۲۰

کنترل اصلاح توجه

۲۵/۲۷

۹۱/۱۱

۲۰

پس‌آزمون

آزمایش تعدیل تفسیر

۰۰/۲۰

۴۰/۱۱

۲۰

آزمایش اصلاح توجه

۳۰/۲۲

۵۷/۹

۲۰

کنترل تعدیل تفسیر

۱۰/۲۷

۳۹/۹

۲۰

کنترل اصلاح توجه

۷۰/۲۷

۹۶/۱۱

۲۰

برمبنای جدول ۴-۴، در پیش‌آزمون، گروه کنترل اصلاح توجه بالاترین میانگین (۲۵/۲۷) و گروه آزمایش تعدیل تفسیر پایین‌ترین میانگین نمرات (۱۰/۲۵) را داراست. در پس‌آزمون، گروه کنترل اصلاح توجه با میانگین ۷۰/۲۷ کماکان بالاترین میانگین و گروه آزمایش تعدیل تفسیر با میانگین ۲۰ کمترین میانگین نمرات را نشان می‌دهد.
۴-۱-۵- آماره‌های توصیفی متغیر سوگیری توجه
با توجه به فرمول کسر میانگین زمان واکنش به نشانگر پشت چهره آزمایشی از میانگین زمان واکنش به نشانگر پشت چهره خنثی در محاسبه نمره سوگیری توجه، بالاترین میانگین نمره سوگیری توجه در پیش‌آزمون، در گروه کنترل اصلاح توجه (۱۵/۳۰-) و پایین‌ترین میانگین در گروه آزمایش تعدیل تفسیر (۷۵/۵-) دیده می‌شود. در پس‌آزمون، گروه کنترل اصلاح توجه (۳۰/۳۱-) بیش‌ترین میانگین و گروه آزمایش اصلاح توجه با میانگین ۵/۴ کمترین میانگین را نشان می‌دهد.
نمودار ۴-۱- میانگین متغیر سوگیری توجه گروه‌های چهار گانه
۴-۱-۶- آماره‌های توصیفی متغیر سوگیری تفسیر
در این بخش میانگین نمره متغیر سوگیری تفسیر به تفکیک سوگیری خنثی و سوگیری منفی مرتبط با تهدید در هر گروه ارائه می‌شود.
نمودار ۴-۲- میانگین متغیر سوگیری تفسیر گروه آزمایش تعدیل تفسیر
مشاهده می‌شود که در گروه آزمایش تعدیل تفسیر در پیش‌آزمون، میانگین نمره سوگیری تفسیر خنثی ۸۵/۶۲ و میانگین نمره سوگیری تفسیر منفی ۹۵/۶۶ است که در پس‌آزمون میانگین نمره سوگیری تفسیر خنثی به ۳۰/۹۳ و نمره سوگیری تفسیر منفی به ۷۰/۳۵ تغییر یافته است.
نمودار ۴-۳- میانگین متغیر سوگیری تفسیر گروه آزمایش اصلاح توجه
بر مبنای نمودار ۴-۳، در پیش‌آزمون، میانگین نمره سوگیری تفسیر خنثی ۰۵/۶۲ و میانگین نمره سوگیری تفسیر منفی ۹۵/۶۶ است. در پس‌آزمون میانگین نمره سوگیری تفسیر خنثی ۰۵/۶۹ و میانگین نمره سوگیری تفسیر منفی ۹۵/۵۹ گزارش می‌شود.
نمودار ۴-۴- میانگین متغیر سوگیری تفسیر گروه کنترل تعدیل تفسیر
همانطور که در نمودار ۴-۴ مشاهده می‌شود، در پیش‌آزمون میانگین نمره سوگیری تفسیر خنثی ۲۰/۶۰ و سوگیری تفسیر منفی ۶۰/۶۹ است. در پس‌آزمون این دو مقدار به ترتیب ۲۰/۶۳ و ۳۰/۶۵ گزارش می‌شود.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...