فرصت
۱٫حمایت مدیران ارشد سازمان از تکنولوژی نوین
۲٫پیشرفت تکنولوژی
۳٫بهبود داده های موجود در سیستم
۴٫افزایش روز افزون تقاضا

SO

    • ایجاد سرویس کنترل تحویل مواد (۳O، ۵O، ۱۰S)

WO

    • افزودن سرویس داده کاوی به منظور گزارش گیری

(۱O، ۴O، ۱W، ۲W)

تهدید
۱٫تغییرات نرخ ارز
۲٫تحریم
۳٫هزینه بر بودن افزایش تعداد شعبات با توجه به وضعیت اقتصادی فعلی
۴٫وجود رقبای خارجی با قدرت

ST

    • ایجاد شعب با بهره گیری از سرویس های سیستم اطلاعاتی

(۱S، ۲S، ۴S، ۶S، ۳T )

    • افزودن سرویسی جهت همکاری با خودرو سازان خارجی

(۳S، ۵S، ۲S، ۴T، ۲T، ۳T)

WT
سرویس برنامه ریزی احتیاجات مواد (۲T،۵T،۳W)

استراتژی های –SO :

  • ایجاد سرویس کنترل تحویل مواد

یکی از اصلی ترین مشکلاتی که مدیران واحدهای صنعتی با آن دست به گریبانند، ساماندهی عملیات تحویل مواد به خط تولید به میزان لازم و در زمان مناسب است. تشخیص میزان و زمان نیاز به مواد اولیه، خصوصاً در مواردی که به دلیل تنوع تولید، مواد اولیه و فرایند ساخت محصولات گوناگون و متعدد باشد، کاری زمانگیر و بسیار دشوار است. افزون بر آن، تغییراتی که در سفارشهای تولیدی پدید می آید کنترل تحویل مواد را پیچیده تر میکند و در بسیاری موارد باعث ایجاد اختلال در خط تولید می شود. از این رو طی مشورتی که با مدیران صورت گرفت، بر آن شدیم تا در طراحی سیستم مورد نظر سرویسی را جهت کنترل تحویل مواد در نظر بگیریم. این سرویس تحویل کالا از انبار به واحد تولید را ضابطه مند کرده، میزان موجودی پای کار را کنترل می کند و با اتصال به واحد کنترل کیفیت، اطمینان ورود مواد با کیفیت به خط تولید را افزایش می دهد. در نتیجه عملیات فوق، سرویس کنترل تحویل مواد دستاوردهای زیر را برای سازمان ایجاد میکند.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

رفع مشکلات منابع و انباشتگی کالا در پای خط
جلوگیری از توقف خط به دلیل کمبود مواد اولیه
جلوگیری از ارسال مواد اولیه فاقد شرایط لازم به خط تولید
استراتژی های – ST:

  • ایجاد شعب در نقاط مختلف جغرافیایی :

در راستای اهداف شرکت ایران خودرو، مدیران سازمان درصدد آن هستند که دامنه ی فعالیت خود را گسترش دهند و در اقصی نقاط کشور شعباتی را افتتاح نمایند. اما یکی از مشکلاتی را که با آن مواجه هستند، شرایط فعلی اقتصادی کشور و بالا بودن هزینه ها می باشد. از آن جایی که سیستم مورد نظر مبتنی بر معماری سرویس گرا بوده و دسترسی به سرویس های وب از طریق بستر اینترنت امکان پذیر شده است، از این رو می توان با صرف کمترین هزینه در اقصی نقاط مورد نظر، شعباتی را ایجاد کرد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...