دسترسی به منابع

۷۳

آموزش

۹۱

ارزیابی عملکرد

۸۴

جدول ۳- ۳ : نتیجه نهایی آزمون پایایی سوالات
۳-۷ روش گردآوری داده ها
مرحله گردآ وری داده ها آغاز فرآیندی است که طی آن محقق یافته های میدانی و کتابخانه ای را گردآوری
می کند و به روش استقرایی به طبقه بندی و سپس تجزیه و تحلیل آنها می پردازد و فرضیه های تدوین شده خود را مورد ارزیابی قرار می دهد و در نهایت پاسخ مسأله خود را به اتکای آنها می یابد، به عبارتی محقق به اتکای اطلاعات گردآوری شده واقعیت و حقیقت را آنطور که هست کشف می نماید. بنابراین اعتبار اطلاعات اهمیت بسیاری زیادی دارد، زیرا اطلاعات غیر معتبر مانع از کشف حقیقت و واقعیت می گردد و مسأله مورد نظر محقق به درستی معلوم نمی گردد. اطلا عات و داده های آماری یا در اسناد مختلف وجود دارند یا محقق آنها را از جامعه ثبت و جمع آوری می کند و در برخی اوقات آنها را می سازد. برای تهیه ادبیات موضوع در پژوهش حاضر با بهره گرفتن از مطالعات کتابخانه ای شامل مقالات لاتین و فارسی، کتب، مجلات، و نیز استفاده از اینترنت، همچنین برای جمع آوری داده ها از ابزار پرسشنامه بسته با بهره گرفتن از مقیاس استاندارد(روایی و پایایی) استفاده شد.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۳-۸ متغیرهای تحقیق
متغیر به ویژگی، صفت یا عاملی اطلاق می شود که بین افراد جامعه مشترک بوده، می تواند مقادیر کمی و ارزشهای متفاوتی داشته باشد . متغیرها انواع گوناگون دارند و بر اساس مبانی مختلف تقسیم بندی می گردند. متغیرها بر اساس رابطه به سه گروه متغیرهای مستقل، متغیرهای وابسته یا تابع و متغیرهای میانجی یا واسطه تقسیم می شوند.
متغیرهای مستقل نقش علت را بر عهده دارند و بر متغیرها ی دیگر تأثیر می گذارند، منشأ بروز پدیده ها می شوند و معمولاً تشخیص تأثیر متغیر مستقل و میزان آن از اهداف عمده تحقیق محسوب می شود . متغیرهای تابع یا وابسته تابع تغییرات متغیر مستقل هستند، یا در واقع معلول آنها به شمار می آیند (حافظ نیا، ۱۳۸۳)
۳-۹تجزیه و تحلیل آماری
در این پژوهش جهت بررسی داد ه های آماری از نر م افزار SPSSاستفاده شده است. دو نوع آمار توصیفی و استنباطی برای تحلیل داده ها استفاده شده است . در سطح توصیفی با بهره گرفتن از مشخصه های آماری نظیر فراوانی، درصد،به رسم نمودارها و تجزیه و تحلیل اطلاعات پرداخته شد و در سطح استنباطی، از آلفای کرونباخ برای بررسی پایایی پرسشنامه و برای تجزیه و تحلیل یافته های مربوط به فرضیه های این پژوهش از رگرسیون استفاده شدده وبرای رتبه بندی عوامل روش topsisبکار برده شده است .
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل اطلاعات
۴-۱ مقدمه
دراین بخش داده های تحقیق با بهره گرفتن از روش های علمی مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد. هدف ازجمع آوری اطلاعات بدست آمده از سؤالات و طبقه بندی آنها، شناخت کامل متغیرها و روابط بین آنها است تا بتوان متناسب با اهداف پژوهش جمع بندی و نتیجه گیری نمود. تجزیه و تحلیل یافته ها در دو بخش انجام میشود. بخش اول داده های جمع آوری شده توصیف می شوند.
ابتدا آمار توصیفی جهت مرتب کردن اطلاعات استفاده شده است، بر این مبنا داده های حاصل از پژوهش در جداول مربوطه نشان داده می شود.
بخش دوم تحلیل داده ها مبتنی بر استنباط آماری صورت میگیرد. هدف آمار استنباطی عبارت است از نتیجه گیری پیرامون ویژگیهای جامعه ای که نمونه مورد مطالعه ازآن استخراج شده است. در این پژوهش ابتدا تجزیه و تحلیل توصیفی یافته ها و سپس تجزیه و تحلیل استنباطی یافته ها(آزمون سوالات پژوهشی) بررسی می شود. در بخش توصیف داده از فراوانی، درصد،به رسم نمودارها و تجزیه و تحلیل اطلاعات پرداخته شد و در بخش استنباطی از رگرسیون و Topsis استفاده می شود.
۴-۲ توصیف داده های جمعیت شناختی
۴-۲-۱ جنسیت
براساس نتایج بدست آمده پرسشنامه دربین ۱۱۷ مرد و ۱۳ زن پخش شده است که برساس درصدهای بدست آمده ۹۰ درصد افرد مرد و ۱۳ درصد آنان زن هستند .

جنسیت

فروانی

درصد

فروانی خالص

فروانی تجمعی

مرد

۱۱۷

۹۰.۰

۹۰.۰

۹۰.۰

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...