1. مصاحبه و جلسات گروهی باخبرگان

یکی از کاربردی ترین روش ها در بدست آوردن داده ها درمورد سازمان ها،مصاحبه وجلسات گروهی با خبرگان است.مهم ترین جنبه مصاحبه این است که مبتنی برنگرش پذیرش است یعنی داده های را که فرد یا جامعه مورد تحقیق به پژوهشگرمی دهد،ارزشمند ومفید تلقی می شود.
دراین پژوهش نیز جلساتی باحضور خبرگان،شامل مدیران و رئیسان شعب و مسئولین محترم وادهای مختلف در زمینه بانکداری الکترونیک برگزار شد و انگاه درمورد شاخص هایی که درارزیابی شعب در زمینه بانک داری الکترونیک موثر هستند به بحث و مذاکره پرداخته شد.

    1. آمارهای رسمی

برای بدست آوردن داده های خواسته شده در مدل پیشنهادی از آمارهای سال ۱۳۹۰ که در ۲۰شعب انتخابی بانک پاسارگاد گردآوری شده است،استفاده می شود.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۳-۵ افق زمانی
افق زمانی ممکن است تک مقطعی یا چند مقطعی باشد.در بررسی های مقطعی داده های داده های یک بار در طی یک دوره چندروزه یا چن هفته یا چند ماهه به منظور پاسخ به پرسش یک پژوهش، جمع آوری می شود. اما در بررسی های دوره های یا چند مقطعی، محقق پدیده ها یا افراد را درچندین برهه زمانی به منظور پاسخ به یک پرسش پژوهشی مورد بررسی قرار میدهد (دانائی فرد،۱۳۸۳،ص۶۲) افق زمانی تحقیق حاضر از نوع تک مقطعی و مربوط به سال ۱۳۹۰ می باشد.
۳-۶ تحلیل مدل مفهومی تحقیق
همواره در ارزیابی عملکرد سازمان ها،موسسات و… به طورکلی درواحدهای تصمیم گیرنده استفاده از نسبت ها به عنوان یکی از ابزارهای بسیارمهم دراندازه گیری کارایی به شمار می رود.امتیاز کارائی یک DMUدرحالت کلی درحالتی که وزن ها نیاز به علامت گذاری دارند به صورت جمع وزنی ستاده ها تقسیم برجمع وزنی نهاده ها تعریف می گردددرواقع کارایی به عنوان نسبتی از ورودها به ستاده ها تعریف می گردد.این نسبت در مقایسه کارایی واحدهایی که فقط از یک نهاده و یک ستاده استفاده می کنند آسان،ولی وجود این گونه واحدها درعمل بسیار نادر است که نوعا مقدار نهاده ها و ستاده ها در عمل بیش از یکی می باشد.بنابراین عمدتا از تعداد زیادی نهاده وستاده جهت تحلیل عملکرد واحدها استفاده می شود ودرادامه به بررسی نهاده ها که نشان دهنده منابع وستاده ها که نشان دهنده موفقیت و عملکرد می باشند،پرداخته می شود.
در این پژوهش DMUهای شعبه های انتخاب شده شرق و غرب بانک پاسارگاد استان تهران می باشد که در سال ۱۳۹۰ مشغول به فعالیت بودند، می باشد که ۲۰ شعبه را شامل می شود.
نمودار ۳-۱، نمودارکلی شاخص های ارزیابی عملکرد شعب بانک پاسارگاد با بهره گرفتن از کارت امتیازی متوازن BSC را نشان می دهد.
BSC
میزان تراکنش ATM
هزینه تامین
نرم افزار
هزینه تامین شبکه ارتباطی
مهارت علمی
مهارت تخصصی
دستگاه های کم تراکنش
دستگاه های پر تراکنش
متوسط هزینه تمام شده هر تراکنش خارج از شعبه
تعداد جلسات برگزار شده آموزش بانکداری الکترونیک
مالی
فرآیندداخلی
مشتری
رشد و یادگیری
عملکرد دستگاه پایانه فروش
عملکرد دستگاه ATM
تعداد مشتریان هر شعبه
رضایت مشتریان
منایع انسانی
هزینه تامین سخت افزار
دستگاه های صفر تراکنش
۳-۶-۱نهاده ها
پس از بحث و تبادل نظر با کارشناسان و صاحب نظران مختلف و همچنین بررسی تحقیقات پیشین در زمینه مدل تجمیعی DEA-BSCورودی ها و ستاده ها مشخص گردید

    1. تعداددستگاههایPOS موجود درشعب بانک پاسارگاد: منابع موجود و در دسترس و مدیریت هزینه
    1. آموزش و یادگیری :تعداد جلسات برگزارشده بانکداری الکترونیک در شعبه به منظور آموزش و یادگیری و آشنا ساختن مشتریان شعب با بانکداری الکترونیک در شعب جلسات آموزشی بانکداری الکترونیک برگزار شده که در آن نحوه استفاده از خدمات بانکداری مجازی و خدمات جدیدی که از طریق بانکداری الکترونیک در دسترس است آموزش داده می شود و این جلسات در شعبه ها با هماهنگی و تحت نظر مسئول هر شعبه برگزار می شود و برای ایجاد انگیزه و تمایل مشتریان و ترغیب آن از خدمات بانکداری الکترونیک انجام می شود و هزینه آن برعهده شعبه می باشد و از سرفصل تبلیغات هر شعبه انجام می شود.
    1. تعداد مشتریان هر شعبه: تعداد مشتریان که در شعبه افتتاح حساب نموده اند و از مشتریان آن شعبه محسوب می شوند.

۴)هزینه ارائه خدمات بانکداری الکترونیک:در این بخش هزینه بانکداری الکترونیک برای ارائه خدمات، برآورد می شود. همانطور که روشن است به منظور راه اندازی بانکداری الکترونیک، علاوه بر نرم افزار، نیازهای سخت افزاری و ارتباطی نیز وجود دارد که برآورد هزینه هریک از این بخش ها در فصل چهار به طور مجزا ارائه شده است.

    1. هزینه تامین نرم افزار
  1. هزینه تامین سخت افزار
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...