متغیر

شماره سوال

منبع

محیط بازار یابی اینترنتی

۱-۲-۳-۴-۵-۶

هاکیو و همکاران(۲۰۰۹)، سگارز و گروورز(۱۹۹۳)، راجرز(۱۹۸۳)، اِورارد و اورییر، ۱۹۹۶

ویژگی های محصول

۷-۸-۹-۱۰

هاکیو و همکاران(۲۰۰۹)

امنیت و اعتماد

۱۱-۱۲-۱۳-۱۴-۱۵-۱۶-۱۷

هاکیو و همکاران(۲۰۰۹)، سالیزبری و همکاران(۱۹۹۸)

پیشنهاد ارتقاء

۱۸-۱۹-۲۰-۲۱

هاکیو و همکاران(۲۰۰۹)

قیمت

۲۲-۲۳-۲۴-۲۵

ز.چن و دوبینسکی (۲۰۰۳)

سهولت خرید

۲۶-۲۷-۲۸-۲۹-۳۰

استوئل و ها (۲۰۰۹)، سگارز و گروورز(۱۹۹۳)، جاتوراویث(۲۰۰۷)

پس از تدوین طرح مقدماتی پرسشنامه، تلاش گردید تا میزان روایی و پایایی پرسشنامه تعیین شود.

۳-۴ روایی و پایایی پرسشنامه

۳-۴-۱ پایایی[۲۰۹] (قابلیت اعتماد) پرسشنامه

پایایی یکی از ویژگی­های فنی ابزار اندازه‌گیری است. مفهوم یاد شده با این امر سروکار دارد که ابزار اندازه‌گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به‌ دست می‌دهد. در این تحقیق برای تعیین پایانی پرسشنامه از روش آلفای کرونباخ[۲۱۰] استفاده گردید. این روش برای محاسبه هماهنگی درونی ابزار اندازه‌گیری از جمله پرسشنامه‌ها یا آزمون‌هایی که خصیصه‌های مختلف را اندازه‌گیری می‌کنند به‌کار می‌رود. حد قابل قبول آلفای کرونباخ برای مقاصد کاربردی حداقل ۷/۰ است. این روش برای محاسبه هماهنگی و سازگاری درونی ابزار اندازه‌گیری بکار می‌رود. برای محاسبه ضرایب آلفای کرونباخ ابتدا بایستی واریانس نمونه‌های هر زیرمجموعه سوال‌های پرسشنامه کل را محاسبه کرد، سپس با بهره گرفتن از رابطه زیر، آلفا را محاسبه کرد (سرمد و همکاران، ۱۳۸۳، ص۱۶۹).
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

که در آن k تعداد سؤال‌های پرسشنامه، واریانس سوال iام و واریانس کل سوالات است.
آزمون پایایی پرسشنامه برای ۶ متغیر و ۳۰ سوال پرسشنامه و ۴۰ نمونه انجام شد. مقدار ضریب آلفای کرونباخ محاسبه‌ شده برای متغیر اول یعنی “محیط بازاریابی اینترنتی” که مشتمل بر ۶ سوال است، ۰٫۷۵۷ به ‌دست آمده است. برای متغیر دوم یعنی “ویژگی های محصول” برای ۴ سوال پرسشنامه مقدار آلفای کرونباخ برابر ۰٫۷۸۵ بدست آمده است و به همین صورت برای مابقی متغیرها مقدار آلفا محاسبه شده است. همچنین مقدار ضریب آلفای کرونباخ برای کل پرسشنامه برابر ۰٫۷۴۴ بدست آمده است. همانطور که ملاحظه می گردد مقدار آلفای کرونباخ برای تمام متغیرها، از حد قابل قبول برای مقاصد کاربردی که ۰٫۷ است بیشتر می‌باشد، لذا می‌توان ادعا نمود که پرسشنامه موردنظر دارای پایایی قابل قبول است. نتایج این آزمون به پیوست گزارش شده است.
جدول شماره ۳-۲: آزمون آلفای کرونباخ برای پایایی پرسشنامه

متغیرها

شماره سوالات

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...