پایین بودن هزینه ها

آشنایی با مکانیزم پرداخت

t

۱۷٫۵۷۲-

۱۵٫۹۳۱-

۵٫۹۹۲-

۴٫۲۴۹-

۴٫۹۸۶-

۵٫۶۰۸

با توجه به جدول مشاهده می شود که برای فرضیات یک تا پنج مقدار t منفی است که در ناحیه پذیرش فرض صفر مبنی بر این که میانگین پاسخها کمتر از ۳ است قرار دارند(یعنی از ۶۴۵/۱ کمتر هستند). بنابراین می توان گفت که به اندازه زیادی، باعث تمایل به استفاده از اعتبار اسنادی نمی شوند. به جز در فرضیه ششم که مقدار t بیشتر از ۱٫۶۴۵ است و بنابراین در ناحیه رد فرض H0 قرار دارد.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

از این رو، نتایج آزمون t تفاوتی با آزمون دوجمله ای ندارد اما بهتر است که پژوهشگران از آزمونهای متناسب با نوع داده های خود استفاده نمایند. چه بسا فرضیاتی که با کاربرد نادرست آزمون، رد شده اند در حالی که واقعا با آزمون متناسب نباید این اتفاق رخ می داد.(سرمد و همکاران، ۱۳۸۶، ص ۲۱۳)
۴-۳) بخش سوم : سایر یافته های تحقیق
این سوال برای محقق مطرح شد که آیا کسانی که پاسخهای بیش از متوسط به یک فرضیه تحقیق داده اند به فرضیات دیگر چه پاسخی داده اند؟ برای پیش بینی پاسخهای افراد، می توان از آزمون ضریب همبستگی استفاده کرد که نشان می دهد آیا جوابهای فرضیات در یک راستا هستند؟ از این رو به منظور آزمون ارتباط بین فرضیات، از ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده شده است. این آزمون بین فرضیه اول تا ششم انجام شده است که در زیر نتایج آن مشاهده می شود:
– ارتباط بین فرضیه ها:
در پژوهش حاضر، فرضیه هایی تدوین شده اند که از جهات مختلف به بررسی ابعاد تحقیق می پردازند. در اینجا به منظور بررسی ارتباط میان این فرضیات، از آزمون های آماری استفاده شده است و به آزمون ارتباط دو به دو میان فرضیه ها پرداخته شده است.
ارتباط بین فرضیه های ۱ و ۲:
به منظور بررسی ارتباط بین پاسخ های داده شده به فرضیه ۱ و فرضیه ۲، از ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده
می شود. فرضیه ۱ به کاهش ریسک وارد کننده در دریافت کالای مغایر با قرارداد اشاره دارد و فرضیه ۲ به افزایش توان خریدار با تسهیلات بانکی در روش پرداخت اعتبار اسنادی می پردازد.
جدول ۴-۱۶ ضریب همبستگی اسپیرمن بین فرضیه ۱ و ۲

ضریب همبستگی

اعتبار آزمون

نتیجه گیری

جهت رابطه

۰,۲۳۷

۰,۰۰۴

وجود رابطه

مستقیم

با توجه به آنکه مقدار اعتبار آزمون در جدول ۴-۱۶ از ۰,۰۵کمتر است بنابراین می توان گفت که فرض صفر آماری با سطح خطای۵ درصد رد می شود و بعبارت دیگر با اطمینان ۹۵ درصد بین کاهش ریسک وارد کننده و افزایش توان خریدار با تسهیلات اعتباری بانک رابطه قوی وجود دارد. با توجه به اینکه ضریب همبستگی فوق برابر ۰,۲۳۷ و مثبت است می توان گفت که رابطه بین این دو متغیر مستقیم است.
ارتباط بین فرضیه های ۱ و ۳ :
فرضیه ۱ به کاهش ریسک وارد کننده در دریافت کالای مغایر با قرارداد اشاره دارد و فرضیه ۳ به حمایت قوانین بین الملل از روش پرداخت اعتبار اسنادی می پردازد.
جدول ۴-۱۷ ضریب همبستگی اسپیرمن بین فرضیه ۱ و ۳

ضریب همبستگی

اعتبار آزمون

نتیجه گیری

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...