فن­آوری
عوامل موفقیت بانک­ها
CSF
حساب­های قرض­الحسنه پس­انداز
حساب­های قرض­الحسنه جاری
شکل شماره (۲-۲): مدل تحلیلی
فصل سوم
روش شناسی پژوهش
۳-۱ مقدمه:
انتخاب روش انجام تحقیق بستگی به هدف­ها و متهیت موضوع پژوهش و امکانات اجرایی آن دارد. بنابراین هنگامی می­توان در مورد روش بررسی و انجام یک تحقیق تصمیم گرفت که ماهیت موضوع پژوهش، هدف­ها و وسعت دامنه آن مشخص باشد، به بیان دیگر، هدف از انتخاب روش تحقیق آن است که محقق مشخص نماید، چه شیوه و روشی را اتخاذ کند تا او را دقیق­تر، سریع­تر، آسان­تر و ارزان­تر در دستیابی به پاسخ یا پاسخ­هایی برای پرسش یا پرسش­های موردنظر کمک کند(فرهنگی و صفرزاده،۱۳۸۷)..

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

در این فصل توضیحاتی پیرامون روش تحقیق، جامعه آماری تحقیق، تعیین حجم نمونه مناسب روش نمونه گیری، روش­های جمع آوری اطلاعات و ابزار اندازه ­گیری، اعتبار و روایی پرسشنامه و روش آماری ارائه می­گردد.
۳-۲ روش تحقیق
هر پایان نامه در حوزه علوم اجتماعی و به­ ویژه مدیریت در واقع در زمره کاربردی است. به طور معمول پژوهشگر سعی می­ کند به یک مسأله و پرسش واقعی که در عمل وجود دارد، طی یک فرایند تحقیق پاسخ گوید(خاکی، ۱۳۸۶). در این تحقیق نیز محقق می­خواهد بررسی و شناسایی عوامل موفقیت بانکها بر جذب منابع ارزان قیمت در بانک­های دولتی شهر کرمانشاه بپردازد، از آن­جایی که محقق به دنبال پاسخ دادن به سوال فوق است و پاسخ این سؤال می ­تواند به مدیران و برنامه­ ریزان بانک­ها در تصمیم ­گیری­ها کمک نماید، بنابراین روش تحقیق از نوع کاربردی است. همچنین از آن­جایی که ابزار جمع­آوری داده ­ها پرسش­نامه می­باشد و محقق از طریق پاسخ ­دهندگان اقدام به جمع­آوری اطلاعات نموده است، یک نوع تحلیل میدانی است.
این تحقیق براساس نحوه گردآوری از نوع توصیفی است. تحقیق توصیفی شامل مجموعه روش­هایی است که هدف آن توصیف کردن شرایط یا پدیده ­های مورد بررسی است. اجرای تحقیق توصیفی می ­تواند صرفاً برای شناخت بیشتر شرایط موجود یا یاری دادن به فرایند تصمیم ­گیری باشد.
با توجه به اینکه در این پژوهش از روش­های مطالعه کتابخانه از روش­های مطالعه کتابخانه­ای و بررسی متون و نیز روش­های میدانی نظیر پرسشنامه و مصاحبه استفاده شده است و هدف آن شناخت، صفات، ترجیحات، ویژگی­ها و رفتارهای افراد جامعه از طریق مراجعه به آن­هاست. می­توان گفت که پژوهش حاضر براساس ماهیت و روش، تحقیقی و توصیفی- پیمایشی است و از آن­جایی که به بررسی رابطه بین موفقیت بانک در جذب منابع ارزان قیمت و عوامل مؤثر بر جذب این منابع می ­پردازد، از نوع همبستگی است.
۳-۳ جامعه و نمونه آماری، حجم نمونه و روش نمونه گیری:
تحقیق علمی با هدف شناخت یک پدیده در یک جامعه آماری انجام می­ شود. جامعه آماری عبارت است از کلیه عناصر و افرادی که در یک مقیاس جغرافیایی مشخص(جهانی یا منطقه‌ای) دارای یک یا چند صفت مشترک باشند. به عبارتی جامعه، مجموعه اعضا‌ء حقیقی یا فرضی است که نتایج پژوهش به آنها تعمیم می­یابد( دلاور، ۱۳۸۶). تمامی مدیران شعب بانک­های دولتی واقع در شهر کرمانشاه شامل بانک­های ملی، سپه، کشاورزی، مسکن، توسعه صادرات، توسعه و تعاون، صنعت و معدن جامعه آماری این پژوهش را تشکیل می­ دهند. مناسب ترین جامعه برای بررسی آن است که کل جامعه تحت مطالعه قرار گیرند. به عبارتی سرشماری انجام شود. در این حال جمعیت آماری برابر با جمعیت کل جامعه خواهد بود. با توجه به اینکه جامعه آماری تحقیق، مدیران شعب تمامی بانک­های دولتی در شهر کرمانشاه هستند، از روش سرشماری استفاده گردیده، لذا در این مورد جامعه با نمونه یکی است. جامعه­ آماری در این پژوهش شامل ۱۳۶ شعبه بانک­های دولتی شهر کرمانشاه می باشد و از ۱۳۶ پرسشنامه ، ۱۲۷ پرسشنامه جواب داده شد.
جدول شماره (۳-۱): تعیین حجم و تعداد نمونه برای هر کدام از بانک­های دولتی

فراوانی نسبی
تعداد پرسشنامه برگشتی
تعداد پرسشنامه ارسالی
تعداد شعب
نام بانک
۳۷٫۵
۴۷
۵۰
۵۰
ملی
۲۳٫۶
۳۰
۳۳
۳۳
سپه
۱۹٫۷
۲۱
۲۲
۲۲
کشاورزی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...