۰

در جدول ۹-۴ در نقطه تلاقی معیارهایی که از نظر خبرگان با یکدیگر رابطه داشته اند عدد یک و آنهایی که با یکدیگر رابطه نداشتند عدد ۰ قرار داده شده است.بر اساس روابط به دست آمده از این ماتریس پرسشنامه ANP به منظور تعیین نوع روابط همه ی معیارهای موثر با یکدیگر و همچنین رتبه بندی مدلهای کسب وکاری پیشنهادی در قالب زیر معیارهای مشخص شده در قالب نقاط قوت،نقاط ضعف،فرصت ها و تهدید ها ،طراحی شد و در اختیار خبرگان قرار گرفت.
تجزیه و تحلیل نتایج حاصل از روش ANP :
همانطور که در فصل ۳ ذکر شد پس از طراحی مدلهای کسب وکاری جدید و قدیم ،به منظور رتبه بندی آنها با توجه به نظر خبرگان از روش ANP استفاده کردیم.در این بخش داده های داده ­های حاصل از پرسشنامه(پیوست در ضمائم)، جمع­آوری شده و برای یکی کردن جواب خبرگان تصمیم در پرسشنامه از میانگین هندسی استفاده شده است.

به منظور بدست آوردن یافته­های تحقیق برای اجرای ANP نرم­افزار Super Decision بکار گرفته شده است.
ساختار مساله به تصویر تحلیل شبکه ای:
همانطور که در بخش های قبلی ذکر شد هدف اصلی از انجام این تحقیق مناسب ترین مدل کسب و کار برای موسسه انتشاراتی آریانا قلم انتخاب شود.برای محقق شدن هدف تحقیق و به منظور سهولت ارائه کاربرد فرایند تحلیل شبکه ای در انتخاب بهترین مدل کسب وکار بر اساس ارزیابی انجام شده با روش SWOT از نمودار ۱-۴ استفاده می کنیم.
معیارهای اصلی
زیر معیارها
سیستم بازاریابی توانمند

توان بالا در طراحی آمیخته بازاریابی
هدف
سابقه حضور طولانی در فضای مجازی
نقاط قوت
توانائی بالا در پایش مشتری و مدیریت ارتباط با مشتریان
تعیین مناسب ترین مدل کسب وکار برای موسسه انتشارات آریانا قلم
زیرساخت های پشتیبانی
نقاط ضعف
به روزرسانی ونگهداری سایت
هزینه
حفظ امنیت و فضای خصوصی
فرصت ها
دسترسی گسترده و و ارزان همگان به اینترنت
امکان فعالیت مشترک با شرکا
رقابت ناسالم در فضای دیجیتالی
تهدیدها
اختلال در عملکرد فضای مجازی
قانون کپی رایت
دسترسی به شرکت‌ها کارآمددر پیمانکاری خدمات فضای مجازی
نمودار ‏۴‑۱
ساختار مساله به تصویر فرایند تحلیل شبکه ای:
ساختار به دست آمده برای حل مساله در نرم افزار super decision در شکل ۴-۸ نشان داده شده است.
شکل ‏۴‑۸
ابر ماتریس در تحلیل شبکه ای :
آقای ساعتی بنیاد تئوریک ANP را بر اساس ابزار قدرتمندی به نام ابر ماتریس[۴۲]، برای سیستم­های با وابستگی متقابل و بازخورد بنیان نهاد. ابر ماتریس، ماتریس جزء­بندی شده­ای است که در آن هر زیرماتریس از مجموعه ­ای از روابط میان دو خوشه تشکیل شده است(ساعتی،۲۰۰۴: ۳).
ابر ماتریس یک ماتریس دو در دوی عناصر در عناصر است.لذا برای هر عنصر، یک ماتریس تشکیل می­ شود که بردارهای حق تقدم که از مقایسات زوجی حاصل شده ­اند، در ستون مناسبی به عنوان زیر ستون ظاهر می­شوند.انواع ابر ماتریس در روشANP به صورت زیر بیان شده اند.
۱- ابر ماتریس وزن­دهی نشده(ناموزون)
۲- ابر ماتریس وزن­دهی شده(موزون)
۳- ابر ماتریس محدود(حدی)

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...