برای تغییرات و پیاده سازی آن از قبل برنامه ریزی کنند و کارکنان را درجریان تغییرات آتی قرار دهد و پیامدهای مثبت آن از جمله تسریع در کار و دستیابی به متد روز دنیا با خیر نماید تا پرسنل مشتاقانه جهت استفاده از این فناوری بکوشند و سازمان نیز از این امر بهرمند گردد.

(سوال ۴۰ و ۴۱).
پیشنهادهای پژوهشی تحقیق
هر چند محقق تلاش بسیاری در فرایند تحقیق نموده اما متاسفانه باید گفت که حوزه حمایت سازمانی ادراک شده، عدالت توزیعی، انگیزش شغلی کارکنان، واکنش به فنآوری اطلاعات نوین بسیار گسترده می باشد. از دیگر موضوع‌های مرتبط با متغیرهای مورد پژوهش عبارتند از:
۱- پاسخ‌گویی
۲- توانمندسازی
۳- خودرهبری
۴- یادگیری سازمانی
۵- سبک های مدیریت
که هریک از این مسائل می‌تواند زمینه‌ای برای مطالعات بعدی را فراهم نماید. زمینه‌های دیگر برای تحقیق عبارتند از:
پیشنهاد می شود که بر روی عوامل مؤثر بر روی عدالت توزیعی و انگیزش شغلی کارکنان مطالعه‏ای صورت پذیرد.
پیشنهاد می شود که همین عنوان در دیگر سازمان ها انجام شده و نتایج با تحقیق حاضر به صورت تطبیقی مقایسه گردد.
پیشنهاد می شود که با همین عنوان تحقیقی با بهره گرفتن از روش های کیفی انجام شود و نتایج را مقایسه نمایند.
پیشنهاد می‏شود که بر روی تأثیر رفتار شهروندی سازمانی در بهبود عملکرد سازمانی کارکنان سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران مطالعه‏ای صورت پذیرد.
پیشنهاد می‏شود که بر روی تأثیر عوامل مؤثر بر روی حمایت سازمانی ادراک شده کارکنان سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران مطالعه‏ای صورت پذیرد.
پیشنهاد می‏شود که بر روی تأثیر استفاده از فناوری اطلاعات بر روی مدیریت دانش سازمانی توسط کارکنان سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران مطالعه‏ای صورت پذیرد.
پیشنهاد می‏شود که بر روی تأثیر تنظیم همانندسازی شده بر روی فرسودگی شغلی کارکنان سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران مطالعه‏ای صورت پذیرد.
محدودیت‏های تحقیق
از جمله محدودیت‏هایی که پژوهشگر در پژوهش حاضر با آنها مواجه بوده است عبارتند از:
جامعه مورد مطالعه تحقیق حاضر تنها شامل کارکنان سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران بوده است و تعمیم نتایج به جوامع دیگر باید با احتیاط صورت پذیرد.
پرسشنامه: پرسشنامه خود به عنوان یک محدودیت تلقی می شود. بدین معنا که پرسشنامه، نگرش افراد را بررسی می کند، نه واقعیت را، که این امر می تواند به عنوان یک محدودیت تلقی شود.
منابع و مآخذ
فهرست منابع فارسی:
آذر، عادل و مومنی، منصور،(۱۳۸۷)، آمار و کاربرد آن در مدیریت، جلد دوم، تهران، انتشارات سمت.
اخوان کاظمی، بهرام .(۱۳۸۲). عدالت در اندیشه‌های سیاسی اسلام. قم: انتشارات موسسه بوستان کتاب.
ایران نژاد پاریزی، مهدی وهمکاران. (۱۳۸۷). سازمان ومدیریت ازتئوری تاعمل. چاپ چهارم، تهران: مؤسسه عالی بانکداری ایران.
بازرگان، عباس؛ سرمد، زهره ؛ حجازی، الهه، (۱۳۸۸) ، روش های تحقیق در علوم رفتاری -انتشارات آگاه.
بهان، کیت؛ دیانا، هولمز .(۱۳۸۱). آشنایی با تکنولوژی اطلاعات. ترجمه مجید آذرخش و جعفر مهرداد. تهران: سمت.
