بازده سهام شرکت ها (RET) نیز همبستگی مثبت و معنی داری با کل اقلام تعهدی (AC) و همبستگی منفی و معنی داری با اقلام تعهدی عملیاتی جاری (WC)از خود نشان می‌دهد. کل اقلام تعهدی (AC) نیز همبستگی منفی و معنی دار با اقلام تعهدی عملیاتی جاری (WC)و همبستگی مثبت و معنی دار بااقلام تعهدی مالی (FIN) دارد. از دیگر همبستگی های موجود میان متغیرهای پژوهش می‌توان به همبستگی منفی و معنی دار اقلام تعهدی عملیاتی جاری (WC) با اقلام تعهدی مالی (FIN) و همچنین همبستگی منفی و معنی دار اقلام تعهدی عملیاتی غیرجاری (NCO) با اقلام تعهدی مالی (FIN) اشاره کرد.
۴-۵) آمار استنباطی
۴-۵-۱) آزمون فرضیه اول پژوهش:
فرضیه اول
بین ضریب پایداری اقلام تعهدی سودحسابداری جاری و ضریب پایداری جریان نقدی،تفاوت معنادار وجود دارد.
: بین ضریب پایداری اقلام تعهدی سود حسابداری جاری و ضریب پایداری جریان نقدی،تفاوت معنادار وجود ندارد.
: بین ضریب پایداری اقلام تعهدی سودحسابداری جاری و ضریب پایداری جریان نقدی،تفاوت معنادار وجود دارد.
برای آزمون این فرضیه از مدل ۴-۱ به شرح زیر استفاده شده است:
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

مدل شماره ۴-۱ : ROAit۱ββROA itβAC it€it ۱
در این مدل برای این که بتوان مشخص نمود که آیا استفاده از روش داده های پانل در برآورد کارآمد خواهد بود یا نه از آزمون F لیمر و به منظوراین که مشخص گردد کدام روش (اثرات ثابت و یا اثرات تصادفی) جهت برآورد مناسب تر است از آزمون هاسمن استفاده شده است. نتایج حاصل از این آزمون ها در جدول ۴-۴ آمده است.
جدول ۴-۴ نتایج انتخاب الگو برای آزمون مدل ۴-۱

آزمون

آماره

مقدار آماره

درجه آزادی

سطح معنی داری

آزمون F لیمر

۱۸۳/۲

(۴۷۳ ، ۱۱۹)

۰۰۰۰/۰

آزمون هاسمن

۷۸۸/۱۷۷

۲

۰۰۰۰/۰

با توجه به نتایج حاصل از آزمون F لیمر، از آنجایی که سطح معنی داری این آزمون کمتر از ۰۵/۰ می‏باشد (۰۰۰۰/۰)، ناهمسانی عرض از مبداءها تأیید شده و لازم است در برآورد مدل از روش داده‏های پانل استفاده شود. همچنین از آنجایی که سطح معنی داری آزمون هاسمن نیز کمتر از ۰۵/۰ می‏باشد (۰۰۰۰/۰)، لذا مدل می بایست از طریق روش اثرات ثابت برآورد گردد. در جدول ۴-۵ نتایج حاصل از برآورد مدل و همچنین نتایج مربوط به آماره ها و مفروضات رگرسیون کلاسیک ارائه شده است.
جدول ۴-۵ نتایج برآورد مدل ۴-۱ پژوهش

ROAit۱ββROA itβAC it€it ۱

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...