فرهنگ کشور

( Olivas-Lujan et al., 2007; Smale & Heikkila, 2009)

جدول۱-۱) عوامل تاثیر گذار بر موفقیت مدیریت منابع انسانی الکترونیک (محقق )
۵-۱-۱) مدل مفهومی تحقیق
مدل استفاده شده در این تحقیق ، مدلی محقق ساخته است و رابطه میان عوامل فناورانه ، سازمانی ، رفتاری و محیطی را با موفقیت مدیریت منابع انسانی الکترونیک ، مورد بررسی قرار می­دهد.
عوامل موثر
عوامل فناورانه
عوامل سازمانی
عوامل رفتاری
عوامل محیطی
شکل ۱-۱ ) مدل مفهومی تحقیق (محقق)
۶-۱-۱) فرضیات تحقیق
فرضیه ۱ : میان عوامل فناورانه و موفقیت سیستم­های مدیریت منابع انسانی الکترونیک رابطه معنا­داری وجود دارد .
فرضیه ۲ : میان عوامل سازمانی و موفقیت سیستم­های مدیریت منابع انسانی الکترونیک رابطه معنا­داری وجود دارد .
فرضیه ۳ : میان عوامل رفتاری و موفقیت سیستم­های مدیریت منابع انسانی الکترونیک رابطه معنا­داری وجود دارد .
فرضیه ۴ : میان عوامل محیطی و موفقیت سیستم­های مدیریت منابع انسانی الکترونیک رابطه معنا­داری وجود دارد .
فرضیه ۵ : میان ضریب اهمیت هریک از عوامل چهارگانه موثر در موفقیت سیستم­های مدیریت منابع انسانی الکترونیک تفاوت معناداری وجود دارد .
۷-۱-۱) متغیر­های تحقیق
در مدل مورد استفاده در این تحقیق ، متغیر های فناورانه ، سازمانی ، رفتاری و محیطی ، متغیر مستقل و موفقیت مدیریت منابع انسانی الکترونیک به عنوان متغیر وابسته می باشد .
۸-۱-۱) روش­­شناسی تحقیق
۱-۸-۱-۱) نوع روش تحقیق
این تحقیق از لحاظ روش­شناسی یک تحقیق کاربردی محسوب می‌شود، چرا که با توجه به مدل مفهومی پژوهش و با توجه به شاخص‌های استخراج شده از ادبیات به بررسی عوامل تاثیر­گذار بر مدیریت منابع انسانی الکترونیک می ­پردازد. نتایج این تحقیق می ­تواند برای سازمان­های مربوطه و سایر سازمان­هایی که قصد دارند در آینده سیستم­های مدیریت منابع انسانی الکترونیک را پیاده­سازی کرده و در ان موفق عمل کنند، کمک قابل ملاحظه­ای بکند. از سوی دیگر، این پژوهش از آنجایی که به توصیف روابط بین متغیرها می ­پردازد توصیفی نیز محسوب می‌شود. پس در یک جمله این پژوهش از نوع توصیفی-پیمایشی به حساب می‌آید.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۲-۸-۱-۱) روش گرد­آوری داده ­ها
در این پژوهش، برای بدست آوردن اطلاعات مورد نیاز در زمینه ادبیات و پیشینه تحقیق از مطالعات کتابخانه­ای شامل کتب داخلی و خارجی، مقالات داخلی و خارجی، پایان نامه های مرتبط، بانک های اطلاعاتی و گزارش­های آماری استفاده شده است و از آنجائیکه پژوهش حاضر از نوع پیمایشی می باشد، برای جمع آوری اطلاعات مورد نظر جهت بررسی موضوع و پاسخ به سؤالات، از پرسشنامه محقق­ساخته استفاده شد. برای برآورد میزان روایی تحقیق از نظر خبرگان این حوزه و به منظور بررسی پایایی ان از ضریب الفای کرونباخ استفاده شده است.
۳-۸-۱-۱) جامعه اماری
جامعه اماری این تحقیق از بین کارکنان و مدیران بخش منابع انسانی شرکت­هایی هستند که در بازه زمانی ۸۸ تا ۹۲ نرم ­افزارهای مدیریت منابع انسانی را از شرکت همکاران سیستم خریداری کرده ­اند .
۴-۸-۱-۱) روش نمونه گیری و تخمین حجم جامعه
با توجه به اینکه شرکت­هایی که نرم افزارهای مدیریت منابع انسانی شرکت همکاران سیستم به فروش می رسانند در چهار منطقه شهر تهران مستقر هستند، برای نمونه گیری از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای و جهت تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده شده است . بعد از براورد حجم نمونه ۲۹۷ نفر تخمین زده شد.
۵-۸-۱-۱) روش تجزیه و تحلیل داده ­ها
در این تحقیق برای ارزیابی متغیرها از تحلیل عاملی، برای سنجش فرضیه ­ها از آزمون همبستگی و برای اولویت­ بندی فاکتورها از آزمون فریدمن استفاده می­ شود.
۹-۱-۱) قلمرو تحقیق
۱-۹-۱-۱) قلمرو موضوعی تحقیق
قلمرو موضوعی این تحقیق ، مدیریت منابع انسانی می باشد و تمرکز اصلی این تحقیق بر شناسایی و رتبه ­بندی عوامل موثر بر مدیریت منابع انسانی الکترونیک می­باشد.
۲-۹-۱-۱) قلمرو مکانی تحقیق
قلمرومکانی این تحقیق، شرکت­هایی هستند که نرم افزارهای مدیریت منابع انسانی الکترونیک را از شرکت همکاران سیستم در سطح شهر تهران خریداری کرده ­اند.
۳-۹-۱-۱) قلمرو زمانی تحقیق
قلمرو زمانی این پژوهش از اول تیر ماه ( ۱/۴/۱۳۹۳ ) تا پایان مرداد ماه (۳۰/۵/۱۳۹۳ ) می­باشد .
۱۰-۱-۱) محدودیت­های تحقیق
یکی از مهم­ترین محدودیت­ها ، کمبود منابع علمی بویژه در سطح داخلی در این زمینه است.
دشواریهای دسترسی به خبرگان و موانع معمول مربوط به عدم همکاری اعضای جامعه آماری.
۱۱-۱-۱) تعریف واژه ­ها و اصلاحات تخصصی
مدیریت منابع انسانی الکترونیک :
مدیریت منابع انسانی الکترونیک، برنامه­ ریزی، اجرا و بکارگیری فناوری اطلاعات برای اتصال و پشتیبانی حداقل دو شخص یا دو دسته در جهت انجام دادن فعالیت­های مشترک مربوط به منابع انسانی تعریف شده است .(Strohmeier, 2007 )
مدیریت منابع انسانی الکترونیک به عنوان ” راهی برای اجرای استراتژی­ها ، خط مشی­ها و شیوه های منابع انسانی در سازمان­ها از طریق یک پشتیبان هدایت شده و اگاه با استفاده کامل از کانال­های مبتنی بر فناوری وب ” تعریف شده است (Ruel, Bondarouk and Looise, 2004).

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...