۴

بررسی چگونگی ایجاد مزیت رقابتی از طریق برقراری سیستم­های اطلاعات بازار در شرکت­های صنعتی حاضر در قطب­های صنعتی شماره ۱ و ۲ اراک

محققان ضمن انتشار پرسش­نامه در میان ۱۰۶ شرکت صنعتی اراک و تجزیه و تحلیل داده ­های حاصل از آن­ها به این نتیجه دست یافته­اند که سازمان­ها از طریق اقدامات استراتژیک مانند پاسخ­گویی سازمانی و استراتژی نوآوری می­توانند منابع استراتژیک از جمله سیستم اطلاعات بازار را تبدیل به مزیت رقابتی بازاریابی نمایند که در نهایت منجر به افزایش عملکرد مالی می شود

(آنجفی و همکاران، ۱۳۹۱)

۵

تاثیر وفاداری به برند بر ارزش ویژه برند بانک از دیدگاه مشتریان کارت الکترونیکی

محققین ضمن انتشار پرسشنامه و تجزیه و تحلیل داده های حاصل از آنها به این نتیجه دست یافته اند که تداعی برند، کیفیت ادراک شده و آگاهی از برند تاثیر مثبت و معناداری بر ارزش ویژه برند دارند و آگاهی از برند در ایجاد وفاداری به برند نیز اثرگذار است

(گیلانی نیا و موسویان، ۱۳۸۹)

۶

ارزیابی عوامل موثر بر ارزش ویژه برند مبتنی بر نظر مصرف کننده (شش طبقه محصول مصرفی در فروشگاه رفاه سطح شهر تهران)

محققان ضمن انتشار پرسشنامه در فروشگاه رفاه تهران و تجزیه و تحلیل داده های حاصل از آنها به این نتیجه دست یافته اند که قیمت، خانواده، تبلیغات و توزیع به صورت غیرمستقیم و با تاثیرگذاری بر ابعاد ارزش ویژه برند بر ارزش ویژه برند موثر است. آگاهی از برند، تداعی برند، و کیفیت درک شده به صورت مستقیم بر وفاداری به برند تاثیرگذارند، همچنین به صورت مستقیم بر ارزش ویژه برند نیز موثر می باشند

(ابراهیمی و همکاران، ۱۳۸۸)

۷

بینش مصرف کنندگان جوان در ارزش ویژه برند: تداعی برند، وفاداری به برند، آگاهی از برند و تصویر برند

محققین ضمن انتشار پرسشنامه و تجزیه و تحلیل داده های حاصل از آنها به این نتیجه دست یافته اند که رابطه مثبت و معناداری میان این متغیرها وجود داشته و تداعی برند، وفاداری به برند، آگاهی از برند و تصویر برند تاثیر مثبت و معناداری بر ارزش ویژه برند دارند

(Sasmita & Suki, 2015)

۸

تصویر برند و وفاداری برند در اندازه گیری ارزش ویژه برند بانک اسلامی بنگلادش

محققان ضمن انتشار پرسشنامه و تجزیه و تحلیل داده های حاصل از آنها به این نتیجه دست یافتند که وفاداری به برند و تصویر برند دو عامل اثرگذار بر ارزش ویژه برند می باشند که تاثیر مثبت و معناداری بر ارزش ویژه برند بانک اسلامی دارند

(Fatema et al, 2013)

۹

بررسی اطلاعات بازار و ارزش ویژه برند از دیدگاه حرفه ای ها

محققان ضمن انتشار پرسشنامه و تجزیه و تحلیل داده های حاصل از آنها به این نتیجه دست یافته اند که رابطه مستقیمی میان مزیت اطلاعات و ارزش ویژه برند وجود ندارد و مزیت اطلاعات به عنوان یک میانجی بین منابع اطلاعاتی بازار و ابعاد آگاهی و تصویر برند عمل می کند هم چنین مزیت اطلاعاتی از طریق آگاهی برند تاثیر گسترده تری بر ارزش ویژه برند دارد

(Golicic et al., 2012)

۱۰

ارزش ویژه برند خرده فروشی: مفهوم سازی و اندازه گیری

محققین ضمن انتشار پرسشنامه و تجزیه و تحلیل داده های حاصل از آنها به این نتیجه دست یافته اند که آگاهی از برند، تصویر برند، کیفیت ادراک شده و شخصیت برند بر ارزش ویژه برند اثر گذار بوده و تاثیر آگاهی از برند و کیفیت ادراک شده بر ارزش ویژه برند نسبت به سایر متغیرها بیشتر است

(Jara & Cliquet, 2012)

۱۱

عدم تقارن اطلاعات، اطلاعات دقیق و هزینه سرمایه به بررسی اهمیت اطلاعات در میان سرمایه­داران پرداخته­اند.

محققان بیان نموده ­اند که اطلاعات نادرست هزینه زیادی را برای شرکت­ها و سهام­داران آن­ها به دنبال داشته و اطلاعات درست برای شرکت و عملکرد آن مزیت آفرین است.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

(Lambert et al., 2012)

۱۲

چگونه آگاهی برند به پیامد بازار، ارزش ویژه برند و آمیخته بازاریابی مرتبط است؟

محققان با بهره گرفتن از داده ­های واقعی بازار به این نتیجه دست یافته­اند که اطلاعات بازار و آمیخته بازار در آگاهی برند تاثیر داشته و آگاهی برند در ایجاد ارزش ویژه برند اثرگذار می­باشد

(Huang & Sarigöllü, ۲۰۱۲)

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...