.۲۱۱۲۴

.۰۰۳

معنی دار

۵-۲-۲-۳- مقایسه تأثیرات فضاهای فرهنگی، ورزشی و هنری بر گویه­ های کیفیت زندگی در منطقه و فرا منطقه
برای مقایسه تأثیرات فضاهای فرهنگی، ورزشی و هنری منطقه ۱۸ در منطقه و فرا منطقه از آزمون پارامتری تی مستقل استفاده می ­شود دلیل استفاده از آزمون پارامتری حجم بالای نمونه می باشد که طبق قضیه حد مرکزی در آمار استنباطی وقتی حجم نمونه زیاد می­ شود (بالای ۳۰) توزیع میانگین به توزیع نرمال میل می ­کند. طبق آزمون تی مستقل تأثیرات فضاهای فرهنگی، ورزشی و هنری بر گویه ­های کیفیت زندگی در منطقه و فرا منطقه به این صورت است که اگر سطح معنی داری آزمون تی مستقل از ۰۵/۰ کوچکتر باشد (۰۵/۰P-value=sig<) تفاوت تأثیرها معنی دار می ­باشد اگر تفاوت میانگین گویه ­ها از صفر بزرگتر باشد به این معنی است که میزان تأثیر مراکز بر گویه کیفیت زندگی در منطقه بیشتر از فرا منطقه است در غیر اینصورت میزان تأثیر مراکز بر گویه کیفیت زندگی در فرامنطقه بیشتر از منطقه است. نتایج آزمون تی مستقل در جدول شماره ۵-۶ آمده است. مشاهده می ­شود که تنها برای دو گویه سطح معنی داری آزمون از ۰۵/۰ بزرگتر می ­باشد (۰۵/۰P-value=sig>) یعنی برای این دو گویه تفاوت معنی دار آماری در سطح خطای ۵ درصد در منطقه و فرا منطقه مشاهده نشده است. برای دیگر گویه­ های کیفیت زندگی سطح معنی داری آزمون از ۰۵/۰ کوچکتر می ­باشد (۰۵/۰P-value=sig<) یعنی اینکه تفاوت بین میزان تأثیرات مراکز فرهنگی، ورزشی و هنری بر این گویه ­ها در منطقه و فرا منطقه با اطمینان ۹۵ درصد معنی دار می ­باشد و چون تفاوت میانگینها برای این گویه ­ها از صفر بزرگتر می­ باشد به این معنی است که میزان تأثیرات مراکز فرهنگی، ورزشی و هنری بر این گویه ­ها در منطقه ۱۸ از فرا منطقه بیشتر بوده است.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

جدول ۵-۶- نتایج آزمون تی مستقل برای مقایسه تأثیرات فضاهای فرهنگی، ورزشی و هنری منطقه ۱۸ بر گویه ­های کیفیت زندگی درمنطقه و فرا منطقه

شاخص

گویه

درجه آزادی

آماره تی

تفاوت میانگینها

سطح معنی داری

معنی داری تفاوت

محیطی و کالبدی

میزان رضایت شما از نظافت و پاکیزگی مراکز نام برده

۳۸۳

۳٫۵۰۷

.۴۱۵۱۸

.۰۰۲

معنی دار

میزان تأثیر مراکز نام برده در محیط زیست منطقه

۳۸۳

۳٫۶۲۴

.۳۱۵۱۲

.۰۰۴

معنی دار

وجود سرو صدا (تردد اتومبیل و موتور، فعالیت های ساختمانی و…) در اطراف مراکز نام برده

۳۸۳

۳٫۱۷۰۹

.۱۶۳۶۴

.۰۱۱

معنی دار

استشمام بوی بد در مراکز نام برده ناشی از زباله و فاضلاب و آبهای سطحی

۳۸۳

۷٫۰۱۰

.۶۵۳۱۲

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...