= سطح اطمینان T
= جامعه آماری N
در برآورد نمونه مدیران

تعداد افراد نمونه = ۱۳۵
تعداد افرادجامعه = ۲۵۹
پیش برآورد واریانس = ۲۵۲
سطح اطمینان = ۹۶۲
دقت احتمالی مطلوب = ۱۳۲
بنابر محاسبه انجام شده حجم نمونه به دست آمده ۱۳۵ نفر بوده که علیرغم چند بار مراجعه پژوهشگر ۱۲۶ پرسشنامه در مجموع جمع آوری گردید و تجزیه و تحلیل آماری بر روی ۱۲۶ پرسشنامه انجام شد.
۳ ـ ۴ـ روش نمونه گیری
کاری که نمونه گیری به عنوان یک ابزار تحقیق می‌کند، تسهیل کار تحقیق است. “نمونه گیری این امکان را برای محقق فراهم می‌کند تا با صرف امکانات کمتر به نتایج مورد نظرش دست یابد” (سرائی، ۱۳۷۲، ص ۴). پس از شناسائی جامعه آماری باید با بهره گرفتن از تکنیک مناسب به نمونه گیری مبادرت ورزید به گونه ای که انتخاب آن تکنیک اطلاعات آماری قابل تعمیمی‌به جامعه آماری را فراهم سازد.با توجه به این که تعداد کارکنان دو دانشگاه متفاوت بوده، از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای متناسب با جامعه آماری استفاده شد. “ نمونه تصادفی طبقه ای شامل مجموعه ای از چند نمونه تصادفی ساده است و تعداد افراد نمونه هر طبقه با تعداد افراد همان طبقه در جامعه متناسب است” (پاشا شریفی و شریفی، ۱۳۸۰، ص۶۷).

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

جدول (۳- ۲) چگونگی توزیع جامعه و حجم نمونه را بر اساس استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای متناسب با جامعه آماری نشان می‌دهد.
جدول (۳-۲) مشخصات جامعه آماری و نمونه پژوهش

دانشگاه

جامعه آماری

حجم نمونه

اصفهان

۸۳

۴۳

علوم پزشکی

۱۷۶

۹۲

مجموع

۲۵۹

۱۳۵

۳ ـ ۵ـ ابزار اندازه گیری
انتخاب ابزار مناسب، یکی از مهمترین فعالیت‌ها در روش علمی‌بوده که بستگی به ماهیت موضوع، اهداف و آزمودنی‌ها دارد. در تحقیقات غیر آزمایشی و توصیفی معمولاً اندازه گیری متغیرها با وسایلی چون پرسشنامه، آزمون، مشاهده و مصاحبه صورت می‌گیرد. در این پژوهش از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. این پرسشنامه حاوی ۳۹ سوال با طیف پنج گزینه ای بسیار زیاد، زیاد، تا حدودی، کم، بسیار کم بوده که نمره ۵- ۴- ۳- ۲- ۱ به آنها تعلق گرفته است. این پرسشنامه ارزیابی کاربرد سیستم‌های اطلاعات مدیریت در منابع انسانی را در ۶ مولفه مورد سنجش قرار داده است. چگونگی توزیع پرسشنامه بر اساس مولفه‌های مورد سنجش در جدول(۳- ۳) ارائه شده است. در ضمن سوال آخر پرسشنامه به صورت کلی بیان شده است.
جدول (۳- ۳) مؤلفه‌های پرسشنامه و سئوالات مربوط به آنها

مؤلفه

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...