۳۴

۳۳۸

۴٫۲۳

%

۶٫۲

۲٫۴

۱۹٫۸

۳۲٫۸

۲۱

۷٫۷

۱۰٫۱

۱۰۰

بر طبق اطلاعات جدول فوق
۸۳ درصد از پاسخگویان اظهار داشته‌اند که خیلی خوشحال می‌شوند که باقیمانده‌ی زندگی شغلی خود را در این سازمان سپری کنند و در مقابل ۱۰ درصد مخالفت خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند. ۷ درصد نیز نظری بینابین داشته‌اند.
۸۰ درصد از پاسخگویان اظهار داشته‌اند که از این‌که درباره سازمان محل کارشان با افراد خارج از آن صحبت کنند ، لذت می‌برند و در مقابل ۱۰ درصد مخالفت خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند. ۱۰ درصد نیز نظری بینابین داشته‌اند.
۷۹ درصد از پاسخگویان اظهار داشته‌اند که واقعاً احساس می‌کنند که مشکلات این سازمان مشکلات خودشان هستند و در مقابل ۱۱ درصد مخالفت خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند. ۱۰ درصد نیز نظری بینابین داشته‌اند.
۳۷ درصد از پاسخگویان اظهار داشته‌اند که واقعاً احساس می‌کنند به سادگی می‌توانند به همان اندازه ای که به این سازمان علاقه دارند، به سازمان دیگری نیز دلبستگی پیدا کنند و در مقابل ۴۶ درصد مخالفت خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند. ۱۷ درصد نیز نظری بینابین داشته‌اند.
۱۷ درصد از پاسخگویان اظهار داشته‌اند که واقعاً احساس می‌کنند که در سازمان محل کارشان خود را عضوی از خانواده احساس نمی‌کنند و در مقابل ۷۷ درصد مخالفت خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند. ۶ درصد نیز نظری بینابین داشته‌اند.
۱۱ درصد از پاسخگویان اظهار داشته‌اند که از لحاظ عاطفی علاقه چندانی به این سازمان ندارند و در مقابل ۸۲ درصد مخالفت خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند. ۷ درصد نیز نظری بینابین داشته‌اند.
۷۷ درصد از پاسخگویان اظهار داشته‌اند که این سازمان برایشان معنا و مفهوم شخصی بسیار زیادی دارد و در مقابل ۸ درصد مخالفت خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند. ۱۵ درصد نیز نظری بینابین داشته‌اند.