بهلولی زیناب، نادر؛ علوی متین، یعقوب؛ درخشان مهربانی، عادل .(۱۳۸۹). بررسی تأثیر عدالت سازمانی بر رفتار شهروندی سازمانی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز. مجله فراسوی مدیریت، سال چهارم، شماره ۱۴ : ۷۳-۱۰۸٫
جیمز موران، ویکتوریا هال، دانا ویلر؛ ترجمه متواضع، علی‌اکبر .( ۱۳۸۳). آموزش ICDL به زبان ساده مهارت چهارم: صفحات گسترده. ناشر: مؤسسه ‌فرهنگی‌ هنری‌ دیباگران ‌تهران.
حسین زاده، علی و محسن ناصری، عدالت سازمانی، تدبیر، ۱۳۸۶ ، شماره ،۱۹۰، ۱۸-۲۳٫
خاکی، غلامرضا. (۱۳۷۹). روش تحقیق با رویکردی برپایان نامه نویسی. چاپ چهاردهم، تهران: انتشارات بازتاب.
خداداد حسینی، سید حمید .(۱۳۶۸۰). بررسی ارتباط نوآوری تکنولوژیکی با موقعیت استراتژیک، ساختار و محیط بیرونی. مجله مدرس، دوره پنجم، شماره دوم، ۱۲۲-۱۱۷٫
خواجویی، محسن .(۱۳۸۹). شاخص عدالت در سازمان های امروزی. بررسی و تجزیه و تحلیل مباحث مدیریتی (بازاریابی) و اقتصاد.
دانایی فر. حسن .(۱۳۸۶). استراتژی مبارز فساد: آیا فناوری اطلاعات فساد اداری را کاهش می­دهد؟!. فصلنامه مدرس علوم انسانی.
دفت، دیچارد. ال .(۱۳۸۸). مبانی تئوری و طراحی سازمان. ترجمه دکتر علی پارسائیان و دکتر سید محمد اعرابی. تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
دلاور، علی .(۱۳۸۴). روش های تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی. تهران: انتشارات ویرایش.
رابینز، استیفن پى.(۱۳۸۱). رفتار سازمانى. جلد اول و دوم، ترجمه على پارسائیان و سید محمد اعرابى (۱۹۹۰). تهران: دفتر پژوهش هاى فرهنگى.
رضائیان، علی .(۱۳۷۲). مدیریت رفتار سازمانی. چاپ اول، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
رفیع پور، فرامرز،(۱۳۷۸)، تکنیک های خاص تحقیق در علوم اجتماعی، تهران، سهامی انتشار، چاپ چهارم.
رهنورد، فرج اله .(۱۳۸۰). جزوه درسی طراحی و ایجاد سازمانهای متناسب با عصر اطلاعات، مرکز آموزش مدیریت دولتی.
سکاران، اوما. (۱۳۸۴). روش های تحقیق درمدیریت. مترجمان: محمدصائبی، محمودشیرازی، چاپ اول، تهران: انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی.
سلطانی تیرانی، فلورا .(۱۳۷۸). نهادی کردن نوآوری در سازمان. چاپ اول، تهران: خدمات فرهنگی رسا.
شریفی، اصغر .(۱۳۸۳). ارائه چهارچوب ادراکی برای نهادینه کردن فناوریهای ارتباطات و اطلاعات در نظام مدیریت دانشگاهی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، پایان نامه دکتری.
شکرکن، ح . و نعامی، ع .(۱۳۸۳)، بررسی روابط ساده و چند گانه عدالت سازمانی با خشنودی شغلی در کارکنان یک شرکت صنعتی. مجله علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز، دوره سوم، سال یازدهم، شماره ۱و۲٫
شکر شکن، حسین،(۱۳۸۳)، بررسی رابطه عدالت سازمانی با خشنودی شغلی و رابطه خشنودی شغلی با رفتار مدنی و عملکرد شغلی کارکنان کارخانه های اهواز، موسسه کار و تامین اجتماعی.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...