۵۲۹/۰- ۲۹۲/۰

۷۰۷/۰

فرایند تدریس و یادگیری

۷۷۸/۰- ۵۴۲/۰

۹۲۹/۰

نقش آموزشی و اداری مدیر و معاونان

۶۸۲/۰- ۴۹۱/۰

۷۶۳/۰

سنجش کلاس درس

۹۲۴/۰- ۹۰۱/۰

۹۱۸/۰

روابط همکاران در مدرسه

۶۴۶/۰- ۴۰۸/۰

۷۷۷/۰

دخالت والدین و محیط در فعالیت های مدرسه

۷۴۲/۰- ۲۹۰/۰

۸۸۶/۰

تسهیلات فیزیکی موجود در مدرسه

سؤال هایی که جهت بیان مشخصات پاسخ دهندگان به پرسشنامه مطرح شده عبارتند از: جنس، سن، مدرک تحصیلی، سابقه در واحد آموزشی مورد نظر، سابقه ی کل، سابقه در پایه ی تحصیلی فعلی، درآمد، تعداد دانش آموزان مدرسه و تعداد دانش آموزان کلاس درس است.
۳-۷. روش تجزیه و تحلیل داده ها
برای توصیف داده ها از شاخص های گرایش مرکزی و پراکندگی استفاده شد. داده ها با مدل رگرسیون چندگانه تحلیل شدند. برای بررسی نقش تعدیل کننده ی اندازه ی مدرسه در رابطه مؤلفه های فرهنگ مدرسه با پیشرفت تحصیلی از تکنیک جانسن- نایمن استفاده شد.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۳-۸. آزمون های آماری مورد استفاده پژوهش
از مدل رگرسیون چندگانه برای تحلیل داده ها استفاده شده است. و برای بررسی نقش تعدیل کننده ی اندازه ی مدرسه در رابطه مؤلفه های فرهنگ مدرسه با پیشرفت تحصیلی از تکنیک جانسن- نایمن استفاده شد.
۳-۹. چگونگی اجرای پژوهش
ابتدا دستورالعمل تکمیل پرسشنامه ها برای شرکت کنندکان توضیح داده شد. پرسشنامه ها به صورت فردی توسط معلمان تکمیل شدند. مدت زمان تکمیل پرسشنامه ها ۱۵ دقیقه بود. بازه زمانی جمع آوری داده ها یک ماه طول کشید.
جمع بندی
موضوع پژوهش رابطه فرهنگ مدرسه با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان: نقش تعدیل کننده ی اندازه ی مدرسه است.
روش پژوهش از نوع همبستگی است. جامعه ی آماری در پژوهش حاضر شامل کلیه معلمان مدارس ابتدایی شاغل به کار در سال تحصیلی ۹۱-۹۲ در مدارس شهرستان اسفراین می باشد.که تعداد آنان۶۰۵ نفر می باشد. از جدول کرجسی و مورگان برای برآورد حجم نمونه استفاده شد. با توجه به حجم جامعه، نمونه ای به اندازه ی۲۲۰ نفر انتخاب شد. از روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی برای انتخاب نمونه استفاده شد. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه فرهنگ مدرسه استفاده شد. به طورکل سؤالات پرسشنامه از اعتبار بالایی برخوردارند. برای سنجش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، نمرات آنها در هر درس جمع آوری و از نمرات آنها یک نمره ی کل محاسبه شد. برای تعیین اندازه ی مدرسه از تعداد دانش آموزان ثبت نام شده در مدرسه استفاده شد. مدارس از لحاظ اندازه به سه دسته، مدارس با اندازه ی کوچک، مدارس با اندازه ی متوسط و مدارس با اندازه ی بزرگ طبقه بندی شدند. برای توصیف داده ها از شاخص های گرایش مرکزی و پراکندگی استفاده شد. مقادیر پرت با بررسی نمودار جعبه ای تشخیص داده شدند. داده ها با مدل رگرسیون چندگانه تحلیل شدند. برای بررسی نقش تعدیل کننده ی اندازه ی مدرسه در رابطه مؤلفه های فرهنگ مدرسه با پیشرفت تحصیلی از تکنیک جانسن- نایمن استفاده شد. ابتدا دستورالعمل تکمیل پرسشنامه ها برای شرکت کنندکان توضیح داده شد. پرسشنامه ها به صورت فردی توسط معلمان تکمیل شدند. مدت زمان تکمیل پرسشنامه ها ۱۵ دقیقه بود. بازه ی زمانی جمع آوری داده ها یک ماه طول کشید.
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل اطلاعات
۴-۱. مقدمه
در این فصل داده های جمع آوری شده از طریق پرسشنامه ی فرهنگ مدرسه و بیان تعداد دانش آموزان مدرسه توسط معلمان و اندازه گیری پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و نتیجه ی به دست آمده ذکر می شود. درجریان این فصل ابتدا یافته های جمعیت شناختی جامعه ی مورد مطالعه از لحاظ جنسیت، سن، مدرک تحصیلی، پایه ی تحصیلی، سابقه ی تدریس، درآمد، تعداد دانش آموزان مدرسه و تعداد دانش آموزان هرکلاس ارائه می شود. سپس میانگین، انحراف استاندارد، ضریب اعتبار و همبستگی مؤلفه های فرهنگ مدرسه با پیشرفت تحصیلی، ضرایب استاندارد و خام رگرسیون متغیرهای ابعاد فرهنگ مدرسه بر پیشرفت تحصیلی، ضرایب استاندارد و خام رگرسیون متغیر ارتباط با همکاران، اندازه ی مدرسه و تعامل آنها بر پیشرفت تحصیلی، رگرسیون پیشرفت تحصیلی بر ارتباط با همکاران در نقاط میانگین و یک انحراف استاندارد بالا و پایین میانگین و در نهایت اثر تعامل روابط با همکاران و پیشرفت تحصیلی در سطوح اندازه ی مدرسه نشان داده خواهد شد.
۴-۲ .ویژگی های جمعیت شناختی
جدول۱-۴ توزیع فراوانی نمونه ی مورد مطالعه به تفکیک جنسیت

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...