برای اطمینان از روایی ، با توجه به استاندارد بودن پرسش نامه ها و همبستگی نسبتاً بالای بین متغیر ها، می توان گفت که ابزار اندازه گیری از روایی صوری محتوایی خوبی برخوردار است.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

برای تعیین پایایی ابزار اندازه گیری که ویژگی های فنی ابزار محسوب می شود، و این که ابزار مورد استفاده در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می دهد، از روش آلفای کرونباخ استفاده شده است که نتایج حاصل از آن در جدول زیر آورده شده است.
جدول(۳-۱) مقادیر آلفای کرونباخ برای تعیین پایایی ابزار اندازه گیری

فاکتور

آلفای کرونباخ

روابط بین فردی

۷۳/۰

تعهد عاطفی

۷۲/۰

تعهد هنجاری

۷۴/۰

تعهد مستمر

۷۹/۰

نگرش به اخلاق کار

۷۰/۰

تعهد سازمانی

۸۱/۰

همان طور که از نتایج جدول فوق بر می آید و در مقایسه با میزان پایایی ارائه شده توسط دیگر محققان که در تحقیق نیز ذکر گردیده است، می توان گفت که ابزار اندازه گیری این تحقیق از پایایی نسبتاً خوبی برخوردار است.
۳-۷- فنون تحلیل داده ها
علاوه بر آمار توصیفی با توجه به ماهیت متغیرها و مدل مفهومی ارائه شده در تحقیق حاضر، برای تعیین همبستگی بین متغیرهای تحقیق از جدول ماتریس همبستگی استفاده می شود. سپس برای بررسی فرضیه های تحقیق از روش تحلیل مسیر، مدل را به اجزای تشکیل دهنده آن شکسته، و تک تک مسیرها را بررسی می نمائیم. کلیت مدل ارائه شده در تحقیق در غالب شاخص های نکویی برازش مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
فصل چهارم
یافته های تحقیق(شامل یافته های توصیفی و آزمون فرضیات)
۴-۱-مقدمه
تجزیه و تحلیل داده ­ها فرآیندی چند مرحله­ ای است که طی آن داده­هایی که از طریق به کارگیری ابزارهای جمع­آوری در نمونه آماری فراهم آمده­اند، کدبندی، دسته­بندی، خلاصه و در نهایت پردازش می­شوند تا زمینه برقراری انواع تحلیل­ها و ارتباط­ها بین این داده ­ها به منظور آزمون فرضیه ­ها فراهم آید(خاکی، ۱۳۷۹: ۱۱۲).
این فصل شامل دو بخش آمار توصیفی و آمار استنباطی است. در بخش آمار توصیفی به بررسی چگونگی توزیع نمونه آماری از حیث متغیرهای جمعیت­شناختی همچون جنسیت، نوع شغل پرداخته می­ شود.
در بخش آمار استنباطی، فرضیه ­ها و سوال­های تحقیق با بهره گرفتن از تکنیک ­های آماری مورد آزمون قرار خواهند گرفت.
۴-۲- تحلیل داده ­های جمعیت­شناختی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...