مقدمه

در فصل حاضر به روش شناسی تحقیق پرداخته شده است. اهم موضوعات این فصل را روش انجام تحقیق، جامعه و نمونه‌آماری، ابزار اندازه‌گیری، نحوه تعیین اعتبار و پایایی پرسشنامه، روش جمع ‌آوری‌ داده‌ها و همچنین روش‌های آماری استفاده شده، تشکیل داده اند.

روش تحقیق

این تحقیق از نظر مسیر اجرا، پیمایشی و از نظر هدف، کاربردی و داده ها به صورت میدانی گردآوری شد.

جامعه آماری

مدیران باشگاه های مستقر در شهر اصفهان (۱۰۳ نفر) و همچنین متخصصین و اساتید دانشگاه که دارای مدرک دکتری مدیریت ورزشی و یا اقتصاد بودند (۳۰ نفر).

نمونه آماری، روش نمونه‌گیری

به علت این که جامعه آماری پژوهش( مدیران باشگاه ها و متخصصین) تعداد زیادی را شامل نمی شد (۱۳۳ نفر) بنابراین نمونه گیری آماری به صورت کل شمار انجام گرفت و از ۱۳۳ پرسشنامه پخش شده ۱۰۶ پرسشنامه جمعآوری شد که با حداقل نمونه آورده شده در جدول مورگان مطابقت داشت (حداقل ۹۸ نفر).

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

ابزار تحقیق

از پرسشنامه محقق ساخته پس از تایید روایی و پایایی برای بررسی متغیر تحقیق استفاده شد. این پرسشنامه شامل دو بخش اصلی بود. بخش اول شامل ویژگیهای فردی نمونه آماری از قبیل سن، جنسیت، مدرک تحصیلی، سابقه شغلی و رشته تحصیلی و بخش دوم پرسشنامه شامل ۲۱ گویه بود که ۳ مولفه معافیت مالیاتی، معافیت پایه درآمدی و معافیت مالیاتی موضوعی را اندازه گیری می کرد.

روایی و پایایی ابزار تحقیق

روایی پرسشنامه توسط ۱۲ نفر از اساتید و متخصصین مدیریت ورزشی و اقتصاد مورد تایید قرار گرفت. همچنین از آلفای کرونباخ (با بهره گرفتن از ۳۰ نفر) برای اندازه گیری پایایی استفاده شد که برای پرسشنامه ۰.۸۹به دست آمد.

نحوه جمع آوری اطلاعات

جهت گردآوری اطلاعات و توزیع پرسشنامه‌ها بین مدیران باشگاهها و متخصصین، محقق در محل کار آن‌ها حضور یافت و با بیان اهمیت موضوع تحقیق از آن‌ها ‌خواست بدون ذکر نام و نام‌خانوادگی پرسشنامه را تکمیل نمایند. تاکید بر عدم ذکر نام و نام‌خانوادگی به دلیل اطمینان از صداقت آن‌ها در پاسخ‌گویی به سوالات پرسشنامه انجام شد.

روش‌های آماری تحلیل‌داده‌ها

اطلاعات توسط نرم افزار آماری SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و با توجه به سطح سنجش متغیرهای مورد بررسی در آمار توصیفی از جداول، فراوانی، درصد فراوانی نسبی، میانگین و انحراف معیار و در آمار استنباطی از آزمون آماری کلموگروف اسمیرنف، آزمون تی تک نمونهای و تی مستقل جهت بررسی فرضیه های تحقیق بهره گرفته شد.

فصل ۴

یافته های تحقیق

مقدمه

در این فصل به تجزیه‌ وتحلیل داده های گردآوری شده در دو بخش پرداخته شد. در بخش اول از روش های آمار توصیفی جهت توصیف متغیرهای مربوط به مشخصات فردی پاسخگویان استفاده شد که شامل: سن، جنسیت، رشته تحصیلی، مقطع تحصیلی میباشد و در بخش دوم از روش های آمار استنباطی به منظور تجزیه ‌وتحلیل و آزمون فرضیه ها استفاده شد.

ویژگیهای فردی

نحوه توزیع نمونه تحت بررسی بر اساس سن

جدول ۴-۱. توزیع آماره های سن پاسخ دهندگان

متغیر
میانگین
انحراف استاندارد
کمترین
بیشترین

سن

۵۹/۴۳

۱۷/۸

۲۷

۶۵

جدول ۴-۱، آمار توصیفی مربوط به سن نمونه های تحقیق را نشان میدهد که بر اساس آن میانگین سنی نمونه تحقیق ۵۹/۴۳ میباشد.
جدول ۴-۲. توزیع فراوانی و درصد فراوانی بر حسب جنسیت

وضعیت
فراوانی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...