پی‏ال‏اس نگرشی مبتنی بر واریانس است که در مقایسه با تکنیک­های مشابه معادلات ساختاری همچون Lisrel و Amos نیاز به شروط کمتری دارد (لیلجاندر[۲۰۶] و همکاران، ۲۰۰۹). مزیت اصلی PLS در این است که این نوع مدل‏یابی نسبت به لیزرل به تعداد کمتری از نمونه نیاز دارد، درواقع PLS محدودیت حجم نمونه ندارد و نمونه انتخاب‌شده می‏تواند برابر یا کمتر از ۳۰ باشد، که در این صورت نیز نتایج معتبر است (گری و تری[۲۰۷]، ۲۰۰۳). مزیت دیگر این تکنیک این است که به فرض نرمال بودن جامعه متکی نیست و به‌عنوان متدی قدرتمند در شرایطی که تعداد نمونه‏ها و آیتم‏های اندازه‏گیری محدود است و توزیع متغیرها نامعین است مطرح می‏شود (هایر[۲۰۸] و همکاران، ۱۹۹۸).
مدل‏یابی PLS در دو مرحله انجام می‏شود. در اولین مرحله، بایستی مدل اندازه‏گیری از طریق تحلیل‏های روایی و پایایی و تحلیل عامل تأییدی بررسی شود و در دومین مرحله، بایستی مدل ساختاری به‌وسیله برآورد مسیر بین متغیرها و تعیین شاخص‏های برازش مدل بررسی شود (هالند[۲۰۹]، ۱۹۹۹).

    • ارزیابی مدل اندازه‏گیری

به‌منظور دستیابی به اعتبار همگرا و میزان همبستگی، آزمون‌های پایایی مرکب و میانگین واریانس ارزیابی شد. پایایی بالاتر از ۸/۰ همراه با میانگین واریانس حداقل ۵/۰ دو شرط لازم برای اعتبار همگرا و همبستگی یک سازه می‏باشند (چینگ‏لین و چیه‏هانگ[۲۱۰]، ۲۰۰۹). بارهای عاملی بزرگ‌تر از ۵/۰ از اعتبار مناسبی برخوردار هستند (فورنل و لارکر[۲۱۱]، ۱۹۸۱). در نگرشی محتاطانه، بارهای عاملی بزرگ‌تر از ۷/۰ از اعتبار مناسبی برخوردار هستند (هالند، ۱۹۹۹). نتایج مربوط به تحلیل‏های روایی و پایایی و تحلیل عامل تأییدی مدل تحقیق در جدول ۴-۱۹ مشخص گردیده است.

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

جدول ‏۴‑۱۹نتایج مربوط به تحلیل‏های روایی و پایایی و تحلیل عامل تأییدی مدل تحقیق در نرم‏افزار PLS