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۹ درصد از پاسخگویان اظهار داشته‌اند که احساس تعلق زیادی نسبت به سازمان محل کار خود ندارند و در مقابل ۸۳ درصد مخالفت خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند. ۸ درصد نیز نظری بینابین داشته‌اند.
۲۳ درصد از پاسخگویان اظهار داشته‌اند که از عواقب ترک کردن کار فعلی خود، بدون دسترسی داشتن به کار دیگر، ترسی به دل راه نمی‌دهند و در مقابل ۶۲ درصد مخالفت خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند. ۱۵ درصد نیز نظری بینابین داشته‌اند.
۵۳ درصد از پاسخگویان اظهار داشته‌اند که در حال حاضر ترک کردن محل کار برایشان دشوار است هر چند ممکن است به این کار تمایل داشته باشند و در مقابل ۳۷ درصد مخالفت خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند. ۱۰ درصد نیز نظری بینابین داشته‌اند.
۳۱ درصد از پاسخگویان اظهار داشته‌اند که اگر هم اکنون تصمیم به ترک سازمان محل کار بگیرند زندگی‌شان به شدت از هم گسیخته می شود و در مقابل ۵۸ درصد مخالفت خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند. ۱۱ درصد نیز نظری بینابین داشته‌اند.
۲۸ درصد از پاسخگویان اظهار داشته‌اند که در حال حاضر ترک کردن سازمان محل کارشان، هزینه سنگینی برایشان در بر ندارد و در مقابل ۵۲ درصد مخالفت خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند. ۲۰ درصد نیز نظری بینابین داشته‌اند.
۷۷ درصد از پاسخگویان اظهار داشته‌اند که در حال حاضر، باقی ماندن در سازمان محل کارشان به همان اندازه که ناشی از ضرورت است، ناشی از تمایل شخصی خودشان نیز می‌باشد و در مقابل ۱۳ درصد مخالفت خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند. ۱۰ درصد نیز نظری بینابین داشته‌اند.
۴۸ درصد از پاسخگویان اظهار داشته‌اند که احساس می‌کنند احتمال پیدا کردن کار دیگر کمتر از آن است که فکر ترک کردن این سازمان را در سر بپرورانند و در مقابل ۴۲ درصد مخالفت خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند. ۱۰ درصد نیز نظری بینابین داشته‌اند.
۳۷ درصد از پاسخگویان اظهار داشته‌اند که یکی از عواقب جدی ترک کردن این سازمان عدم دسترسی به فرصتهای شغلی دیگر است و در مقابل ۴۸ درصد مخالفت خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند. ۱۵ درصد نیز نظری بینابین داشته‌اند.
۳۶ درصد از پاسخگویان اظهار داشته‌اند که یکی از دلایل اساسی ادامه کارشان با این سازمان، این است که ترک کردن آن مستلزم از خود گذشتگی قابل ملاحظه ای است. چه ممکن است سازمان دیگر همه منافعی را که در این جا دارند، برایشان تامین نکند و در مقابل ۳۹ درصد مخالفت خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند. ۲۵ درصد نیز نظری بینابین داشته‌اند.
۴۶ درصد از پاسخگویان اظهار داشته‌اند که فکر می‌کنند امروزه مردم بیش از حد، شرکت یا محل کار خود را تغییر می دهند و در مقابل ۳۶ درصد مخالفت خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند. ۱۸ درصد نیز نظری بینابین داشته‌اند.
۲۴ درصد از پاسخگویان اظهار داشته‌اند که اعتقاد ندارند که شخص باید همیشه به محل کارش وفادار بماند و در مقابل ۶۳ درصد مخالفت خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند. ۱۳ درصد نیز نظری بینابین داشته‌اند.
۴۶ درصد از پاسخگویان اظهار داشته‌اند که به نظر آنها تغییر سازمان محل کار به هیچ وجه کاری غیر اخلاقی نیست و در مقابل ۳۵ درصد مخالفت خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند. ۱۹ درصد نیز نظری بینابین داشته‌اند.
۶۷ درصد از پاسخگویان اظهار داشته‌اند که یکی از دلایل اساسی ادامه کارشان با این سازمان، این است که به اعتقاد آنها وفاداری مهم است. بنابراین اخلاقاً خود را ملزم می‌دانند در این سازمان باقی بمانند و در مقابل ۲۰ درصد مخالفت خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند. ۱۳ درصد نیز نظری بینابین داشته‌اند.
۵۵ درصد از پاسخگویان اظهار داشته‌اند که در صورتی که از جای دیگر کار بهتری به آنها پیشنهاد شود، ترک کردن سازمان محل کارشان را صحیح نمی‌دانند و در مقابل ۲۸ درصد مخالفت خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند. ۱۷ درصد نیز نظری بینابین داشته‌اند.
۷۴ درصد از پاسخگویان اظهار داشته‌اند که اعتقاد به ارزش اخلاقی و وفادار ماندن به یک سازمان به آنها یاد داده شده است و در مقابل ۱۴ درصد مخالفت خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند. ۱۲ درصد نیز نظری بینابین داشته‌اند.
۵۳ درصد از پاسخگویان اظهار داشته‌اند که روزگاری که مردم بیشتر مدت زندگی شغلی خود را در یک سازمان می ماندند اوضاع بهتر بود و در مقابل ۲۸ درصد مخالفت خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند. ۱۹ درصد نیز نظری بینابین داشته‌اند.
۳۹ درصد از پاسخگویان اظهار داشته‌اند که دیگر معقول نیست که فردی بخواهد به عنوان طرفدار پروپا قرص شرکت معروف باشد و در مقابل ۲۸ درصد مخالفت خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند. ۳۳ درصد نیز نظری بینابین داشته‌اند.
۴-۱-۲-۲-۲ سنجش حد مؤلفه های سازنده تعهد سازمانی
به منظور سنجش تعهد سازمانی از سه مؤلفه تعهد عاطفی، تعهد مستمر و تعهد هنجاری استفاده شده است که نتایج حاصل از آنها به شرح زیر است:
تعهد عاطفی: نتایج حاصل از شاخص های آماری مؤید این است که میزان وابستگی و تعلق خاطر پاسخگویان به سازمان از طریق قبول ارزش های سازمانی و میل به ماندن در حد بالایی می‌باشد.
تعهد مستمر: با توجه به تغییرات و میانگین بدست آمده می‌توان گفت میزان میل پاسخگویان به ادامه کار برای سازمان به دلیل احتیاج در حد متوسط رو به بالایی می‌باشد.
تعهد هنجاری: نتایج حاصل از سنجش تعهد هنجاری مؤید این است که میزان احساس الزام کارمند به ادامه کار در سازمان به سبب فشاری از جانب دیگران، در حد بالایی می‌باشد.
جدول (۴-۱۳): آماره های توصیفی ابعاد سازنده تعهد سازمانی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...