پورتال
سیستم پشتیبانی الکترونیک
مدیریت منابع انسانی الکترونیک
مستندات الکترونیک
سیستم مالی الکترونیک
جریان الکترونیکی
مدیریت ارتباط الکترونیکی با مشتری CCCC
سیستم اطلاعات
پروژه الکترونیک
مهم ترین چالش های پیش روی مدیریت منابع انسانی الکترونیک نیز به زعم متخصصان عبارتند از:
هزینه سرمایه گذاری برای سیستم اطلاعاتی منابع انسانی[۳۶] و سیستم مدیریت منابع انسانی الکترونیک و توسعه های بعدی در این سیستم یک مشکل اصلی است.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

بعضی از سیستم ها با مقاومت مدیریت به منظور انجام گروهی از وظایف، روبه رو می شوند.
بعضی از سیستم های مدیریت منابع انسانی الکترونیک به دلیل داشتن واسط کاربر غیر متعارف باعث برانگیختن مقاومت کارمندان می شوند.
بعضی از سیستم ها بدون تفکر کافی نصب می شوند. به عبارت دیگر در مورد این نکته که آیا سیستم جدید با سیستم های قبلی و موجود سازمان منطبق است یا خیر، به اندازه کافی فکر نمی شود.
مستندسازی و آموزش کم و نامناسب می تواند به کارگیری سیستم را کاهش دهد و به جای آن مقاومت در برابر این سیستم را دقیقا از سوی کارمندان و مدیرانی افزایش دهد که قرار بوده است از آن حمایت نمایند.
همان طور که مشاهده می شود، مقاومت به دلایل مختلف بزرگ ترین علت چالش های مرتبط با مدیریت منابع انسانی الکترونیک است. میزان اثر هر کدام از چالش های فوق و عدم توجه به مدیریت منابع انسانی الکترونیک مطابق جدول ۲-۱ است:
جدول ۲-۱: چالش های پیش روی مدیریت منابع انسانی الکترونیک

عنوان چالش
درصد اثر چالش
هزینه سرمایه گذاری برای سیستم های مدیریت منابع انسانی الکترونیک
۱۱
مقاومت مدیریت برای انجام بعضی وظایف
۱۷
مقاومت کاربران به دلیل واسط کاربر نامتعارف
۲۵
عدم برنامه ریزی و تفکر در خصوص تطابق سیستم جدید مدیریت منابع انسانی الکترونیک با سیستم های موجود سازمان
۲۷
مقاومت مدیران و کارمندان به دلیل نقص در مستند سازی و آموزش
۲۰

منبع: (تصدیقی،۲:۱۳۸۹)
همان گونه که مشاهده می شود ۶۲ درصد چالش ها به مقاومت و دلایل مختلف آن وابسته است. این آمار نشان می دهد که به هنگام پیاده سازی مدیریت منابع انسانی الکترونیک در سازمان، توجه به مفاهیم و تجربیات در خصوص مدیریت مقاومت از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.
نکات اساسی در موفقیت مدیریت منابع انسانی الکترونیک
توجه به سه نکته اساسی زیر نیز برای موفقیت در پیاده سازی مدیریت منابع انسانی الکترونیک تاثیر به سزایی دارد:
درک عملکرد سیستم به شکل کامل.
پذیرش سیستم باعث نفوذ آن در سازمان می شود.
جایگزینی سیستم قبلی توسط تکنولوژی جدید به شکل کامل (تصدیقی،۳:۱۳۸۹).
۲-۴-۱۹ مدیریت منابع انسانی الکترونیک:
مدیریت منابع انسانی الکترونیک تکامل یافته سیستم اطلاعات مدیریت منابع انسانی است که علاوه برانجام و اجرای وظایف سنتی مدیریت منابع انسانی ، وظایف استراتژیک آنرا نیز برعهده دارد.(به جدول۲ توجه کنید) در واقع قبل از ظهور سیستم هم افزایی الکترونیک ، وظایف زیر بوسیله سیستم اطلاعات منابع انسانی انجام می شد و ظهور مباحثی باعث تغییر رویکرد سازمان ها در استفاده از سیستمهای مدیریت منابع انسانی الکترونیکی چون اطلاعات جدیدتر گردید، چراکه بسیاری از سازمانها معتقدند که باید با تغییر وتحولات سریع دنیای امروز حرکت و ازجدیدترین نوآوری ها در زمینه فناوری اطلاعات استفاده نمود . از این رو بکارگیری سیستم جدید مدیریت منابع انسانی الکترونیک باعث می شود تا وظایف مربوط به بخش منابع انسانی به شکل مطلوب تری انجام شود (به جدول۲-۲ نگاه کنید). و علاوه بر آن اهداف دیگری نیز برای مدیریت منابع انسانی تحقق یابد که توضیح داده خواهد شد.مدیریت منابع انسانی الکترونیک یک روش برای اجرای استراتژیها ،سیاستها وبکارگیری منابع انسانی درسازمانها ازطریق پشتیبانی آگاهانه و مستمر با استفاده ازشبکه های مبتنی برتکنولوژی وب می باشد.
جدول۲ -۲ : کارکردهای مدیریت منابع انسانی الکترونیک

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...