۱۵۸/۱۳

۵۵۳/۳

۹۷۹/۵۷

۹۰۳/۳

۰۵۴/۱

۹۷۹/۵۷

۹۰۳/۳

۰۵۴/۱

۳

جدول شماره ۴-۸ حاوی سه قسمت می باشد.
قسمت اول با برچسب مقادیر ویژه تعیین کننده عامل های است که مقادیر ویژه ای آن بیشتر از یک است و در تحلیل باقی می مانند و عامل های که مقادیر ویژه آن کمتر از یک است از تحلیل خارج می شوند. این عوامل حذف شده ، عواملی هستند که حضور آنها باعث تبیین بیشتر واریانس نخواهد شد. در این جا نیز همان طور که ملاحظه می فرمایید تنها ۳ عامل مقادیر ویژه آنها بالاتر از یک است و مابقی از تحلیل خارج می شوند که به علت طولانی بودن از نشان دادن مقادیر ویژه عامل های حذف شده خودداری شده است.
قسمت دوم جدول شامل مقادیر ویژه عوامل استخراجی بدون چرخش است.
قسمت سوم نیز نشان دهنده مقادیر ویژه عوامل استخراجی با چرخش است. در اینجا مشخص است که سه عامل دارای مقادیر ویژه بالاتر از یک هستند و در تحلیل باقی می مانند. با توجه به ستون درصد تجمعی در قسمت سوم مشخص می شود که این ۳ عامل می تواند ۹۷۹/۵۷ درصد از تغییرپذیری (واریانس) متغیرها را توضیح دهند. همان طور که مشخص است در چرخش عوامل باقی مانده ،نسبتی از کل تغییرات که توسط این ۳ عامل توضیح داده می شود، ثابت است ولی بر خلاف روش بدون چرخش، که در آن عامل اول درصد بیشتری از تغییرات (۵۴۶/۴۸) را تعیین می کند ، در روش چرخش عامل ها ،هر یک از آنها نسبت تقریبا یکسانی از تغییرات را توضیح می دهند. این ویژگی چرخش واریمکس است که تغییرات را میان عامل ها به صورت یکنواخت توزیع می کند.
نمودار شماره ۴-۸ نمودار اسکری می باشد که نشان دهنده مقادیر ویژه عامل های استخراجی می باشد.
نمودار شماره ۴-۸ : نمودار اسکری و مقادیر ویژه عامل های استخراجی
همان طور که نمودار شماره ۴-۸ نشان می دهد تنها ۳ عامل مقادیر ویژه بالای یک را کسب کردند و ومابقی عامل ها مقادیر ویژه زیر یک را بدست آوردند. با توجه به نقطه عطف نمودار می توان این سه عامل را پیدا کرد.
شناسایی گویه های مربوط به هر عامل در روش بدون چرخش ساده نیست بدین منظور از از روش واریماکس عامل ها را می چرخانیم تا قابلیت تفسر آنها بیشتر شود.
جدول شماره ۴-۹ عوامل و گویه های تحقیق به همراه بار عاملی آنها با چرخش را نشان می دهد.
جدول شماره ۴-۹: بارهای عاملی هریک از گویه ها در عامل های باقی مانده با چرخش

گویه ها

عوامل

عامل ۱

عامل ۲

عامل ۳

ایجاد خطوط مخصوص دوچرخه سواری و عاری از اتومبیل

۷۱۳/۰

احداث ایستگاه های دوچرخه در دانشگاه ها به منظور استفاده دانشجویان

۷۰۳/۰

نگهداری خوب و یکپارچه مسیرهای دوچرخه سواری

۷۰۲/۰

احداث ایستگاه های دوچرخه در سطح شهر به منظور استفاده شهروندان

۶۹۹/۰

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...