جدول پ-۴ کدگذاری مصاحبه با خبره‌ی ششم (مهندس اسفیدانی)

ردیف

متن کامل پاسخ به همراه عبارت‌های استخراجی

۱

سیاست‌های فناوری اطلاعات موجود جوابگوی نیازهای فعلی جامعه نیست. (C6-1) حمایت از صنعت فناوری اطلاعات؛ (C6-2) شفاف نمودن پروژه‌ها و فعالیت‌های در دست اقدام؛ (C6-3) پایبند بودن به برنامه‌های اقدامی و مطالعه و برنامه‌ریزی برای اقدامات و بعد اجرا مواردی است که باید در جهت توسعه‌ی فناوری اطلاعات انجام گیرد
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۲

به منظور استفاده از فناوری اطلاعات در سطح وسیع؛ دولت باید ضمن ترویج فرهنگ کاربردهای فناوری اطلاعات، (C6-4) نسبت به ارائه‌ خدمات ملی (C6-5) (بیمه، سلامت، مالیات، بانکداری، خدمات الکترونیکی دولت و…) به شهروندان اقدام نماید. هم‌چنین حمایت از شرکت‌های بومی حوزه جزو اولویت‌ها باید باشد. (C6-6)

۳

با توجه به عدم اطمینان از فضای تولید و تبادل اطلاعات (C6-7) و عدم آشنایی آحاد جامعه با نحوه‌ی استفاده از خدمات الکترونیکی (C6-8) و عدم ارائه مناسب خدمات از سوی بنگاه‌ها و دولت (C6-9) وضعیت مناسبی در خصوص استفاده از فناوری اطلاعات در کشور نداریم.

۴

چنانچه خدمات مالی الکترونیکی شود (C6-10) حداقل تراکنش‌های مالی کلیه کسب‌وکارها الکترونیکی شده و کشش مردم به استفاده و کاربرد فناوری اطلاعات را بالا خواهد برد. در خصوص این که آیا خود کسب‌وکار در حوزه فناوری اطلاعات است یا نه باید مطالعه صورت گیرد.

۵

تشویق استفاده از فناوری اطلاعات در کسب‌وکار ارتباطی زیادی به اتخاذ سیاست‌ها ندارد هر چند سیاست‌های اتخاذی تاثیر گذار می‌باشد. اعتقاد به انجام چنین کاری وجود ندارد.

۶

توسعه‌ی زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در توسعه‌ی کارآفرینی موثر است، (C6-11) آمار جهانی نشان می‌دهد با افزایش پهنای باند مشترکین اشتغال جدید هم ایجاد شده است. (C6-12) مسلما توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، اطلاعاتی و حقوقی خودبه‌خود نیازمند دانش و حرفه مخصوص به خود بوده و استفاده از آن‌ها نیز مستلزم ایجاد چنین مشاغل مرتبطی است.

۷

توسعه‌ی منابع انسانی فناوری اطلاعات در توسعه‌ی کارآفرینی موثر است (C6-13) چرا که با افزایش دانش فنی افراد و جهت دادن دانش دانشجویان (C6-14) به این حوزه توسط خود آن‌ها اشتغال‌های جدید و کسب‌وکارهای جدید (C6-15) در حوزه‌های خدمات و پشتیبانی و تولید ایجاد خواهد شد.

۸

نهادهای حوزه‌ی فناوری اطلاعات اعم از بخش‌های خصوصی و غیردولتی و دولتی با همگرا کردن نیاز جامعه و اطلاع‌رسانی (C6-16) در این خصوص بزرگ‌ترین کمک به هدف‌دهی دانش افراد در سطح کشور خواهد داد.

۹

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...