نگرش خدمات

۳۲/۳

۷۶/۰

۰/۱

۴۰/۳

خرید

۳۲/۳

۸۹۱/۰

۰/۱

۶۳/۳

۴-۳ آمار استنباطی
هدف از تحلیل استنباطی تعمیم نتایج حاصله از مشاهدات محقق در نمونه انتخابی خود به جمعیت اصلی می‌باشد. در اینجا به منظور تحلیل داده‌های پژوهش از روش‌های تحلیلی گوناگونی استفاده گردیده است. ابتدا برای بررسی نرمال بودن توزیع داده‌ها از آزمون کلموگروف- اسمیرنوف استفاده شد. سپس به منظور شناخت وضعیت فعلی پاسخ دهندگان از لحاظ میزان هر یک از متغیرهای موردبررسی از آزمون t یک نمونه‌ای استفاده گردید. پس از آن ضریب همبستگی پیرسون برای مشخص شدن وجود یا عدم وجود رابطه میان هریک از متغیرهای مورد بحث در مدل به کار گرفته استفاده شد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۴-۳-۱ بررسی توزیع داده‌های تحقیق
فرض صفر: داده ­ها از توزیع نرمال پیروی میکنند.
فرض مقابل: داده ­ها از توزیع نرمال پیروی نمیکنند.
داده‌های جمع‌ آوری شده، اعداد و ارقامی بدون معنی می‌باشند که از آمار برای معنی‌دار کردن آن‌ها به منظور تحقق اهداف پژوهش‌ها و تحقیقات کمک گرفته می‌شود. تجزیه و تحلیل اطلاعات به‌عنوان بخشی از فرایند روش تحقیق علمی، یکی از پایه‌های اصل هر مطالعه و پژوهش به شمار می‌رود که به وسیله آن کلیه فعالیت‌های تحقیقی تا رسیدن به یک نتیجه، کنترل و هدایت می‌شوند.
به عبارتی در این بخش، پژوهشگر برای پاسخگویی به مسائل تدوین شده و یا تصمیم‌گیری در مورد رد یا تأیید فرضیه یا فرضیاتی که برای تحقیق در نظر گرفته است باید تجزیه و تحلیل‌های لازم را انجام دهد.
۴-۳-۱-۱ آزمون کولموگروف-اسمیرنوف (نرمال بودن) (KS)
به منظور بررسی نرمال بودن توزیع داده‌های پژوهش از آزمون کلموگروف – اسمیرنوف استفاده شد. فرض صفر را به این صورت انتخاب می‌کنیم که داده‌ها نرمال باشند و از آزمون کلموگروف- اسمیرنوف در سطح ۹۵ درصد استفاده شد که نتایج این تحلیل در جدول ۴ -۵ ارائه‌شده است.
همان طور که ملاحظه می‌شود کلیه متغیرهای تحقیق نرمال می‌باشند.
H0 = متغیرها دارای توزیع نرمال هستند.
H1 = متغیر دارای توزیع نرمال نیستند.
جدول ۴- ۵: نتایج آزمون کلموگروف – اسمیرنوف برای متغیرهای تحقیق

شاخص‌های آماری
متغیر

Z آماره کلموگروف اسمیرنوف

سطح معناداری

نتیجه آزمون

برانگیختگی

۴۵/۲

۰۰۰/۰

نرمال بودن آزمون

لذت

۹۴/۲

۰۰۰/۰

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...