۵۵.۵%

۱۰ سال به بالا

۴۶

۱۸.۲%

جدول ۴-۴- فراوانی متغیر سابقه کاری
شکل ۴-۴- نمودار فراوانی متغیر سابقه کاری (درصد)
جدول بالا نشان می دهد بیشترین تعداد متعلق به گروه بین۵ تا زیر ۱۰ سال است که نمونه را تشکیل می دهند. کمترین تعداد نیز هم مربوط به گروه افراد با سابقه شغلی بالای ۱۰سال می باشد.

  • ۳. تحلیل داده‌های کمی تحقیق

برای تحلیل داده‌های کمی این پایان‌نامه از آمار استنباطی استفاده شده است. در برخی از موارد پژوهشگر ممکن است علاقه‌مند به آگاهی از رابطه بین دو متغیر، تفاوت‌های یک متغیر بین گروه‌های فرعی مختلف، و این که چگونه متغیر مستقل ممکن است متغیر وابسته‌ای را تعیین کنند، باشد (دانایی فرد, الوانی, & آذر, ۱۳۸۹, ص. ۳۶۹). در این پژوهش نیز از آمار استنباطی برای تعیین عوامل موثر بر انتقال تکنولوژی استفاده شده است.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

برای بررسی و تحلیل فرضیات تحقیق از آزمون t تک نمونه ای جهت بررسی میزان تاثیر فاکتورهای مدیریت دانش بر نوآوری سازمانی استفاده شده است. این آزمون این امکان را فراهم می کند تا با لحاظ کردن سطح معنی داری (۰۵/۰< )، بتوان معنی‌دار بودن آن را بررسی و ارائه نمود. با توجه به اینکه در این تحقیق از نرم افزار آماری SPSS استفاده شده است و با توجه به اینکه این نرم افزار پس از محاسبه آماره آزمون، سطح معنی داری آن را ارائه می کند. لذا در نتایج تحلیلها هرگاه سطح معنی داری کمتر از ۰۵/۰ بوده است این نتیجه حاصل شده است که فرض صفر آزمون مورد نظر مورد تایید قرار نگرفته است و فرضیه محقق تایید می‌گردد. در ادامه نتایج حاصل از آزمون های آماری مورد استفاده آورده شده است.البته قبل از هر اقدام به آزمون اطلاعات پرسشنامه باید پایایی آن آزمون گردد که از طریق الفای کرونباخ می توان آن را ازمون کرد.مقدار این الفا بین -۱ تا ۱ است.مقدار مورد قبول برای هر پرسشنامه باید بالای ۰.۷ باشد. با بهره گرفتن از نرم افزار spss مقدار الفای کرونباخ ۰.۸۳ بدست آمد که عددی مناسب و خوب است.

  • ۳. ۱. بررسی نرمال بودن توزیع

دومین گام در استفاده از آمار استنباطی تعیین نرمال بودن توزیع است. در صورتی که توزیع نرمال باشد می توان از آمار پارامتریک برای تحلیل داده‌ها استفاده کرد. برای این منظور از آزمون K.S استفاده شده است.در آزمون کولموگروف-اسمیرنوف فرضیه تحقیق بدین گونه است:
توزیع جامعه نرمال است.H0=
توزیع جامعه نرمال نیستH1=
پس اگر سطح معناداری آزمون کوچکتر از ۰.۰۵ شود H0 رد و H1 پذیرفته می شود یعنی توزیع جامعه مربوط به آن سوال نرمال نیست و برای موثر بودن یا نبودن این متغیر باید از آزمون دو جمله ای استفاده بشود و اگر فرضیه H0 پذیرفته شود انگاه جامعه مربوط به سوال نرمال است و می توان از ازمون T تک نمونه ای استفاده کرد.نتایج ازمون در جدول زیر آمده است:

سطح معناداری

شماره سوال

سطح معناداری

شماره سوال

۰.۰۶۳

q15

۰.۱۲

q1

۰.۷۸

q16

۰.۶۱۲

q2

۰.۱۲

q17

۰.۳۲

q3

۰.۱۴۷

q18

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...