با توجه به جدول فوق میزان ALP در گروه تحت تیمار با عصاره کرفس در دوزهای mg/kg/cc 400و۶۰۰، کاهش معنی داری در سطح (۰۵/۰P≤) و (۰۱/۰P≤) نسبت به گروه شاهد داشته است به حدی که این کاهش به حد گروه کنترل رسیده است.تجویز عصاره هیدروالکلی گیاه کرفس در دوز mg/kg/cc200 بر میزان غلظت آنزیم ALP در سطح (۰۵/۰P≤) در مقایسه با گروه شاهد دارای اختلاف معنی داری نمی باشد.
نمودار ۳-۶- نتایج مربوط به میانگین غلظت آلکالین فسفاتاز در گروه های آزمایشی
داده ها به صورت S.E±Mean نشان داده شده است. در نمودار فوق کاهش معنی داری در غلظت آنزیم آلکالن فسفاتاز در گروه های تجربی ۲و ۳ نسبت به گروه شاهد وجود دارد. به طوری که * نشان دهنده تفاوت معنی دار در سطح (۰۵/۰P≤) و ** نشان دهنده تفاوت معنی دار در سطح (۰۱/۰P≤) می باشد.
۳-۴- نتایج مربوط به غلظت آلبومین در گروه های آزمایشی
ابتدا با بهره گرفتن از آزمون Independent-sample T- Test میانگین غلظت آلبومین را در گروه کنترل و شاهد به صورت دو به دو مقایسه می کنیم، مقایسه نتایج آزمون آماری مربوط به میزان فعالیت آلبومین نشان دهنده این است که میزان پروتئین فوق در گروه تتراکلریدکربن کاهش معنی داری در سطح ۰۱/۰ P≤ نسبت به گروه کنترل دارد(جدول و نمودار۳-۷). حال با بهره گرفتن از آزمون پارامتری ANOVA و post hoc دانکن اختلاف معنی دار، مابین گروه شاهد و دیگر گروه ها را بررسی می کنیم(جدول و نمودار۳-۸) بنابراین نتایج نشان می دهد که با تزریق تتراکلریدکربن مقدار آلبومین کاهش یافته است و با تجویز عصاره هیدروالکلی گیاه کرفس با دوز های mg/kg/cc 200، ۴۰۰ و ۶۰۰ مقدار آلبومین به ترتیب در سطح(۰۱/۰P≤) افزایش یافته و به مقدار آن به گروه کنترل نزدیک شده است.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

جدول ۳-۷ مقایسه میانگین غلظت آلبومین در گروه کنترل و شاهد

P-value
انحراف معیار
میانگین
N
گروه ALB

۵/۰
۱۳/۳
۸

کنترل

۰۱/۰
۱/۰
۳۴/۲
۸

شاهد

نتایج نشان دهنده کاهش معنی دار غلظت آلبومین در گروه شاهد نسبت به گروه کنترل در سطح (۰۱/۰P≤) می باشد.
نمودار ۳-۷- نتایج مربوط به میانگین غلظت آلبومین در گروه کنترل و شاهد
داده ها به صورت S.E±Mean نشان داده شده است. ** در گروه شاهد نشان دهنده کاهش معنی دار در سطح (۰۱/۰P≤) نسبت به گروه کنترل می باشد.
جدول ۳-۸- مقایسه اثر تزریق درون صفاقی (I.P) تتراکلریدکربن و عصاره هیدروالکلی گیاه کرفس با مقادیر مختلف بر میزان آلبومین

Sig(2-tailed)
انحراف معیار
میانگین
N
گروه ALB

۱/۰
۳۴/۲
۸

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...