۵

واکنش عاطفی مثبت

۴ سوال

۰٫۷۹۱

۶

واکنش شناختی

۹ سوال

۰٫۸۶۴

۷

قصد مثبت در برابر تغییر

۵ سوال

۰٫۷۸۸

۸

قصد منفی در برابر تغییر

۴ سوال

۰٫۸۴۲

.

۳-۴- روش اجرای پژوهش

روش اجرای پژوهش به صورت کلی از گامهای زیر پیروی کرد:

  • تدوین چارچوب مفهومی با بهره گرفتن از اطلاعات کتابخانهای و بررسی مطالعات گذشته و همچنین جهتدهی استاد محترم راهنما؛
  • تدوین فرضیه های پژوهش با بهره گرفتن از مبانی نظری و پیشینه تجربی پژوهش؛
  • طراحی طرح پژوهش
  • مطالعات در حوزه ادبیات نظری و روششناسی پژوهش؛
  • طراحی ابزار پرسشنامه با همکاری و راهنمایی اساتید محترم راهنما و مشاوران و سایر صاحبنظران مرتبط؛
  • بررسی اعتبار و پایایی ابزار پژوهش؛
  • پخش پرسشنامه و جمعآوری داده های آماری و انجام تستهای مورد نیاز بر روی آنها؛
  • تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه های پژوهش؛
  • تدوین گزارش مقدماتی پایان نامه؛
  • اصلاح و تدوین گزارش نهایی پایان نامه.

۳-۵- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات

برای تحلیل داده ها از روش های آماری پارامتریک یا ناپارامتریک استفاده می شود. در این تحقیق به منظور توصیف داده ها از آمار توصیفی و به منظور تحلیل داده ها و آزمون فرضیه های تحقیق از آمار استنباطی و از روش مدل یابی معادلات ساختاری استفاده شده است. چرا که متغیر ارتباطات درون سازمانی با بهره گرفتن از سه بعد هماهنگی، مشارکت و ارتباطات و همچنین متغیر واکنش کارکنان در برابر تغیرات سازمانی بوسیله پنج بعد واکنش شناختی در برابر تغیر، قصد مثبت در برابر تغیر، قصد منفی در برابر تغیر، واکنش عاطفی منفی و واکنش عاطفی مثبت بررسی می شوند بنابراین تحلیل عاملی مرتبه دوم باید مورد استفاده قرار گیرد. بر این اساس یکی از روش های حل تحلیل عاملی مرتبه دوم، روش مدل یابی معادلات ساختاری است. سپس برای اینکه بتوان مشخص کرد که آیا باید از روش های آماری پارامتریک یا ناپارامتریک استفاده کرد نحوه توزیع داده ها با بهره گرفتن از آزمون کولموگروف – اسمیرینف مورد بررسی قرار می گیرد اگر داده ها از توزیع نرمال برخوردار بودند روش های آماری پارامتریک و اگر نرمال نبودند روش های آماری ناپارامتریک مورد استفاده قرار می گیرند. سپس برای بررسی خطی بودن رابطه متغییرها از آزمون های همبستگی متناسب با توزیع داده ها استفاده

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

می شود و در نهایت فرضیه های تحقیق بوسیله مدل ساختاری مورد آزمون قرار می گیرند. موارد مطرح شده گام به گام در فصل چهارم بوسیله دو نرم افزار Spss .18 و Amos .18 مورد بررسی قرار گرفته اند.

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

مقدمه

پژوهشهای کمیگرایانه که به دنبال داده های کمی هستند انبوهی از داده ها را موجب میشوند. برای اینکه این داده ها قابل درک باشند، لازم است به صورت نظاممند سازماندهی شوند، از نظر حجم به داده های قابل درک و دارای معنی خلاصه گردند تا نمونه به درستی، به صورت دقیق و به صورت قابل درک توصیف شوند، به طوری که خواننده عقیدهی روشنی از مقادیر و وضعیت نمونهای داده ها و نحوه تغییر آنها داشته باشد (میرزایی، ۱۳۸۸، ۴۹۷). تجزیه و تحلیل داده ها نیز فرایند چند مرحلهای است که طی آن دادههایی که از طریق به کارگیری ابزارهای جمعآوری در نمونه آماری فراهم آمدهاند، خلاصه، کدبندی، دستهبندی، و در نهایت پردازش میشوند تا زمینه برقراری انواع تحلیلها بین داده ها به منظور آزمون فرضیه ها فراهم آید (خاکی، ۱۳۸۴، ۳۰۵). در این بررسی نیز پس از جمعآوری پرسشنامه ها، داده ها کدگذاری و وارد نرمافزار SPSS شدند. این فصل دربردارنده یافته های حاصل از پژوهش میباشد و از دو بخش اصلی تشکیل شده است. بخش اول شامل آمار توصیفی و توصیف متغیرهای جمعیت شناختی نمونه مورد بررسی میباشد. آمارههای توصیفی شامل جداول فراوانی، میانگین، انحراف معیار، و … میباشد. بخش دوم آمار استنباطی که شامل تحلیل اعتبار سازه های مورد سنجش در پژوهش حاضر و همچنین آزمون فرضیه ها میباشند. نرمافزارهای مورد استفاده جهت تجزیه و تحلیل داده ها بسته نرمافزاری SPSS نسخه ۱۸ و بسته نرمافزاری Amos نسخه ۱۸ میباشند.

۴-۱- بخش اول: آمار توصیفی

۴-۱-۱- آمار توصیفی متغیرهای جمعیت شناختی

در این قسمت به ارائه آمارههای توصیفی و جداول مربوط به ویژگیهای جمعیت شناختی نمونه و متغیرهای تحقیق پرداخته میشود. شناخت ویژگیهای جمعیت شناختی نمونه و متغیرهای پژوهش، از این جهت مفید است که به کمک آن مشخصات کلی نمونه مورد بررسی و ویژگیهای عمومی آن برای سایر پژوهشگران مشخص میشود. بعلاوه، این شناخت باعث میشود در تعمیم نتایج به جوامع دیگر، یا در طراحی سوالات تحقیقات آتی برای جوامع دیگر از این اطلاعات استفاده شود. در این راستا، متغیرهای جمعیت شناختی جنسیت، تاهل، سن، تحصیلات، درآمد و سابقه خدمت سازمانی کارکنان اداره کل آموزش و پرورش استان البرز مورد بررسی قرار میگیرد.
متغیرهای جمعیت شناختی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...