. تهرانی، مجتبی، پیشین، ص۵۵ ↑
. قزوینی، سید محمد کاظم، پیشین، ص۳۷۹ ↑
. مدرسی وحید تبریزی، احمد بن عبدالرحیم، پیشین، ص۱۵۶ ↑
. صف/۶: «و هنگامى را که عیسى پسر مریم گفت: «اى فرزندان اسرائیل، من فرستاده خدا به سوى شما هستم. تورات را که پیش از من بوده تصدیق مى‏کنم و به فرستاده‏اى که پس از من مى‏آید و نام او «احمد» است بشارتگرم.» پس وقتى براى آنان دلایل روشن آورد، گفتند: «این سحرى آشکار است.» ↑
. انسان/۱: «آیا انسان را آن هنگام از روزگار [به یاد] آید که چیزى درخورِ یادکرد نبود؟» تلمیح دارد. ↑
.تهرانی، مجتبی، پیشین، ص۵۵-۵۷ ↑
. ملبوبی، محمدباقر، پیشین، ص۱۶۴ ↑
. روم/ ۵۵: «و روزى که رستاخیز برپا شود، مجرمان سوگند یاد مى‏کنند که جز ساعتى [بیش‏] درنگ نکرده‏اند [در دنیا هم‏] این گونه به دروغ کشانیده مى‏شدند.» ↑
. حج/۴۱: « و فرجام همه کارها از آنِ خداست.» ↑
. لقمان/۲۲: « و فرجام کارها به سوى خداست» ↑
. حج/۷۶: « آن­چه در دسترس آنان و آنچه پشت سرشان است مى‏داند و [همه‏] کارها به خدا بازگردانیده مى‏شود.» ↑
. نساء/۱۲۶: « و آن­چه در آسمان­ها و آن­چه در زمین است از آنِ خداست، و خدا همواره بر هر چیزى احاطه دارد.» ↑
. فصلت/۵۴: « آگاه باش که مسلماً او به هر چیزى احاطه دارد.» ↑
. طلاق/ ۱۲: « خدا همان کسى است که هفت آسمان و همانند آن­ها هفت زمین آفرید. فرمان [خدا] در میان آن­ها فرود مى‏آید، تا بدانید که خدا بر هر چیزى تواناست، و به راستى دانش وى هر چیزى را در بر گرفته است.» ↑
. انعام/۷۳: « و او کسى است که آسمان­ها و زمین را به حق آفرید، و هر گاه که مى‏گوید: «باش»، بى‏درنگ موجود شود سخنش راست است و روزى که در صور دمیده شود، فرمانروایى از آنِ اوست داننده غیب و شهود است و اوست حکیم آگاه.» ↑
. دستغیب، سیدعبدالحسین، پیشین، ج۱، ص۱۷۴ ↑
. طبرسى، حسن بن فضل، مکارم الأخلاق، چهارم ، نشرالشریف الرضى، قم ، ۱۴۱۲ ق.(با فضل بن حسن فرق داره)، ص۸: «من به پیامبری مبعوث شدم تا مکارم اخلاقی را تمام کنم.» ↑
. احزاب/۴۰: « محمّد پدر هیچ یک از مردان شما نیست، ولى فرستاده خدا و خاتم پیامبران است. و خدا همواره بر هر چیزى داناست.» ↑
. مائده/۶۷: « اى پیامبر، آن­چه از جانب پروردگارت به سوى تو نازل شده، ابلاغ کن و اگر نکنى پیامش را نرسانده‏اى.» ↑
. انبیاء/۱۰۷: « و تو را جز رحمتى براى جهانیان نفرستادیم.» ↑
.جمعه/۲: « اوست آن کس که در میان بى‏سوادان فرستاده‏اى از خودشان برانگیخت، تا آیات او را بر آنان بخواند و پاکشان گرداند و کتاب و حکمت بدیشان بیاموزد، و [آنان‏] قطعاً پیش از آن در گمراهى آشکارى بودند» ↑
. سبحانى، جعفر، فروغ ابدیت (تجزیه و تحلیل کاملى از زندگى پیامبر اکرم)، بیست و یکم، بوستان کتاب‏، قم،‏۱۳۸۵ش‏، ص۳۹-۴۰ ↑
. نهج البلاغه، خطبه ۱ ↑
. قزوینی، سید محمد کاظم، پیشین، ص۳۸۰ ↑
. اللهیاری، علیرضا، پیشین، ص۲۳۰ ↑
. حسینی زنجانی، سید عزالدین، پیشین، ص۲۶۶ ↑
. دستغیب، عبدالحسین، پیشین، ص۱۸۸ ↑
. فراهیدی، خلیل بن احمد، پیشین، ج‏۸، ص۲۴۲ ؛ ابن منظور، محمد بن مکرم، پیشین، ج‏۱۳، ص۴۴۲ ؛ طریحی، فخرالدین، پیشین، ج‏۶، ص۳۲۴ ؛ قرشی، سید علی اکبر، پیشین، ج‏۷، ص۱۸۱ ؛ مهیار، رضا، پیشین، ص۷۰ ↑
. راغب اصفهانی، حسین بن محمد، پیشین، ص ۸۵۳ ↑
