جمع

۸۹۲۱۹۳

۷۷۱۰۶۷

۶۷۷۲۰

۸۶۴۲۰

۴۹۴۲۱۴

۴۹۵۹۱

۲۴۸۰۹۵

۲۳۸۲۳۷

۲۸۴۷۵۳۷

۱۰۰

سهم

۳۱٫۳۳

۲۷٫۰۸

۲٫۳۸

۳٫۰۳

۱۷٫۳۶

۱٫۷۴

۸٫۷۱

۸٫۳۷

۱۰۰

_

جدول شماره (۲-۱) برآورد سفرهای روزانه شهروندان شهر اصفهان به تفکیک وسیله نقلیه و هدف سفر،سال ۱۳۸۷
در طی سالهای اخیر، شهر اصفهان با همه امتیازاتی که برای آن بر شمرده شد به سوی گسترش معابر، خیابان ها و بزرگراه های شهری به تبعیت از نقش اتومبیل محوری حرکت نموده است و کمتر به فضاهای پیاده، مسیرهای دوچرخه و یا سبز راه ها پرداخته شده است. (اپلیارد[۹۷]،۱۳۸۲, ۷۶).

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

بنابراین، در سال های اخیر متولیان مدیریت شهری در راستای حل بخشی از مشکلات ترافیکی و مقابله با آلودگی های زیست محیطی، سعی در ترویج فرهنگ پیاده روی و دوچرخه سواری نمودند که از جمله این اقدامات می توان به طراحی مسیرهای ویژه دوچرخه سواری در شهر اصفهان اشاره نمود (مهندسین مشاور راه های طلایی،۲,۱۳۸۵) .
شهر اصفهان با حجم بالا و تراکم زیاد جمعیت به عنوان یکی از کلان شهرهای ایران محسوب می شود که در صدد است تا با راه اندازی مترو (در آینده نزدیک) و دوچرخه سواری، ترافیک شهری و مشکلات ناشی از آن را کاهش دهد. هدف از ایجاد این مسیرها در بافت تاریخی شهر کاهش ترافیک شهری و افزایش استفاده از دوچرخه و رونق گردشگری با دوچرخه است. تعداد سفرهای انجام شده در اصفهان که از نظر مسافت طی شده در محدوده ۱ تا ۲ کیلومتر هستند در طول روز ۱۷۱۰۰ مورد در سال ۱۳۸۵ است و با توجه به رقم ارائه شده توسط مشاورین درسال ۱۳۷۸که حدودا ۱۵۰۰۰ سفر در روز می باشد می توان به این نتیجه رسید که سفرهایی که در محدود ۰ تا ۵ کیلومتر هستندکاملا قابلیت تبدیل به یک مد قدرت مند حمل و نقل را دارا می باشند (همان, ۱۲).
در جدول شماره (۲-۲) وضعیت عمومی ایستگاه های دوچرخه شهر اصفهان نشان داده شده است.
جدول شماره (۲-۲) وضعیت عمومی ایستگاههای دوچرخه شهر اصفهان (توزیع جغرافیایی در مناطق چهارده گانه)

ردیف

نام ایستگاه

منطقه شهرداری

تعداد دوچرخه موجود(سالم)

خروجی دوچرخه در روزهای غیر تعطیل

خروجی دوچرخه در روزهای تعطیل

رده سنی غالب استفاده کنندگان

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...