دانلود فایل پایان نامه : دانلود مطالب پژوهشی در مورد : بررسی وتحلیل عوامل ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
. طاعَهٌ وَ قَوْلٌ مَعْرُوفٌ فَإِذا عَزَمَ الْأَمْرُ فَلَوْ صَدَقُوا اللَّهَ لَکانَ خَیْراً لَهُمْ (محمد: ۲۱)؛ طبرسی، مجمع البیان، ج۹، ص ۱۵۸ ↑
. فَهَلْ عَسَیْتُمْ إِنْ تَوَلَّیْتُمْ أَنْ تُفْسِدُوا فِی الْأَرْضِ وَ تُقَطِّعُوا أَرْحامَکُمْ (محمد: ۲۲)؛ طباطبایی، المیزان، ج۱۸، ص ۲۴۰ ↑
. ذلِکَ بِأَنَّهُمُ اتَّبَعُوا ما أَسْخَطَ اللَّهَ وَ کَرِهُوا رِضْوانَهُ فَأَحْبَطَ أَعْمالَهُمْ (محمد: ۲۸) ↑
. طبری، جامع البیان، ج۶، ص ۱۸۰؛ زمخشری، کشاف، ج۱، ص ۱۴۲؛ فخررازی، مفاتیح الغیب، ج۱۲، ص ۳۹۲؛ طبرسی، مجمع البیان، ج۳، ۳۲۰؛ سیوطی، الدرالمنثور، ج۲، ص ۲۹۱ ↑
. ابن قتیبه، عبدالله بن مسلم، غریب القرآن، [بیجا]، [بینا]، [بیتا]، ج۱، ص ۱۲۶ ↑
. طبرسی، مجمع البیان، ج۳، ص۳۲۰؛ قرطبی، الجامع لأحکام القرآن، ج۶، ص ۲۱۷ ↑
. وَ إِذا ما أُنْزِلَتْ سُورَهٌ فَمِنْهُمْ مَنْ یَقُولُ أَیُّکُمْ زادَتْهُ هذِهِ إیماناً فَأَمَّا الَّذینَ آمَنُوا فَزادَتْهُمْ إیماناً وَ هُمْ یَسْتَبْشِرُونَ (۱۲۴) وَ أَمَّا الَّذینَ فی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ فَزادَتْهُمْ رِجْساً إِلَى رِجْسِهِمْ وَ ماتُوا وَ هُمْ کافِرُونَ (۱۲۵/توبه) ↑
. جوادی آملی، تسنیم، ج۱۴، ص ۱۱۱ ↑
. طباطبایی، المیزان، ج۷، ص ۳۴۳ ↑
. سَیَحْلِفُونَ بِاللَّهِ لَکُمْ إِذَا انْقَلَبْتُمْ إِلَیْهِمْ لِتُعْرِضُوا عَنْهُمْ فَأَعْرِضُوا عَنْهُمْ إِنَّهُمْ رِجْسٌ وَ مَأْواهُمْ جَهَنَّمُ جَزاءً بِما کانُوا یَکْسِبُون (توبه :۹۵) ↑
. واقعه: ۷۹ ↑
. طبرسى، على بن حسن، مشکاه الأنوار فی غرر الأخبار، چاپ دوم، نجف، المکتبه الحیدریه، ۱۳۸۵ ق ، ص ۱۰۴ ↑
. مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى، بحار الأنوار، چاپ دوم، بیروت، دار إحیاء التراث العربی، ۱۴۰۳ ق، ج۲۸، ص ۳۵ ↑
. هلالى، سلیم بن قیس، کتاب سلیم بن قیس الهلالی، تحقیق محمد انصارى زنجانى خوئینى، چاپ اول، قم، الهادى، ۱۴۰۵ ق، ص۹۱۰ ↑
. کلینی، الکافی، ج۲، ص ۱۸۳ ↑
. همان، ج۱، ص ۲۸۸ ↑
. عیاشى، محمد بن مسعود(م۳۲۰ ق)، تفسیر العیّاشی، تحقیق هاشم رسولى محلاتى، چاپ اول، تهران، المطبعه العلمیه، ۱۳۸۰ ق، ج۲، ص ۱۱۹ ↑
. مجلسی، بحارالأنوار، ج۱۹، صص۱۵۹، ۲۳۸، ج۲۰، ص ۱۹۳، ج۲۲، صص ۵۰، ۵۱، ۷۰ ↑
. ابن عقده کوفى، احمد بن محمد(۳۳۲ ق)، فضائل أمیر المؤمنین علیه السلام، عبد الرزاق محمد حسینحرز الدین، چاپ اول، قم، دلیل ما، ۱۴۲۴ ق، ص۲۰۴، ابن أبی زینب، محمد بن ابراهیم(۳۶۰ ق)، الغیبه( للنعمانی)، تحقیق علی اکبر غفارى، چاپ اول، تهران، نشر صدوق، ۱۳۹۷ ق، ص۲۶۱؛ مجلسی، بحارالأنوار، ج۵۲، ص ۲۹۳؛ بحرانی، البرهان، ج۵، ص ۲۱۹ ↑
. جوادی آملی، تسنیم، ج۵، ص ۲۷ و ۲۹ ↑
. ابن أبی الحدید، عبد الحمید بن هبه الله(م۶۵۶ ق)، شرح نهج البلاغه، تحقیق محمد ابوالفضلابراهیم، قم، مکتبه آیه الله المرعشی النجفی، ۱۴۰۴ق، ج۱۶، ص ۲۸ ↑
