, K., Susan, D., (2010), perception of financial well-being among American woman in diverse families, I Fam Econ ISS, 41, 63-81.
  • Mc Gregor, S., Smith, E., (1998), expanding our understanding of quality of life, journal of family and science, 90, 2-6.
  • Monticone¸ C., (2010), How much does wealth matter in the Acquision of financial literacy, The Journal of consumer Affairs ¸vol .44, No. 2,403 – ۴۲۲
  • Mullins, patricia o’connel, (2007), Financial Knowledge and Communication of Teenagers and their Parent or Guardian, Proquest, pp.276.
  • Murphy, D. S., & Yetmar¸ S., (2010), personal financial planning attitudes: a preliminary study of graduate students, Management research review, vol 33. No .8: 811 -817.
  • Neill, B., Benoit, S., (2005), financially distressed consumer: their financial practices, financial consoling and planning education conference, 16, 15-34.
  • Pang¸ M. F (2010), Boosting financial literacy: Benefits from learning study, Inster Sci, vol 39, 659 -677.
  • Peng,C.M , Bartholomue, S, Fox ¸ J & cravener¸ C., (2007), The Impact of Personal Finance Education Delivered in high school and College courses, Journal of family and Economic Issues , vol 28: 265 -284.
  • Porter, N. M., (1990), testing a model of financial wellbeing, financial consoling and planning education, 4, 135-164.
  • Sabri, M., F., Maurice mac Donald, Tahira & k., ltira – JariuhMasud, (2010), Credit Card Ownership among American High School Seniors, Journal of Family and Economic Issues, 31:151-160.
  • Shogern, A., (2006), the role of positive psychology constructs in predicting life satisfaction in adolescents with and without cognitive disabilities, positive psychology, 1, 37-52.
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...