دانلود پروژه های پژوهشی با موضوع ارزیابی تأثیر حضور واحد تولید ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
(۳-۳)
(۳-۴)
مجموعه قراردادهای آینده موجود در زمان است.
معادله (۳-۲) هزینه خرید انرژی از قرارداد آینده را در هر بازهی زمانی نشان میدهد. هزینه در زمان به توان قرارداد شده، قیمت انرژی در هر بلوک از منحنی قرارداد آینده، و مدت زمان بازهی بستگی دارد. قید (۳-۳) نشان میدهد توان خریداری شده در هر بلوک غیرمنفی است و توسط یک حد بالایی محدود می شود. قید (۳-۴) بیان می کند توان خریداری شده برابر مجموع توانهای خریداری شده در هر بلوک از منحنی قرارداد آینده میباشد.
بازار اشتراکی
خردهفروش برای تأمین بخشی از تقاضای برق مصرف کنندگان خود از بازار اشتراکی استفاده می کند. اگر مقرون به صرفه باشد، خردهفروش می تواند در بازار اشتراکی هم انرژی خریداری کند و هم بفروشد. معامله در بازار اشتراکی از طریق متغیر پیوستهی مدل می شود. این متغیر به شاخص زمان و شاخص سناریو بستگی دارد. هنگامیکه خردهفروش در زمان و سناریوی از بازار اشتراکی انرژی خریداری کند مقداری مثبت و هنگامیکه در بازار اشتراکی انرژی بفروشد دارای مقدار منفی است.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
هزینه خالص معامله در بازار اشتراکی به این صورت محاسبه می شود:
(۳-۵)
واحد تولید پراکنده
در این پایان نامه فرض شده است که خردهفروش واحد تولید پراکندهی مقیاس کوچک از نوع حرارتی در اختیار دارد. لذا در برخی ساعتها علاوه بر معامله در بازار آینده و بازار اشتراکی ، می تواند از این واحد تولیدی برای تأمین بخشی از تقاضای برق مصرف کنندگان خود استفاده کند.
توان تولیدی واحد حرارتی از طریق متغیر پیوستهی مدل می شود. این متغیر به شاخص زمان و شاخص سناریو بستگی دارد. هزینه تولید واحد حرارتی و درآمد حاصل از فروش تولید این واحد در زمان و سناریو به ترتیب مطابق رابطه (۳-۶) و (۳-۷) محاسبه می شود:
(۳-۶)
(۳-۷)
(۳-۸)
هزینه بهره برداری واحد تولید حرارتی[۴۶] و متغیر تصادفی برای مدل کردن قیمت فروش واحد تولید حرارتی در زمان و سناریوی است. فرض شده است قیمت فروش واحد تولید حرارتی با قیمت بازار اشتراکی برابر است. قید (۳-۸) نشان میدهد توان تولیدی واحد حرارتی در هر زمان و سناریو غیر منفی است و توسط یک حد بالایی محدود می شود.
تأمین برق مصرف کنندگان
فرض شده است قیمت فروش پیشنهادی توسط خردهفروش به مصرف کنندگان در طول بازهی برنامه ریزی یکسان است. رفتار مصرف کنندگان به قیمت پیشنهادی توسط خردهفروش که با نشان داده می شود بستگی دارد. به بیان دیگر، اگر خیلی زیاد باشد، مصرف کنندگان خردهفروش دیگری را انتخاب می کنند. بر طبق قیمت پیشنهادی، خردهفروش در هر زمان و سناریوی مقدار انرژیای معادل را از کل تقاضای مصرف کننده، ، تأمین می کند بطوریکه همواره رابطه برقرار است.
رابطه بین قیمت پیشنهادی و تقاضای تأمین شده توسط خردهفروش از طریق یک منحنی پلهای مدل می شود. این منحنی مقدار توانی که مصرف کننده تمایل دارد در یک قیمت داده شده خریداری کند را توصیف می کند]۳۵[.
شکل (۳-۵) نمونه ای از یک منحنی سهمیهبندی قیمت را نشان میدهد. همانطور که در شکل ملاحظه می شود، هر فاصله بین قیمتهای فروش، ، مربوط به سطحی از انرژی، ، است که هر گروه مصرف کننده مایل است از خردهفروش خریداری کند.
شکل (۳-۵): مثالی از منحنی سهمیهبندی قیمت]۱۲[
منحنی سهمیهبندی قیمت برای هر گروه مصرف کننده در هر زمان و سناریو به صورت زیر بیان می شود:
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1401-04-17] [ 11:49:00 ب.ظ ]
|