. حسینى موسوى، محمد بن أبی طالب(قرن۱۰)، تسلیه المُجالس و زینه المَجالس( مقتل الحسین علیه السلام)، تحقیق کریم فارس حسون، چاپ اول، قم، مؤسسه المعارف الإسلامیه، ۱۴۱۸ق، ج۲، ص ۱۵۳ ↑
. جوادی آملی، عبدالله، ادب فنای مقربان، تحقیق محمد صفایی، قم، اسراء، چاپ سوم، ۱۳۸۹ش، ج۵، ص ۷۵ ؛ همچنان که محدود کردن رجس در قرآن (به شرک، خباثت، حرام و قمار) که به انگیزه گذر از فاجعه جمل انجام میگیرد بیثمر است ر.ک: همان، ص ۱۸۶ ↑
. کلینی، الکافی، ج ۱، ص ۶۳ ↑
. فراهیدی، العین، ج ۵، ص ۳۴۸؛ ابن منظور، لسان العرب، ج ۱، ص ۷۰۶ ↑
. مصطفوى، حسن، التحقیق فی کلمات القرآن الکریم، تهران، بنگاه ترجمه و نشر کتاب، ۱۳۶۰ ش، ج ۱۰، ص ۳۵ ↑
. طریحی، مجمع البحرین، ج ۲، ص ۱۵۹ ↑
. ر.ک: ابن منظور، لسان العرب، ج ۱، ص ۷۰۹ ↑
. فیومی، المصباح المنیر، ج ۲، ص ۵۲۸ ↑
. منافقون: ۶ و نیز برای توضیح بیشتر ر.ک: طبرسى، مجمع البیان فى تفسیر القرآن، ج۱ ، ص۱۳۶؛ شوکانی، فتح القدیر، ج۱، ص۴۹؛ ابن عاشور، محمد بن طاهر، التحریر و التنویر، [بیجا]، [بینا]، [بیتا]، ج۱، ص ۲۹۷ ↑
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
. ابن ابى حاتم، عبدالرحمن بن محمد ،تفسیر القرآن العظیم( ابنابىحاتم)، عربستان سعودى، مکتبه نزار مصطفى الباز، ۱۴۱۹ق، ج ۱، ص ۴۴ ↑
. مصطفوی، التحقیق فی کلمات القرآن الکریم، ج ۱۰ ، ص ۳۵ ↑
. میبدى، رشید الدین، کشف الأسرار و عده الأبرار، تحقیق على اصغر حکمت، چاپ پنجم، تهران، انتشارات امیر کبیر، ۱۳۷۱ ش، ج ۱، ص ۷۱ ↑
. برای نمونه نک: الأعراف: ۸۹؛ یونس: ۱۷؛ هود: ۱۸؛ یونس: ۶۹؛ عنکبوت: ۶۸ ↑
. انعام: ۱۴۰؛ اسراء، ۷۳ ↑
. ر.ک: فراهیدی، العین، ج ۸، ص ۲۸۰ ↑
. طریحی، مجمع البحرین، ج ۱، ص ۳۲۹ ↑
. فخررازی، أبوعبد الله محمد بن عمر(م ۶۰۶ق)، مفاتیح الغیب، چاپ سوم، بیروت، دار إحیاء التراث العربی، ۱۴۲۰ق، ج ۸، ص۲۹۴ ↑
. طباطبایی، المیزان، ج ۳، ص ۳۴۸ ↑
. بلخى، تفسیر مقاتل بن سلیمان، ج ۱، ص۲۹۰؛ فخر رازی، مفاتیح الغیب، ج ۸، ص۲۹۴ ↑
. قالُوا لَیْسَ عَلَیْنا فِی الْأُمِّیِّینَ سَبیلٌ وَ یَقُولُونَ عَلَى اللَّهِ الْکَذِبَ وَ هُمْ یَعْلَمُونَ. ↑
. وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرى عَلَى اللَّهِ الْکَذِبَ وَ هُوَ یُدْعى إِلَى الْإِسْلامِ وَ اللَّهُ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمینَ ↑
. برای نمونه ر.ک: قرطبی، الجامع لأحکام القرآن، ج ۱۹، ص ۸۴ طباطبایی، المیزان، ج ۱۹، ص ۲۵۴؛ آلوسى، روح المعانى فى تفسیر القرآن العظیم، ج ۱۴، ص ۲۸۲؛ آل سعدى، عبدالرحمن بن ناصر، تیسیر الکریم الرحمن، بیروت، مکتبه النهضه العربیه، ۱۴۰۸ ق، ج ۱، ص ۱۰۳۴ ↑
. نیشابورى، نظام الدین حسن بن محمد(قرن۸)، تفسیر غرائب القرآن و رغائب الفرقان، تحقیق شیخ زکریا عمیرات، چاپ اول، بیروت، دارالکتب العلمیه، ۱۴۱۶ ق، ج ۶، ص ۲۹۷ ↑
. ابن عربى، تفسیر ابن عربى،، ج ۲، ص ۳۳۷ ↑
. برای نمونه ر.ک: بقره: ۳۹؛ مائده:۵، ۱۰، و ۸۶؛ انعام:۳۱؛ اعراف:۴۰؛ مومنون: ۳۳؛ یونس: ۳۹، ۴۵، ۶۹ ↑
. آل عمران:۷۵؛ ۷۸ ↑
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1401-04-17] [ 11:36:00 ب.ظ ]
|