مهندسی مجدّد پیچیدگی شرکت گاز استان گیلان و توسعه فناوری

۱۹۸

۵/۴۳- درصد

۰۰۰/۰

تایید فرضیه

با توجه به جدول مشاهده می شود که مقدار ۰۵/۰ >000/0 Sig = می باشد، به همین دلیل با اطمینان ۹۵ درصد فرض H0 رد و فرض H1تایید می شود و این رابطه معنی دار می باشد. همچنین بر اساس این جدول می توان گفت شدت همبستگی بین دو متغیر مهندسی مجدّد پیچیدگی شرکت گاز استان گیلان و توسعه فناوری ۵/۴۳ درصد می باشد که این یبان گر رابطه منفی بین دو متغیر
می باشد.
۴-۴-۲-۳- فرضیه فرعی سوم: بین مهندسی مجدّد تمرکز شرکت گاز استان گیلان و توسعه فناوری رابطه معناداری وجود دارد.
بین مهندسی مجدّد تمرکز شرکت گاز استان گیلان و توسعه فناوری رابطه معناداری وجود ندارد.
بین مهندسی مجدّد تمرکز شرکت گاز استان گیلان و توسعه فناوری رابطه معناداری وجود دارد
جدول(۴-۱۴) ضریب هبستگی بین مهندسی مجدّد تمرکز شرکت گاز استان گیلان و توسعه فناوری

متغیر ها

تعداد

میزان ضریب همبستگی

سطح معنی داری

نتیجه

مهندسی مجدّد تمرکز شرکت گاز استان گیلان و توسعه فناوری

۱۹۸

۸/۵۷ درصد

۰۰۰/۰

تائید فرضیه

با توجه به جدول مشاهده می شود که مقدار ۰۵/۰ >00 0/0 Sig = می باشد، به همین دلیل با اطمینان ۹۵ درصد فرض H0 رد و فرض H1تایید می شود و این رابطه معنی دار می باشد. همچنین بر اساس این جدول می توان گفت شدت همبستگی بین دو متغیر بین مهندسی مجدّد تمرکز شرکت گاز استان گیلان و توسعه فناوری ۸/۵۷+ درصد می باشد که این بیانگر رابطه مستقیم بین دو متغیر می باشد.
۴-۴-۳- تحلیل رگرسیون چند متغیره
رگرسیون چند متغیره، روش تحلیل نیرومندی است که میزان تاثیر یکجا و جدا گانه چند متغیر مستقل را بر متغیر وابسته نشان می دهد. معمولاً از رگرسیون برای متغیرهای فاصله ای استفاده می کنند، و با مقداری خطا، در مورد متغیرهای ترتیبی نیز می توان از آن استفاده کرد. در این پژوهش میزان تأثیر هر یک از متغیرهای مستقل که قبلاً در آزمون پیرسون از رابطه معنی داری با متغیر وابسته، یعنی (توسعه فناوری) برخوردار بودند، در تغییرات متغیر (توسعه فناوری) به روش ورود همگانی، در معادله رگرسیون، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

در روش ورود همگانی (Enter) همه متغیرها، با هم وارد معادله رگرسیون می شوند، و این روش می تواند، پیشی بینی تمامی متغیرها را یکجا با هم مورد ارزیابی قرار دهد. در این پژوهش ابتدا، سه شاخص فرعی متغیر مستقل (مهندسی مجدّد ساختار سازمانی) با هم وارد معادله شده اند، که در جدول زیر نشان داده شده است:
جدول شماره ۴-۱۵: ضرایب رگرسیون چند متغیره به روش همگانی

نام متغیرها

ضریب B

ضریب استانداردS.E

ضریب تعدیل شده Beta

مقدار آزمون t

سطح معنی داری t

مقدار ثابت

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...