۳۲

۳۶

۱۰

۲

۲.۴۲

۰.۹۹۱

۲-شهروندان و شورای شهر برنامه های میان مدت و دراز مدت مناسبی برای شهر دارند .

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۱۴

۴۴

۳۲

۸

۲

۲.۴۰

۰.۹۰۳

۳-شورای شهر وشهرداری برنامه های داراز مدت را به طور پیوسته دنبال می کنند .

۱۴

۲۸

۴۸

۱۰

۲.۵۴

۰.۸۶۲

۴-طرح های انجام شده ضمن کمک برحل مشکلات موجود مشکلات چند سال آینده را نیز در نظر دارند .

۱۸

۲۶

۴۲

۱۲

۲

۲.۵۴

۰.۹۹۴

جمع میانگین :۲.۴۷

منبع: یافته های تحقیق،۱۳۹۳
۴-۳-۶-۱-مقایسه میانگین گویه های شاخص بینش راهبردی در گروه مدیران
با توجه به نمودار و اطلاعات مندرج در جدول این شاخص شامل ۴گویه برای مسولین شهری می باشد که دوگویه (شورای شهر وشهرداری برنامه های داراز مدت را به طور پیوسته دنبال می کنند . طرح های انجام شده ضمن کمک برحل مشکلات موجود مشکلات چند سال آینده را نیز در نظر دارند) با۵۴/۲بالاترین میانگین ودوگویه (شورای شهر وشهرداری برنامه های خوبی برای آینده مشهد دارند . شهروندان و شورای شهر برنامه های میان مدت و دراز مدت مناسبی برای شهر دارند .) با ۴۲/۲پایین ترین میانگین می باشد.
نمودار (۱۸-۴):مقایسه میانگین گویه های شاخص بینش راهبردی در گروه مدیران
منبع :یافته های محقق ،۱۳۹۳
با توجه به اطلاعات توصیفی به دست آمده از پرسشنامه شهروندان ومدیران مشخص گردید که شاخص مشارکت به عقیده شهروندان نسبت به شاخص شفافیت وبینش راهبردی در حد تقریبا مطلوبی قراردارد واین به خاطره احساس مسولیت وتمایل زیاد شهروندان برای مشارکت و کمک به تهیه واجرای برنامه ها می باشد نه به خاطره عملکرد مسولین ومدیران زیرا همانگونه که مشخص است میانگین کل مدیران در متغیرمشارکت ۷۲/۲می باشد و میانگین کل برای شهروندان مناطق ۴ و۸ به ترتیب ۳، ۱۵/۳ می باشد .
شاخص شفافیت وپاسخگویی در هر دو منطقه اوضاع مناسبی نداشته ووضعیت آن در حد نامطلوبی قرارداردو این نشان دهنده ضعف حکمروایی خوب شهری در مشهد می باشد که باید مورد توجه مدیران شهری و مسولین قرار گیرد همچنین نتایج حاصله نشان دادکه میزان شاخص های مشارکت ،شفافیت ،بینش راهبردی در دو منطقه به طور یکسانی نیست که تاحدی دلیل این امر اختلاف سطح اجتماعی ساکنین هر منطقه با توجه به موقعیت جغرافیایی قرارگیری این مناطق در سطح شهر می باشد که این امر باید مورد توجه مدیران شهری واقع شود ونگاه ورویکرد یکسان نسبت به مردم ساکن در همه مناطق داشته باشند .
نمودار(۱۹-۴): توصیف شاخص های حکم روایی از دیدگاه شهروندان مناطق ۴و۸ شهر مشهد
نمودار (۲۰-۴)توصیف شاخص های حکم روایی از دیدگاه مدیران
منبع :یافته های تحقیق۱۳۹۳
۴-۴-بخش دوم :آمار استنباطی
در بخش امار استنباطی ابتدا به تحلیل پایایی شاخص های پژوهش می پردازیم ،سپس آزمون نرمالیته داده ها را بررسی خواهیم کرد همچنین برای بررسی وضعیت شاخص های حکمروایی (شفافیت ،مشارکت ،بینش راهبردی ) در مناطق ۴و۸ شهر مشهد ومیزان برخورداری این مناطق از شاخص های مورد نظر را با توجه به آزمون نرمالیته بودن داده ها آزمون مورد نظر را به کار خواهیم گرفت .
۴-۵تحلیل پایایی
۴-۵-۱-پایایی شاخص های حکمروایی در پرسشنامه شهروندان
همانطور که در جدول (۱۴-۴) مشاهده می شود متغیر مشارکت با ۲۲ گویه ،متغیر شفافیت با ۱۰گویه و متغیر بینش راهبردی با ۵ گویه به ترتیب از این پایایی ۷۵/.،۸۶/. و۸۱/. برخوردارند ودر مجموع پایایی پرسشنامه حکمروایی که شامل ۳۷ گویه می باشد برابربا ۷۹/. می باشد که می توان پایایی آن را خوب تلقی نمود .

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...