مطرح
می­باشد. بطور کلی:
ارائه سرویس به هر کاربری در هر مکانی و در هر زمانی یعنی پشتیبانی خواص دسترس­پذیری/قابلیت حمل در حین حرکت.
۱-۲-محدویت­ پژوهش
با توجه به اینکه دستگاه تلفن همراه بر اساس سنجشی انسان محور می ­تواند اطلاعاتی از موقعیت کاربر بر اساس اطلاعات جمع­آوری شده از حسگرها تولید کند، برای تشخیص و تمیز دادن هر موقعیت کاربر پس از طبقه ­بندی

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

فعالیت­های وی، به طور مداوم نیاز به تعامل با تمام حسگرهای موجود در یک دستگاه تلفن همراه داریم. با این حال، بکارگیری مداوم حسگرها تخلیه باتری دستگاه تلفن همراه به دنبال خواهد داشت. بنابراین، ایجاد یک چارچوب برای استفاده از حسگر برای تشخیص بسیار دقیق موقعیت­های کاربر با مصرف انرژی کمتر و مدیریت انرژی مصرفی با تغییر پروفایل­های مختلف با توجه به نیاز کاربر ضروری بنظر می­رسد. در این گزارش برخی از استراتژی­ها برای اصلاح این محدودیت­ها پیشنهاد شده است.
۱-۳-اهمیت موضوع
دستگاه­های تلفن همراه بیشترین محبوبیت و میزان استفاده را در میان وسایل ارتباطی داشته که ما را به تحقیق برای کاهش مصرف انرژی در آن ترغیب می­ کند. امروزه تشخیص فعالیت کاربر در دستگاه­های سیار توسط حسگرهای تعبیه شده امکان­ پذیر است که می­توان از این مزیت برای مدیریت انرژی در دستگاه­های سیار با پیش ­بینی فعالیت کاربر سود جست. که برای محقق ساختن این هدف ذخیره ویژگی­های فعالیت­ها و کلاس­بندی آن­ها و نگاشت آن­ها بر روی الگوریتم یادگیری مورد بررسی قرار گرفته شده است.
۱-۴-هدف تحقیق
تحقیق ما معرفی روشی برای تشخیص فعالیت با بهره گرفتن از اهرم رفتارهای قابل پیش ­بینی انسان برای حفظ انرژی با انتخاب حسگر به صورت پویا و از کار انداختن حسگرها و ارتباطات پر­هزینه غیر­ضروری (از لحاظ مصرف انرژی باتری) می­باشد، که با توجه به محدودیت انرژی در تلفن همراه کمک شایانی به نگهداری طولانی مدت انرژی خواهد کرد.
۱-۵-روش تحقیق
همانطورکه در مباحث قبل ذکر شد مرحله ابتدایی کار، تشخیص فعالیت )آشکارسازی فعالیت (در دستگاه تلفن همراه
می­باشد که این امر با بکارگیری حسگرها با تبعیت از برنامه­نویسی اندروید محقق خواهد شد.
۱-۵-۱- مراحل دستیابی به تشخیص فعالیت در اندروید

    • آشنایی با نحوه کار حسگرها در اندروید
    • تشخیص حرکت و موقعیت در اندروید
    • مکانیابی در اندروید
    • ذخیره داده ­های جمع­آوری شده خروجی فاز اولیه برنامه اندروید در دیتابیس ساده SQLITE
    • تشخیص فعالیت در اندروید
    • مدیریت انرژی در اندروید

۱-۵-۲- علت انتخاب برنامه­نویسی اندروید برای تشخیص فعالیت در موبایل
از زمانی که استفاده از حسگرهای مختلف الکترونیکی در سخت افزارهای کامپیوتری رواج پیدا کرد، روح تازه­ای در ظاهر و نحوه استفاده از برنامه ­های کاربردی و تفریحی دمیده شد. استفاده از این حسگرها در ابتدا به دلیل نیازهای مختلف دستگاه­های بازی کامپیوتری و سپس جهت آسانتر نمودن نحوه استفاده از دستگاه بکار برده شد. سیستم­عامل اندروید قابلیت استفاده از انواع این حسگرها را در برنامه گنجانده است و بسادگی میتوان از این حسگرها در جهت بهبود کیفیت ارتباط با کاربر[۱] استفاده نمود در اینجا به بررسی نحوه عملکرد حسگرهای مختلف یک سیستم اندروید و نحوه کار با آن، به همراه مثالهای عملی می­پردازیم. توجه داشته باشید که محیط برنامه­نویسی مورد استفاده در اینجا Eclipse است و برنامه­ ها بر اساس اندروید نسخه ۲٫۳ به بالا نوشته خواهند شد. این قسمت از تحقیق سعی دارد به ساده­ترین روش و سریعترین حالت به بررسی حسگرها و نوشتن یک برنامه کاربردی ساده برای آن بپردازد.
۱-۶-مراحل تحقیق

    • مروری بر تامین انرژی در حسگر
    • مروری بر مکانیسم تشخیص (آشکارسازی) فعالیت کاربر در دستگاه­های محاسباتی
    • تشخیص فعالیت در اندروید
    • گردآوری سابقه پژوهش تشخیص فعالیت در دستگاه­های تلفن همراه
    • گردآوری سابقه پژوهش در آگاهی از انرژی بر اساس فعالیت فردی کاربر در دستگاه­های تلفن همراه
    • معرفی حسگرهای تعبیه شده در گوشی­های هوشمند
    • جمع آوری Dataset موردنظر برای این گزارش
    • پیاده­سازی ایده محقق

۱-۷-ساختار پایان نامه
در فصل ۱ به مرور کلی بر برداشت انرژی در حسگر از محیط که همروند با مدیریت انرژی برای تامین انرژی
گوشی­های موبایل در رفع چالش بزرگ پشتیبانی از تحرک در دستگاه­های محاسباتی سیار می ­تواند موثر باشد، داشتیم. در فصل ۲ سابقه پژوهش کلی در زمینه تشخیص فعالیت انسانی بوسیله حسگرها، سابقه پژوهش تشخیص فعالیت در دستگاه­های تلفن همراه و سابقه پژوهش در آگاهی از انرژی بر اساس فعالیت فردی کاربر در دستگاه­های تلفن همراه ارائه داده شده است و فصل ۳ مروری بر مکانیسم تشخیص (آشکار­سازی) فعالیت کاربر در دستگاه­های محاسباتی و ابزار محقق ساختن این هدف خواهد داشت،در فصل ۴به تجزیه و تحلیل داده ­ها اشاره شده است و فصل ۵ به جمع بندی تحلیل و ارزیابی برنامه طراحی شده پرداخته­ایم و نهایتا بخش پایانی این فصل ایده محقق را دربرگرفته است.
فصل دوم
سابقه پژوهش
۲-فصل دوم: سابقه پژوهش
با توجه به ملزومات پژوهش، سابقه پژوهش در این گزارش شامل ۴ قسمت می­باشد که به ترتیب به آن خواهیم پرداخت:

    1. سابقه پژوهش برداشت انرژی از محیط برای تامین انرژی دستگاه­­های سیار
  1. سابقه پژوهش در آشنایی با حسگرها و گوشی­های هوشمند تلفن همراه
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...