ادب و ملاحظه

۵۰/۳

۸۸/۰

۳

۶۲/۱۰

۳۴۷

۰۰۰/۰**

* در سطح ۵% معنادار است. ** در سطح ۱% معنادار است.
بر اساس داده‌های جدول (۴-۸)، میانگین رفتار شهروندی سازمانی کارکنان مورد مطالعه ۶۳/۳ به دست آمده است که از میانگین آماری (۳) بزرگتر است، همچنین انحراف معیار ۴۴/۰ شده است؛ بنابراین با ۹۹% اطمینان نتیجه می گیریم که میزان رفتار شهروندی سازمانی کارکنان دانشگاه بوعلی‌سینا بالاتر از حد متوسط است. همچنین میانگین و انحراف معیار هر یک از مؤلفه‌های رفتار شهروندی سازمانی به شرح زیر است:

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۱) میانگین مؤلفه نوع دوستی ۸۵/۳ با انحراف معیار ۶۹/۰ به دست آمده است که از میانگین آماری (۳) بزرگتر است؛ بنابراین با ۹۹% اطمینان نتیجه میگیریم که میزان رفتار شهروندی سازمانی کارکنان در مؤلفه نوع دوستی بالاتر حد متوسط است.
۲) میانگین مؤلفه وجدان ۱۰/۴ با انحراف معیار ۷۳/۰ به دست آمده است که از میانگین آماری (۳) بزرگتر است؛ بنابراین با ۹۹% اطمینان نتیجه میگیریم که میزان رفتار شهروندی سازمانی کارکنان در مؤلفه وجدان بالاتر حد متوسط است.
۳) میانگین مؤلفه جوانمردی ۲۷/۳ با انحراف معیار ۷۰/۰ به دست آمده است که از میانگین آماری (۳) بزرگتر است؛ بنابراین با ۹۹% اطمینان نتیجه میگیریم که میزان رفتار شهروندی سازمانی کارکنان در مؤلفه جوانمردی بالاتر حد متوسط است.
۴) میانگین مؤلفه رفتار مدنی ۴۱/۳ با انحراف معیار ۶۷/۰ به دست آمده است که از میانگین آماری (۳) بزرگتر است؛ بنابراین با ۹۹% اطمینان نتیجه میگیریم که میزان رفتار شهروندی سازمانی کارکنان در مؤلفه رفتار مدنی بالاتر حد متوسط است.
۵) میانگین مؤلفه ادب و ملاحظه ۵۰/۳ با انحراف معیار ۸۸/۰ به دست آمده است که از میانگین آماری (۳) بزرگتر است؛ بنابراین با ۹۹% اطمینان نتیجه میگیریم که میزان رفتار شهروندی سازمانی کارکنان در مؤلفه ادب و ملاحظه بالاتر حد متوسط است.
با مقایسه خرده مقیاسهای رفتار شهروندی سازمانی میتوان نتیجه گرفت که بیشترین رفتار شهروندی سازمانی کارکنان در خرده مقیاس وجدان و کمترین در مؤلفه جوانمردی است.
سؤال سوم) وضعیت خلاقیت سازمانی کارکنان دانشگاه بوعلی‌سینا همدان چگونه است؟
وضعیت خلاقیت سازمانی کارکنان دانشگاه بوعلی‌سینا همدان:

متغیرها

میانگین مشاهده شده

انحراف استاندارد

میانگین آماری[۱۶۳]

مقدار آماره t

درجه آزادی

سطح معناداری

خلاقیت سازمانی

۶۱/۳

۳۳/۰

۳

۱۲/۳۴

۳۴۷

۰۰۰/۰**

* در سطح ۵% معنادار است. ** در سطح ۱% معنادار است.
بر اساس داده‌های جدول (۹-۴)، میانگین خلاقیت سازمانی کارکنان مورد مطالعه ۶۱/۳ به دست آمده است که از میانگین آماری (۳) بزرگتر است، همچنین انحراف معیار ۳۳/۰ شده است؛ بنابراین با ۹۹% اطمینان نتیجه می گیریم که میزان خلاقیت سازمانی کارکنان دانشگاه بوعلی‌سینا بالاتر از حد متوسط است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...