(۳-۳)

(۳-۴)

مجموعه­ قراردادهای آینده موجود در زمان است.
معادله (۳-۲) هزینه­ خرید انرژی از قرارداد آینده را در هر بازه­ی زمانی نشان می­دهد. هزینه در زمان به توان قرارداد شده، قیمت انرژی در هر بلوک از منحنی قرارداد آینده، و مدت زمان بازه­ی بستگی دارد. قید (۳-۳) نشان می­دهد توان خریداری شده در هر بلوک غیرمنفی است و توسط یک حد بالایی محدود می­ شود. قید (۳-۴) بیان می­ کند توان خریداری شده برابر مجموع توان­های خریداری شده در هر بلوک از منحنی قرارداد آینده می­باشد.

بازار اشتراکی

خرده­فروش برای تأمین بخشی از تقاضای برق مصرف­ کنندگان خود از بازار اشتراکی استفاده می­ کند. اگر مقرون به صرفه باشد، خرده­فروش می ­تواند در بازار اشتراکی هم انرژی خریداری کند و هم بفروشد. معامله در بازار اشتراکی از طریق متغیر پیوسته­ی مدل می­ شود. این متغیر به شاخص زمان و شاخص سناریو بستگی دارد. هنگامیکه خرده­فروش در زمان و سناریوی از بازار اشتراکی انرژی خریداری کند مقداری مثبت و هنگامیکه در بازار اشتراکی انرژی بفروشد دارای مقدار منفی است.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

هزینه­ خالص معامله در بازار اشتراکی به این صورت محاسبه می­ شود:

(۳-۵)

واحد تولید پراکنده

در این پایان نامه فرض شده است که خرده­فروش واحد تولید پراکنده­ی مقیاس کوچک از نوع حرارتی در اختیار دارد. لذا در برخی ساعت­ها علاوه بر معامله در بازار آینده و بازار اشتراکی ، می ­تواند از این واحد تولیدی برای تأمین بخشی از تقاضای برق مصرف­ کنندگان خود استفاده کند.
توان تولیدی واحد حرارتی از طریق متغیر پیوسته­ی مدل می­ شود. این متغیر به شاخص زمان و شاخص سناریو بستگی دارد. هزینه­ تولید واحد حرارتی و درآمد حاصل از فروش تولید این واحد در زمان و سناریو به ترتیب مطابق رابطه­ (۳-۶) و (۳-۷) محاسبه می­ شود:

(۳-۶)

(۳-۷)

(۳-۸)

هزینه­ بهره ­برداری واحد تولید حرارتی[۴۶] و متغیر تصادفی برای مدل کردن قیمت فروش واحد تولید حرارتی در زمان و سناریوی است. فرض شده است قیمت فروش واحد تولید حرارتی با قیمت بازار اشتراکی برابر است. قید (۳-۸) نشان می­دهد توان تولیدی واحد حرارتی در هر زمان و سناریو غیر منفی است و توسط یک حد بالایی محدود می­ شود.

تأمین برق مصرف­ کنندگان

فرض شده است قیمت فروش پیشنهادی توسط خرده­فروش به مصرف­ کنندگان در طول بازه­ی برنامه­ ریزی یکسان است. رفتار مصرف­ کنندگان به قیمت پیشنهادی توسط خرده­فروش که با نشان داده می­ شود بستگی دارد. به بیان دیگر، اگر خیلی زیاد باشد، مصرف­ کنندگان خرده­فروش دیگری را انتخاب می­ کنند. بر طبق قیمت پیشنهادی، خرده­فروش در هر زمان و سناریوی مقدار انرژی­ای معادل را از کل تقاضای مصرف ­کننده، ، تأمین می­ کند بطوریکه همواره رابطه برقرار است.
رابطه­ بین قیمت پیشنهادی و تقاضای تأمین شده توسط خرده­فروش از طریق یک منحنی پله­ای مدل می­ شود. این منحنی مقدار توانی که مصرف ­کننده تمایل دارد در یک قیمت داده شده خریداری کند را توصیف می­ کند]۳۵[.
شکل (۳-۵) نمونه ­ای از یک منحنی سهمیه­بندی قیمت را نشان می­دهد. همانطور که در شکل ملاحظه می­ شود، هر فاصله بین قیمت­های فروش، ، مربوط به سطحی از انرژی، ، است که هر گروه مصرف ­کننده مایل است از خرده­فروش خریداری کند.
شکل (۳-۵): مثالی از منحنی سهمیه­بندی قیمت]۱۲[
منحنی سهمیه­بندی قیمت برای هر گروه مصرف ­کننده در هر زمان و سناریو به صورت زیر بیان می­ شود:

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...