آگاهی برند
سهولت و ارتقاء فرایند اطلاعات
افزایش اعتماد در انتخاب
افزایش سطح رضایت بخشی
ارزش ویژه برند
«ارزش برای مالکان برند»

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

نمودار ۲۸-۲ مدل عمومی برای ارزش ویژه برند (Riezebos, 2003: 270).
مدل ارزش ویژه برند رایز باس براساس مدل ارزش ویژه برند آکر (۱۹۹۱) ارائه گردیده است. هم آکر (۱۹۹۱) و هم رایز باس (۲۰۰۳) تفاوت قائل می شوند بین آنچه که نامیده شده ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتری و آنچه که نامیده شده ارزش ویژه برند از دیدگاه تولید کننده (شرکت)، لکن آکر (۱۹۹۱) تفاوت صریحی در مورد عناصر ارزش برندی که مرتبط شده به مشتری و عناصر ارزش برندی که مرتبط شده به مالکان برند قائل نیست. در مقابل رایز باس ۳ عنصر ارزش افزوده برای مشتری[۳۲۳] : عملکرد درک شده[۳۲۴]، معنی جامعه شناختی[۳۲۵] وآگاهی برند و ۴ عنصر ارزش ویژه برند را برای مالکان برند: اندازه سهم بازار[۳۲۶]، ثبات سهم بازار[۳۲۷]، سود کالای برند شده[۳۲۸] ، دارائیهای اختصاصی برند«حقوق مالکانه»[۳۲۹] ، مورد شناسائی قرار داده است.
د- مدل فرایند چرخه ارزش برند (BVC)
برای توضیح ارزش ویژه برند می توان از مدل چرخه ارزش برند (BVC) استفاده کنیم. چارچوب چرخه ارزش برند که در نمودار ۲۹-۲ ارائه شده است. اینکه چگونه استراتژیهای کسب و کار جستجوهای ناآگاهانه را در مشتریان وفادار اصلاح می کند را طرح می کند. براساس مدل BVC ارزش ویژه برند از یک فرایند چهار مرحله ای ناشی می شود. (Keller and lehmann, 2003: 28). مرحله اول سرمایه گذاری در برنامه های بازاریابی[۳۳۰] است. مرحله دوم اذهان مصرف کننده[۳۳۱] است مرحله بعدی عملکرد بازار[۳۳۲] است و آخرین مرحله عبارتست از ارزش ذی نفعان[۳۳۳]. این مدل فرآیندهایی را در نظر می گیرد که کوشش های بازاریابی، اذهان مصرف کنندگان را تحت تأثیر قرار می دهد که نهایتاً به عملکرد مالی سوق پیدا می کند. BVC عناصر درونی و بیرونی ارزش ویژه برند را به هم مرتبط می کند . (ouyang and wang, 2007)
مرحله ۴ مرحله۳ مرحله۲ مرحله ۱
ذهن مشتری
عملکرد بازار
ارزش ذی نفعان
سرمایه گذاری برنامه های بازاریابی
قیمت سهام صرف قیمت آگاهی کالا
نسبت P/E حساسیت مثبت تداعیات ارتباطات
بازار سرمایه سهم بازار نگرش ها تجارت
توسعه موفق جذب نیروی کار
ساختارهزینه فعالیت سایر موارد
سودآوری
نمودار ۲۹-۲ فرایند چرخه ارزش برند (BVC) (Keller and lehmann, 2003:29)
و- مدل ارزش ویژه برند دیویس
براساس مدل دیویس (۳۵:۲۰۱۰) چهار بعد ارزش برند را شکل می دهند که عبارتند از وابستگی اجتماعی[۳۳۴]، عملکرد مالی[۳۳۵]، شهرت سازمانی[۳۳۶] و اعتماد[۳۳۷].
برند
نمودار ۳۰-۲ ابعاد ارزش برند (Davis , 2010: 35)
اعتماد و اطمینان عناصر اساسی موفقیت کسب و کار اقتصادی است و انعکاس پیدا می کند در تصمیمات مشتریان برای خرید برند بیش از سایر برندهای در دسترس. (Davis,2010). ارتباطات بازاریابی درونی (کارگران) و بیرونی (خریداران) بطور مساوی شهرت سازمانی را تحت تأثیر قرار می دهد. لکن، اعتماد و اطمینان رابطه بلند مدت کالا با ذی نفعان می باشد. دیگر بعد ارزش برند مرتبط شده به کوشش های به منظور طرح راه حلهائی برای مشکلات اجتماعی همچون، موضوعات محیطی، انسانی، سلامتی، آموزشی و سایر موارد. همچنین ارزش برند می تواند از طریق منافع اقتصادی که به شرکت اضافه می شود مورد ارزیابی قرار گیرد (Davis,2010)
ارزیابی مالی برند برای مدیریت، بعنوان یک شاخص کارآئی قلمداد می شود البته ارزش مالی برند رابطه فیزیکی با سایر ابعاد ارزش برند دارد.
هـ. مدل ارزش برند کاپفرر
در انتهای این قسمت مدل ارزش برند کاپفرر (۲۰۰۸) ارائه شده است. مدل کاپفرر (۲۰۰۸) دارای سه سطح می باشد: ۱- دارائیهای برند ۲- قدرت برند ۳- ارزش برند که همراه با عناصر آن در نمودار ۳۱-۲ ارائه شده است.
دارائیهای برند[۳۳۸] قدرت برند[۳۳۹] ارزش برند[۳۴۰]
جریانات نقدی خالص تنزیل شده
ویژگی های برند
هزینه سرمایه
هزینه بازاریابی
آگاهی برند
شهرت برند
شخصیت برند
ارزشهای عمیق برند
ترجیحات برند
امتیازات و حقوق
سهم بازار
رهبری بازار
نفوذ در بازار
سهم مورد نیاز
نرخ رشد
نرخ وفاداری
صرف قیمت
نمودار ۳۱-۲ مدل ارزش ویژه برند کاپفرر (Kapferer, 2008)

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...