جدول شماره ۴- ۶- میزان بار اطلاعاتی و ضریب اهمیت شاخص های فرهنگ کار در بعد علمی-مهارتی در کتاب تعلیمات اجتماعی پنجم دبستان

مولفه ها
رعایت بهداشت
و ایمنی حرفه ای
یادگیری برای

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

ارتقاء توانایی کاری

تلاش برای ارتقاء
کیفیت محصولی تخصص گرایی برنامه محوری انتقال دانش و تجربه
خود به دیگران
مقدار بار اطلاعاتی(EJ)

۰

۰

۰

۷۹۱/.

۰۸۳/.

۰

ضریب اهمیت(WJ)

۰

۰

۰

۹۲۸/.

۰۹۷۲/.

۰

بر اساس نتایج به دست آمده از جدول ۴-۴ تعداد کل واحد های شمارش شده شاخص های مربوط به مؤلفه های فرهنگ کار در بعد علمی – مهارتی در کتاب تعلیمات اجتماعی پنجم دبستان ۲۴ واحد بود که ۱۹ واحد مربوط به عامل تخصص گرایی با ۱۴ بار تکرار بیشترین فراوانی و تکرار را به خود اختصاص داده بودند و در این میان مولفه های رعایت بهداشت و ایمنی حرفه ای و انتقال دانش و تجربه به دیگران ؛ بدون واحد شمارش بود و سایر مولفه ها نیز بین یک تا سه واحد اشاره داشته اند.
بر اساس مرحله دوم روش آنتروپی شانون(۴-۶) بر اساس تکرار در دروس مورد بررسی هیچکدام از مقوله ها ی رعایت بهداشت و ایمنی حرفه ای و انتقال دانش و تجربه به دیگران، یادگیری برای ارتقاء توانایی کاری، تلاش برای ارتقاء کیفیت محصولی و دارای بار اطلاعاتی نیستند و بنابر این بر اساس مرحله سوم روش آنتروپی شانون(۴-۶) میزان اهمیت هر یک از این مولفه ها نیز صفر ارزیابی می گردد. در کتب پنجم و ششم ابتدایی در زمینه مولفه های فرهنگ کار در بعد علمی – مهارتی بیشترین توجه به مولفه رعایت بهداشت و ایمنی حرفه ای می باشد به طوری که این مولفه با بار اطلاعاتی ۷۹۱/. ، حدود ۸/۹۲% از واحد های قابل شمارش را در کلیه ۲۴ درس شمرده شده با تکرار ۱۲ بار به خود اختصاص داده است.
جدول شماره ۴- ۷- توزیع فراوانی مولفه های فرهنگ کار در بعد ارزشی- هنجاری در کتاب تعلیمات اجتماعی پنجم دبستان

مولفه ها
درس
همدلی و همکاری گروهی
وظیفه شناسی
صرفه جویی در مصرف مواد

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...