-تحقیق کامران فرد(۱۳۸۹)با عنوان “رابطه مدارس هوشمند وکیفیت یادگیری دانش آموزان مقطع ابتدایی” را مورد بررسی قرار داده است.نتایج این تحقیق نشان می دهد مدارس هوشمند کیفیت یادگیری دانش آموزان در مقطع ابتدایی را ارتقاء داده است.
– زمانی و همکاران (۱۳۸۹) در تحقیقی به بررسی” نقاط قوت، ضعف، تهدیدها وفرصت‌های پیش‌روی مدارس هوشمند” پرداختند. هدف دیگر این تحقیق مقایسه این موارد در مدارس هوشمند دولتی با غیرانتفاعی است. نتایج به دست آمده نشان داد که از نظر دانش‌آموزان و دبیران ‌آن‌ ها میانگین نقاط قوت، ضعف، تهدیدها و فرصت‌ها در مدارس دولتی و غیر انتفاعی هوشمند از حد متوسط ۳ بالاتر است و این بیانگر این نکته است که با وجود نقاط قوت و فرصت‌ها در این مدارس ، نقاط ضعف و تهدیدهایی نیز وجود دارد .
– -تحقیق عبدالوهابی و همکاران (۱۳۹۰)، تحت عنوان” بررسی آمادگی دبیرستان‌های دخترانه اهواز” برای استقرار مدارس هوشمند و به امکان‌سنجی استقرار مدارس هوشمند از دیدگاه معلمان و مدیران در چارچوب مؤلفه‌های نگرش، دانش، مهارت معلمان و مدیران و منابع مالی، زیرساخت و تجهیزات، فرهنگ و عملکرد اداری مدرسه پرداخته اند .

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

نتایج تحقیق نشان داد در دیدگاه مدیران ومعلمان در ابعاد مالی ودانش تفاوت وجود دارد.
فصل سوم
روش شناسی تحقیق
مقدمه
از اصطلاح روش پژوهش معانی خاص و متمایزی در متون علمی استنباط می شود که یکی از تعاریف جامع بصورت زیر است:
روش پژوهش مجموعه‌هایی از قواعد، ابزار و راه های معتبر (قابل اطمینان و نظام یافته برای بررسی واقعیت‌ها، کشف مجهولات و دستیابی به راه حل مشکلات است(خاکی،۱۳۸۲: ۶۷).
برای اجرای هر‌نوع مطالعه پژوهشی داده‌هایی جمع آوری می‌شوند که با بهره گرفتن از آنها می‌توان آن مطالعه پژوهشی را به انجام رساند. برای جمع آوری داده‌ها ابزارها و روش‌‌های مشخص از نظر کمی و کیفی ارائه می‌دهند تا به‌گونه‌ای مؤثر مورد استفاده قرار گیرد. سپس روشها و تکنیکها‌ی کمی وکیفی مناسب جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها به‌کار گرفته می‌شود.با هر پژوهش،تلاشی سیستماتیک و روشمند به‌منظور دست‌یافتن به پاسخ یک پرسش یا راه‍ ‌حلی برای یک مسئله است، که بر این اساس پژوهش‌های صورت گرفته را بر اساس هدف از انجام پژوهش می توان طبقه‌بندی نمود. این پژوهش برمبنای هدف جزء پژوهش‌های کاربردی است.دراین فصل خلاصه‌ای از روش پژوهش، جامعه آماری، حجم نمونه و روش نمونه گیری، روش جمع‌ آوری اطلاعات، پایایی وروایی ابزار تحقیق و روش‌های آماری مورد استفاده دراین پژوهش آورده شده است.
۳-۱٫روش تحقیق
به روشها یا تکنیک‌هایی که از طریق آن محقق به جمع‌ آوری اطلاعات می‌پردازد، روش تحقیق گفته می‌شود. روش هر پژوهش به اعتقادات نظری خاص محقق و شیوه نگرش او به واقعیات اجتماعی همراه با مقتضیات خاص هر موضوع متکی است.(سرمد،۱۳۸۳: ۷۳).
این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی می باشد.زیرا پشتوانه نظری دارد ، تحقیق کاربردی با بهره گرفتن از روشها و تئوریها و مدلهای موجود تحقیق انجام می شود و به یک نتیجه کاربردی منجر می شودبه این معنی که درزمینه رفع مسائل و مشکلات و گرفتاریهای سازمان بطورخاص موثر باشد .
طرح انجام این تحقیق به صورت پیمایشی می باشد که شامل مجموعه روشهایی است که هدف آنها توصیف کردن شرایط پدیده های مورد بررسی، بدون تلاش در جهت تغییر و یا تاثیر در وضعیت موجود و مورد مطالعه می باشد. در روش پیمایشی پژوهشگر با حضور در محل تحقیق به جمع آوری اطلاعات می پردازد.در پیمایش هدف محقق آزمون فرضیه های تحقیق می باشد که از پیش بر اساس شواهد و اطلاعات خود ارائه نموده و در نهایت تعمیم نتایج بدست آمده به کل جامعه آماری می باشد و از نظر هدف تحقیق، تحقیق کاربردی می باشد.
۳-۲٫جامعه آماری
جامعه آماری عبارت از مجموعه ای از افراد اعم حقیقی یا حقوقی یا اشیاء یا پدیده هایی هستند که بر مبنای صفات مشترک مورد مطالعه قرار می گیرند .
جامعه آماری این تحقیق طبق آمار آموزش وپرورش در سال ۱۳۹۳ شامل کلیه مدیران و دانش آموزان مدارس هوشمند در مقطع دوم متوسطه کاشان و آران وبیدگل می باشند.درجدول ۳-۱ و ۳-۲ آمار مربوطه گزارش شده است.
جدول۳-۱٫جامعه آماری

جامعه

تعداد مدرسه

کلاس

کاشان

۱۳

۷۰

آران وبیدگل

۱۲

۱۲

کل

۲۵

۸۲

جدول۳-۲٫جامعه آماری

جامعه

تعداد

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...