محققان

ردیف

با مرور بر ادبیات سنجش عملکرد مدیریت دانش هشت ابزار را معرفی و مقایسه نمودند و سپس پنج ویژگی را برای یک ابزار مناسب سنجش معرفی کردند.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

سنجش عملکرد مدیریت دانش

۲۰۱۱

کواچ و وانگ

۱

با بهره گرفتن از گروه ­های کانون و روش کیفی، مدلی را با پنج معیار کارکنان،داده،اطلاعات،دانش و خرد و۳۰ زیر معیار را برای سنجش اثربخشی مدیریت دانش ارائه نمودند.همچنین با بهره گرفتن از فرایند تحلیل سلسله مراتبی میزان اهمیت این معیارها را تعیین کردند که کارکنان و اطلاعات مهم‌ترین معیار شناخته شد و سپس ۷۶ شرکت را رتبه بندی نمودند.

سنجش اثربخشی مدیریت دانش

۲۰۰۹

وِن

۲

این تحقیق برای مقایسه عملکرد مدیریت دانش چند دانشگاه رویکردی را ارائه داده است که در آن فرایند تحلیل شبکه­ ای را با کارت امتیازی متوازن ترکیب نموده و سپس با شاخص سنجش عملکرد مدیریت دانش مطابقت داده است. نتایج بدست آمده وضعیت فرایند­های مدیریت دانش را در هر یک از دانشگاه را نشان می­دهد و سپس آن‌ها را رتبه بندی نموده است.

سنجش عملکرد مدیریت دانش از دیدگاه رقابتی

۲۰۰۹

چن و همکاران

۳

به ارزیابی وضعیت مدیریت دانش در صنعت اتوبوس‌رانی تایوان و بررسی ارتباط بین مدیریت دانش و عملکرد شرکت­های اتوبوس‌رانی با بهره گرفتن از شاخص عملکرد مدیریت دانش پرداخته‌اند. به هر یک از ۳۷ شرکت ،۵ پرسشنامه داده شد. نتایج بدست آمده از ۲۲ شرکت، نشان می­دهد شاخص عملکرد مدیریت دانش آن‌ها در دامنه ۰.۰۷۲۷ الی۸۹۶۴ . ۰ قرار دارد.

تأثیر مدیریت دانش بر عملکرد

۲۰۰۷

وی و اچ سو

۴

با به­کار­گیری تکنیک فرایند تحلیل شبکه­ ای و شاخص سنجش عملکرد مدیریت دانش و سه معیار قیمت سهام،هزینه‌های R&D و نسبت درآمد به قیمت، عملکرد مدیریت دانش یک شرکت تولید کننده دستگاه­های خودکار با سه رقیب اصلی آن مقایسه کرند. نتایج این تحقیق نشان داد که این شرکت برای پیشی گرفتن و کسب مزیت رقابتی نسبت به رقبایش باید خلق و درونی­سازی دانش خود را بهبود دهد.

مقایسه با رقیب اصلی: مهم‌ترین وظیفه سنجش عملکرد مدیریت دانش

۲۰۰۷

هانگ و همکاران

۵

مدلی از پنج متغیر کیفیت سیستم، کیفیت دانش اطلاعات، رضایت کاربر، مزایای درک شده از KMS، میزان استفاده از KMS به عنوان فاکتورهای جایگزین برای موفقیت سیستم مدیریت دانش ارائه کردند.در این مدل، ارتباطات متقابل مابین متغیرها بر اساس تحلیل آماری بر روی نتایج یک نظرسنجی که از تعدادی شرکت بزرگ در کشور تایوان پذیرفت،تعیین شده است.

سنجش موفقیت سیستم مدیریت دانش

۲۰۰۶

وو و ونگ

۶

یک مقیاس چند بعدی با نام (USKMS)را به منظور سنجش میزان رضایت کاربر از سیستم مدیریت دانش توسعه داده­اند. این مقیاس شامل چهار بعد با عنوان محتوا، سهولت استفاده، سازگاری با نیازهای شخصی کاربر و سهولت در مشارکت گروهی می­باشد که وجود ارتباط مستقیم مابین رضایت کاربر و تمایل او برای بکارگیری سیستم مدیریت دانش از یک سو و تمایل او برای توصیه برای دیگران درباره استفاده از سیستم مدیریت دانش از سوی دیگر، توسط دو فرضیه آماری بررسی شده و مورد تایید قرار گرفته است.

سنجش رضایت کاربر از سیستم مدیریت دانش

۲۰۰۶

اونگ و لای

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...