. فیومی، احمد بن محمد، پیشین، ج‏۲، ص ۶۴۷ ↑
. ابن اثیر جزری، مبارک بن محمد، النهایه فی غریب الحدیث والأثر، ج‏۵، ص ۱۵۱ ↑
. انبیاء/۵۳: « گفتند: «پدران خود را پرستندگان آن­ها یافتیم.» ↑
. لقمان/۲۱: « و چون به آنان گفته شود: «آن­چه را که خدا نازل کرده پیروى کنید»، مى‏گویند: « [نه!] بلکه آن­چه که پدرانمان را بر آن یافته‏ایم پیروى مى‏کنیم» ↑
. سبحانی، جعفر، پیشین، ص۴۰و۴۱ ↑
. عنکبوت/۶۱: « و اگر از ایشان بپرسى: «چه کسى آسمان­ها و زمین را آفریده و خورشید و ماه را [چنین‏] رام کرده است؟» حتماً خواهند گفت: «اللَّه» پس چگونه [از حقّ‏] بازگردانیده مى‏شوند؟» ↑
. مصباح یزدی، محمدتقی، پیشین، ص۸۶ ↑
. یونس/۱۹: « و مردم جز یک امّت نبودند. پس اختلاف پیدا کردند. و اگر وعده‏اى از جانب پروردگارت مقرر نگشته بود، قطعاً در آن­چه بر سر آن با هم اختلاف مى‏کنند، میانشان داورى مى‏شد.» ↑
. هود/۱۱۸: «و اگر پروردگار تو مى‏خواست، قطعاً همه مردم را امّت واحدى قرار مى‏داد، در حالى که پیوسته در اختلافند» ↑
. طه/۹۷: «به آن خدایى که پیوسته ملازمش بودى بنگر، آن را قطعاً مى‏سوزانیم و خاکسترش مى‏کنیم [و] در دریا فرو مى‏پاشیم.» ↑
. انبیاء/۵۲: « آن گاه که به پدر خود و قومش گفت: «این مجسمه‏هایى که شما ملازم آن­ها شده‏اید چیستند؟» ↑
. شعراء/۷۱: گفتند: «بتانى را مى‏پرستیم و همواره ملازم آن­هاییم.» ↑
. اعراف/ ۱۳۸: «و فرزندان اسرائیل را از دریا گذراندیم. تا به قومى رسیدند که بر [پرستش‏] بت­هاى خویش همت مى‏گماشتند. گفتند: «اى موسى، همان گونه که براى آنان خدایانى است، براى ما [نیز] خدایى قرار ده.» گفت: «راستى شما گروهى هستید که نادانى مى‏کنید.» ↑
. عنکبوت/۱۷: «واقعاً آن­چه را که شما سواى خدا مى‏پرستید جز بتانى [بیش‏] نیستند و دروغى برمى‏سازید.» ↑
. عنکبوت/۲۵: «و [ابراهیم‏] گفت: «جز خدا، فقط بت­هایى را اختیار کرده‏اید که آن هم براى دوستى میان شما در زندگى دنیاست.» ↑
. حج/۳۰: « پس، از پلیدىِ بت­ها دورى کنید، و از گفتار باطل اجتناب ورزید.» ↑
. نمل/۱۴: «و با آن­که دل­هایشان بدان یقین داشت، از روى ظلم و تکبّر آن را انکار کردند» ↑
. بقره/۸۹ : « و هنگامى که از جانب خداوند کتابى که مؤید آن­چه نزد آنان است برایشان آمد، و از دیرباز [در انتظارش‏] بر کسانى که کافر شده بودند پیروزى مى‏جستند ولى همین که آنچه [که اوصافش‏] را مى‏شناختند برایشان آمد، انکارش کردند. پس لعنت خدا بر کافران باد.» ↑

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

. بقره/ ۱۴۶: « کسانى که به ایشان کتاب [آسمانى‏] داده‏ایم، همان گونه که پسران خود را مى‏شناسند، او [محمد] را مى‏شناسند و مسلماً گروهى از ایشان حقیقت را نهفته مى‏دارند، و خودشان [هم‏] مى‏دانند.» ↑
. انعام/۲۰: « کسانى که کتاب [آسمانى‏] به آنان داده‏ایم، همان گونه که پسران خود را مى‏شناسد، او [پیامبر] را مى‏شناسد. کسانى که به خود زیان زده‏اند، ایمان نمى‏آورند.» ↑
. نحل/۸۳: « نعمت خدا را مى‏شناسند، اما باز هم منکر آن مى‏شوند و بیشترشان کافرند.» ↑
. قراچه داغی تبریزی انصاری، محمد علی بن احمد، پیشین، ص۴۶۰ ↑

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...