نمودار ۴-۱۰- تعیین اولویت زیرمعیارهای قابلیت افزایش سهم بازار و فروش
براساس بردار ویژه بدست آمده ایجاد عملیات پیشبردی با وزن ۵۳۱/۰ از ارجحیت بیشتری نسبت به گرفتن سهم بازار رقبای ضعیف برخوردار است. چون یک مقایسه صورت گرفته است بنابراین نیازی به محاسبه نرخ سازگاری نیست.

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۴-۵-۴-۵-تعیین اولویت زیرمعیارهای حفظ مشتریان وفادار و بهبود روابط با مشتریان

معیار حفظ مشتریان وفادار و بهبود روابط با مشتریان از چهار زیرمعیار تشکیل شده است. محاسبات انجام شده برای تعیین اولویت زیرمعیارهای مربوط به معیار حفظ مشتریان وفادار و بهبود روابط با مشتریان در جدول۴- ارائه شده است.
جدول۴-۱۴-تعیین اولویت زیرمعیارهای حفظ مشتریان وفادار و بهبود روابط با مشتریان

S51

S52

بسط فازی

نرمال

S51

(۱, ۱, ۱)

(۱٫۷۴, ۲٫۰۹, ۲٫۴۲)

(۲٫۷۴, ۳٫۰۹, ۳٫۴۲)

(۰٫۵۵, ۰٫۶۸, ۰٫۸۲)

S52

(۰٫۴۱, ۰٫۴۸, ۰٫۵۷)

(۱, ۱, ۱)

(۱٫۴۱, ۱٫۴۸, ۱٫۵۷)

(۰٫۲۸, ۰٫۳۲, ۰٫۳۸)

نمودار ۴-۱۱-تعیین اولویت زیرمعیارهای حفظ مشتریان وفادار و بهبود روابط با مشتریان
براساس بردار ویژه بدست آمده زیرمعیار کیفیت و خدمات برتر با وزن نرمال شده ۶۷۵/۰ از اولویت است. چون یک مقایسه صورت گرفته است بنابراین نیازی به محاسبه نرخ سازگاری نیست.

۴-۵-۵-مقایسه زوجی گزینه‌ها براساس زیرمعیارها

هدف این مطالعه انتخاب بهترین استراتژی جهت بقا در شرایط رکود اقتصادی می‌باشد. به همین منظور سه استراتژی شناسایی است که با نمایش داده شده است. این سه استراتژی براساس هریک از زیر معیارها مقایسه زوجی شده است. با مقایسه زوجی سه استراتژی براساس یازده زیرمعیار موجود، تعیین اولویت نهائی با بهره گرفتن از محاسبه سوپرماتریس ناموزون، سوپر‌ماتریس موزون و سوپرماتریس حد صورت گرفته است.
A1 : استراتژی رهبری هزینه
A2 : استراتژی کاهش
A3 : استراتژی تمرکز مجدد بر محصول بازار
نخست این سه استراتژی براساس شاخص «مدیریت خرید و فروش موجودی ها» یا مورد مقایسه زوجی قرار گرفته است. ماتریس مقایسه زوجی استراتژی‌ها براساس شاخص در جدول۴-۱۵ ارائه شده است. نتایج حاصل از فازی‌زدایی اوزان استراتژی‌ها در نمودار ۴-۱۲ ارائه شده است.
جدول۴-۱۵-ماتریس مقایسه زوجی استراتژی‌ها براساس شاخص

A1

A2

A3

بسط فازی

نرمال

A1

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...