تعهد سازمانی

علاقه به کار

۰۴/۰

۳۹/۰

۶۹/۰

۵۳/۰

۲۸/۰

۷۷/۱۰

۰۱/۰

پشتکار در کار

۲۴/۰

۰۱/۲

۰۵/۰

روابط انسانی

۲۱/۰

۳۳/۲

۰۵/۰

مشارکت در کار

۱۹/۰

۰۱/۲

۰۵/۰

همان‎طورکه در جدول فوق مشاهده می‎شود. ضریب همبستگی بین مؤلفه های اخلاق کار و تعهد سازمانی ۵۳/۰ و ضریب تعیین آن ۲۸/۰ است. به عبارت دیگر ۲۸ درصد از تعهد سازمانی به وسیله مؤلفه های اخلاق تبیین میشود. مشخصات ضرایب رگرسیونی نشان داد که از بین مولفه های علاقه به کار و پشتکار در کار، روابط انسانی و مشارکت در کار، پیش بینی کننده معنیداری برای تعهد سازمانی محسوب میشوند. در حالی که مؤلفه علاقه به کار پیش بینی کننده معنیداری برای تعهد سازمانی محسوب نمیشود. به طور کلی مؤلفه پشتکار در کار با مقدار بتای ۲۴/۰ در سطح آلفای ۰۵/۰ پیش بینی کننده معناداری برای تعهد سازمانی محسوب میشود. به عبارت دیگر به ازای یک واحد تغییر در انحراف معیار مؤلفه پشتکار در کار، ۲۴/۰ در انحراف معیار تعهد سازمانی تغییر ایجاد می شود. مؤلفه روابط انسانی با مقدار بتای ۲۱/۰ در سطح آلفای ۰۵/۰ پیش بینی کننده معناداری برای تعهد سازمانی محسوب میشود. به عبارت دیگر به ازای یک واحد تغییر در انحراف معیار مؤلفه روابط انسانی ، ۲۱/۰ در انحراف معیار تعهد سازمانی تغییر ایجاد می شود. مؤلفه مشارکت در کاربا مقدار بتای ۱۹/۰ در سطح آلفای ۰۵/۰ پیش بینی کننده معناداری برای تعهد سازمانی محسوب میشود. به عبارت دیگر به ازای یک واحد تغییر در انحراف معیار مؤلفه مشارکت در کار، ۱۹/۰ در انحراف معیار تعهد سازمانی تغییر ایجاد می شود.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

فرضیه دوم: بین مولفه های اخلاق کار با مؤلفه های تعهد سازمانی در میان کارکنان آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس رابطه وجود دارد.
برای تجزیه و تحلیل فرضیه دوم پژوهش از آزمون آماری رگرسیون چند متغیری به روش همزمان (Enter)، استفاده شد. مؤلفه های اخلاق کاری به عنوان متغیرهای پیش بین و مولفه های تعهد سازمانی (تعهد عاطفی، مستمر و هنجاری) به عنوان متغیرهای پیش بین در فرضیه دوم پژوهش در نظر گرفته شدند. لذا در زیر سه معادله رگرسیونی ارائه شده است. در معادله رگرسیونی اول مؤلفه های اخلاق کاری به عنوان متغیرهای پیش بین و تعهد عاطفی به عنوان متغیر ملاک در نظر گرفته شد. در معادله رگرسیونی دوم مؤلفه های اخلاق کاری به عنوان متغیرهای پیش بین و تعهد مستمر به عنوان متغیر ملاک در نظر گرفته شد. در نهایت در معادله رگرسیونی سوم مؤلفه های اخلاق کاری به عنوان متغیرهای پیش بین و تعهد هنجاری به عنوان متغیر ملاک در نظر گرفته شد.
جدول ۴-۸٫ مشخصات رگرسیونی پیش بینی تعهد عاطفی براساس مؤلفه های اخلاق کار

متغیر ملاک

متغیرهای پیش بین

Β

T

P

R

F

P

تعهد عاطفی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...