سطح معنی‌داری

۰۰۰/۰

همان‌طور که در این جدول مشاهده می‌شود، مقدار ضریب کفایت نمونه‌گیری کی. ام. او حدود ۸۶/۰ شده است که این عدد نشان دهنده کفایت داده‌های مربوط به سازه رفتار کارآفرینانه برای اجرای تحلیل عاملی است. سطح معنی‌داری ۰۰۰/۰ آزمون بارتلت نیز نشان می‌دهد که متغیرهای پژوهش برای کشف ساختار عاملی مناسب هستند و انجام تحلیل عاملی برای داده‌های موجود مفید خواهد بود.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

در مدل مرتبه اول با حذف سئوال ۶۲ از شاخص اول( تغییر در رفتار کارکنان)، که دارای T-Value کمتر از قدر مطلق ۹۶/۱ است؛ میزان RMSEA به ۰۸/۰ رسیده است که حاکی از برازش مناسب مدل مورد نظر دارد.
گزارش خروجی نرم افزار مربوط به شاخص‌های برازش مدل اندازه گیری سازه رفتار کارآفرینانه (مدل مرتبه دوم)
شکل ۴-۵: مدل اندازه گیری سازه رفتار کارآفرینانه در حالت اعداد معنی داری
شکل ۴-۶: مدل اندازه گیری سازه رفتار کارآفرینانه در حالت تخمین استاندارد
همان طور که در دو نمودار بالا مشخص شده است، میزان RMSEA و P-Value در هر دو حالت معنی داری و تخمین استاندارد به ترتیب برابر با ۰۰۰/ ۰ و ۷۷/۰ بوده است.که نشان از برازش کاملاً مناسب مدل مورد نظر دارد.
همانطور که در شکل ۴-۶ مشخص شده است تمامی ابعاد در نظر گرفته شده برای کلیه سؤالات مربوط به متغییرهای مدل دارای همبستگی بالای ۴/۰ می‌باشد و می‌توان گفت که سؤالات مورد نظر از قدرت تبیین خوبی برخوردار است .
جدول۴-۱۹: شاخص‌های برازش مدل برازش یافته اندازه گیری سازه رفتار کارآفرینانه

SRMR

GFI

AGFI

CFI

RMSEA

۰۰۸/۰

۹۹۸/۰

۹۹۲/۰

۰۰۰/۱

۰۰/۰

مقدارهای به دست آمده برای شاخص‌های برازش مدل مذکور نشان می‌دهد که همه الگوها وضعیت مناسبی را نشان می‌دهند. از آن‌جا که اغلب شاخص‌ها برازش مناسب مدل مذکور را نشان می‌دهند، می‌توان گفت مدل از برازش کاملاً مناسب برخوردار است (گزارش نرم افزاری این نتایج در بخش پیوست آمده است).
۴-۲-۲.مدل معادلات ساختاری پژوهش (تحلیل مسیر)
پس از تعیین مدل‌های اندازه‌گیری به منظور ارزیابی مدل مفهومی پژوهش و همچنین اطمینان یافتن از وجود یا عدم وجود رابطه علّی میان متغیرهای پژوهش و بررسی تناسب داده‌های مشاهده با مدل مفهومی پژوهش، فرضیه‌های پژوهش با بهره گرفتن از مدل یابی معادلات ساختاری نیز آزمون می‌شوند. همانطور که مشاهده می‌شود مقدار RMSEA کمتر از ۰۸/۰ یعنی ۰۴/۰رسیده است و P-Value مقدار ۰۸۳/۰ را نشان می‌دهد که بیشتر از ۰۵/۰ است، و حاکی از برازش بسیار خوب مدل معادلات ساختاری پژوهش می‌باشد.
شکل ۴-۷: مدل معادلات ساختاری پژوهش در حالت اعداد معنی داری (مدل برازش یافته)
شکل ۴-۸: مدل برازش یافته معادلات ساختاری پژوهش در حالت تخمین استاندارد
همان طور که از مدل‌های به دست آمده در بالا مشاهده می‌شود، اثر کلیه متغیرهای پژوهش( بعد از حذف مولفه هوش هیجانی از بعد هوش استراتژیک، مولفه نگرش نسبت به تغببر از بعد توسعه سازمانی و مولفه تغییر در رفتار کارکنان از بعد زرفتار کارآفرینانه) مورد تأیید است. با توجه به اینکه RMSEA برابر با ۰۴۳/۰ بوده است و نسبت کای دو به درجه آزادی (/df χ ) نیز برابر با ۲۸/۱ می‌باشد، مدل مورد نظر دارای برازش مناسبی است. شاخص‌های برازندگی مدل در جدول شماره( ۴-۲۰ )آمده است :
جدول ۴-۲۰: شاخص‌های برازش مدل معادلات ساختاری

SRMR

GFI

AGFI

CFI

RMSEA

۰۴۹/۰

۹۳۲/۰

۸۹۸/۰

۹۷۸/۰

۰۴۳/۰

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...