۲

۹۸

۴-۲-۱ : درصد پاسخگویی به سوالات .
همان طوری که از جدول ۴-۵ مشخص شده است ، کمترین درصد پاسخ گویی به سوالات مربوط به کتابخانه مرکزی با درصد ۸۰ درصد می باشد و در باقی موارد به تمامی سوالات پاسخ داده شده است . همچنین درصد پاسخگویی کل ، ۹۸ درصد می باشد .
۴-۲-۲ : میزان مطابقت کتابخانه ها با استاندارد اول ، اهداف و وظایف .
بر اساس یافته های به دست آمده از جدول ۴-۵ ، می توان اینطور نتیجه گرفت که کتابخانه های دانشکده های فنی و مهندسی ، تربیت بدنی و ادبیات و روانشناسی ، بیشترین مطابقت را با استاندارد اهداف و وظایف با درصد ۱۰۰ % دارند و کتابخانه های دانشکده های مدیریت ، حقوق و علوم سیاسی و الهیات ، کمترین مطابقت با استاندارد با ده درصد را دارند .
به طور کلی ، مطابقت کتابخانه های واحد دانشگاه آزاد کرج ، با استاندارد اهداف و وظایف ، ۶۱ درصد می باشد.
نمودار ۴-۱ : درصد مطابقت با استاندارد اول برای کتابخانه های بررسی شده .

۴-۳ : استاندارد دوم ، سازمان و مدیریت .
برای پاسخگویی به پرسش دوم پژوهش میزان مطابقت سبک و شیوه ی مدیریت کتابخانه های دانشکده های دانشگاه آزاد واحد کرج ، با استانداردهای کتابخانه های دانشگاهی ایران تا چه اندازه است ؟ ” ۹ پرسش مربوط به استاندارد دوم ، به صورت زیر بررسی شده است :
در پاسخ به سوال ششم ، ۶ کتابخانه پاسخ مثبت و ۴ کتابخانه پاسخ منفی داده اند . درصد پاسخ گویی به این سوال ۱۰۰ درصد می باشد . با توجه به پاسخ سوالات ، ۶۰ درصد از کتابخانه ها دارای جایگاهی روشن و مکتوب از نظر سلسله مراتب اداری و ساختار سازمانی دانشگاه هستند .
در پاسخ به سوال هفتم پرسشنامه ، ۷ کتابخانه پاسخ مثبت و ۳ کتابخانه پاسخ منفی داده اند . درصد پاسخگویی به این پرسش ۱۰۰ درصد می باشد . با توجه به پاسخ پرسش ها ، ۷۰ % کتابخانه ها زیر نظر رئیس دانشگاه یا دانشکده و معاون پژوهشی فعالیت می کنند.
در پاسخ به سوال هشتم ، ۶ کتابخانه پاسخ مثبت و ۴ کتابخانه پاسخ منفی داده اند. درصد پاسخگویی به این پرسش ۱۰۰ درصد است . با توجه به این موضوع ، ۶۰ درصد ریاست کتابخانه ها امکان رابطه نزدیک با رئیس دانشگاه یا دانشکده و یا معاونت پژوهشی دارند .
در پاسخ به سوال نهم ، ۶ عدد از کتابخانه ها پاسخ مثبت و ۴ عدد پاسخ منفی را ثبت کرده اند . درصد پاسخگویی به این پرسش ۱۰۰ درصد می باشد . با توجه به پاسخ ها ، ۶۰ درصد کتابخانه دارای ساختار سازمانی متناسب و هماهنگ با اهداف و وظایف را دارا می باشند .
در پاسخ به سوال دهم ، پیرامون موضوع روش اداره کتابخانه ، ۳ کتابخانه روش نیمه متمرکز ، ۳ کتابخانه روش متمرکز و یک کتابخانه روش غیر متمرکز را انتخاب نموده اند . درصد پاسخگویی به این سوال ۸۰ درصد می باشد. جدول ۱-۲-۴ بیانگر روش اداره هر کدام از کتابخانه ها می باشد . به طور کلی ۳۰ درصد کتابخانه از روش متمرکز ، ۳۰ درصد از روش نیمه متمرکز و ۱۰ % از روش غیر متمرکز اداره می شوند .
جدول ۴-۶ ، روش های اداره کتابخانه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج.

نام کتابخانه

روش اداره

نام کتابخانه

روش اداره

۱

مرکزی

نیمه متمرکز

۶

مامایی و پرستاری

غیر متمرکز

۲

علوم پایه

بدون پاسخ

۷

ادبیات و روانشناسی

نیمه متمرکز

۳

فنی و مهندسی

نیمه متمرکز

۸

مدیریت

متمرکز

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...