• پرسشنامه اضطراب جدایی:

سیاهه علائم مرضی کودکان (CSI-4) ابزار غربالگری برای شایع‌ترین اختلالات روان‌پزشکی بوده است که عبارات آن بر اساس ملاک‌های تشخیص راهنمای تشخیصی و ماری اختلالات روانی تدوین شده است. این سیاه شامل فهرست ۲۱ اختلال رفتاری و هیجانی است. اعتبار این پرسشنامه به روش آلفای کرونباخ ۷۸۴/۰ به دست آمده است (الهه، ۱۳۸۶).

  • آزمون اختلال دلبستگی رندلف:

این آزمون مقیاسی بر اساس گزارش والد بوده و به وسیله رندالف (۱۹۹۷) تدوین شده است. اعتبار آن از طریق آزمون-باز آزمون ۸۳/۰ و آلفای کرونباخ ۹/۰ می‌باشد (پیوسته گر، ۱۳۸۵).

  • روش اجرای پژوهش:

با توجه به حجم نمونه ۲۵۰ نفری این طرح و با عنایت به اینکه سبک دلبستگی و میزان اضطراب جدایی یک مقوله روان‌شناختی و فرهنگی بوده روش تصادفی خوشه ای چند مرحله ای این مزیت را دارد که احتمال سوگیری منطقه ای را از بین می‌برد و نمونه های مورد مطالعه از تمام نقاط شهر و با هر نو وضعیت فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی خواهند بود. سپس با مراجعه به مدارس نمونه های انتخاب شده و ارتباط با والدین آن‌ها پرسشنامه های مد نظر به دانش آموزان و والدین آن‌ها داده شده و پس از مهلت یک هفته ای از آنان درخواست گردید که پس از تکمیل به مدرسه محل تحصیل دانش آموز تحویل نمایند. پس از جمع آوری پرسشنامه‌ها، اطلاعات آن کد گزاری شده و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

  • تجزیه و تحلیل داده‌ها:

داده‌ها پس از جمع آوری کد گزاری شده و با بهره گرفتن از نرم افزار SPSS نسخه ۱۶ و با آزمون‌های آماری توصیفی شامل، فراوانی و میانگین و انحراف معیار و آزمون‌های آماری استنباطی شامل همبستگی پیرسون و آزمون رگرسیون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
فصل چهارم:
تجزیه و تحلیل آماری داده های پژوهش
در این فصل داده های گردآوری شده مورد تجزیه تحلیل قرار گرفته و در خصوص فرضیات مطرح شده نتیجه گیری آماری شده است. این پژوهش دارای ۲ فرضیه اصلی است.
اضطراب امتحان بر حسب اضطراب جدایی در نمونه های مورد مطالعه به تفکیک جنسیتی قابل پیش بینی است.
اضطراب امتحان بر حسب سبک دلبستگی در نمونه های مورد مطالعه به تفکیک جنسیتی قابل پیش بینی است.
در تجزیه و تحلیل توصیفی داده‌ها ما قصد داریم یافته های خام پژوهش را با بهره گرفتن از شاخص‌های آمار توصیفی طبقه بندی کنیم و در تجزیه و تحلیل استنباطی به توصیف داده های مذکور با بهره گرفتن از نرم افزار SPSS شاخص‌های میانگین و انحراف استاندارد استفاده شده‌اند. در سطح استنباطی نیز از ضریب همبستگی و آزمون T استفاده شده است.
۴-۱) ویژگی‌های جمعیت شناختی
در جدول زیر ویژگی‌های جمعیت شناختی دو گروه ارائه شده است:
جدول۴-۱: فراوانی جنسیت در نمونه های مورد مطالعه

جنسیت
تعداد (درصد)

زن
۱۲۹ (۴/۴۸)

مرد
۱۲۱ (۶/۵۱)

مجموع
۲۵۰ (۱۰۰)

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...