۹۹ ۰٫۳۵۰۴۳۷۸ ۰٫۰۰۰۰۰۰
۱۰۰ ۰٫۴۹۱۶۲۸۶ ۰٫۰۰۰۰۰۰
۱۰۱ ۰٫۲۱۲۵۶۵۸ ۰٫۰۰۰۰۰۰
۱۰۲ ۰٫۳۲۱۶۳۰۰ ۰٫۰۰۰۰۰۰
۱۰۳ ۰٫۶۰۲۷۴۷۴E-01 0.000000
۱۰۴ ۰٫۲۱۴۸۴۳۳ ۰٫۰۰۰۰۰۰
۱۰۵ ۰٫۱۰۵۰۷۳۲ ۰٫۰۰۰۰۰۰
۱۰۶ ۰٫۲۶۱۹۶۴۴ ۰٫۰۰۰۰۰۰
۱۰۷ ۰٫۵۰۸۰۰۴۱ ۰٫۰۰۰۰۰۰
۱۰۸ ۰٫۲۳۰۲۸۳۶ ۰٫۰۰۰۰۰۰
۱۰۹ ۰٫۲۵۳۷۴۷۰ ۰٫۰۰۰۰۰۰
۱۱۰ ۰٫۶۲۹۰۶۰۳E-01 0.000000
۱۱۱ ۰٫۲۸۳۹۵۲۸ ۰٫۰۰۰۰۰۰
۱۱۲ ۰٫۳۰۲۱۸۱۱E-01 0.000000
۱۱۳ ۰٫۱۷۵۴۱۷۵ ۰٫۰۰۰۰۰۰
۱۱۴ ۰٫۵۳۵۵۴۷۶ ۰٫۰۰۰۰۰۰
۱۱۵ ۰٫۱۲۰۶۸۱۸E-03 0.000000
۱۱۶ ۰٫۰۰۰۰۰۰ -۸٫۰۶۸۲۸۹
۱۱۷ ۰٫۰۰۰۰۰۰ -۹۹٫۹۰۶۰۴
۱۱۸ ۰٫۰۰۰۰۰۰ -۲۱۹٫۷۱۲۲
۱۱۹ ۰٫۰۰۰۰۰۰ -۱۵۰۱۰٫۵۲
۱۲۰ ۰٫۰۰۰۰۰۰ -۶۷۵۰٫۰۰۰
۱۲۱ ۰٫۰۰۰۰۰۰ -۱۰۱۹۵٫۴۷
۱۲۲ ۰٫۲۷۸۵۹۷۲E-05 0.000000
۱۲۳ ۰٫۱۰۵۹۲۳۷E-04 0.000000
۱۲۴ ۰٫۱۱۵۶۱۴۷E-04 0.000000
۱۲۵ ۰٫۳۸۴۸۷۲۰E-04 0.000000
۱۲۶ ۰٫۰۰۰۰۰۰ -۱۱٫۰۸۶۶۶
همانطور که مشاهده می شود، کارایی واحد ۱ با بهره گرفتن از حل مدل شبکه ای حدود ۸۳% شده است، لذا این واحد ناکارا است و واحد ۲۶، واحد مرجع آن محسوب می شوند. (این واحد را در ردیف ۲۸ دنبال کنید)
فصل چهارم:
تجزیه و تحلیل داده ها
نتیجه گیری
پیشنهادات
۴-۱ مقدمه
بر مبنای مطالبی که در فصول قبلی مطرح گردید، هدف از انجام پژوهش حاضر، استفاده از تکنیک DEA شبکه ای برای سنجش کارایی زنجیره های تامین در صنایع خودروسازی گروه سایپا می باشد. در فصل سوم به طورکامل به بحث در مورد مدل های کارایی سنتی و دو مرحله ای پرداخته شد و نمونه هایی از حل هرکدام از این مدل ها توسط نرم افزار Lingo در انتهای فصل قرار گرفت.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

در این فصل نتایج کارایی حاصل از حل این مدل ها ارائه می گردد و نشان داده خواهد شد که کدام یک از زنجیره ها کارا و کدام یک ناکارا عمل می کنند. همچنین به واحدهای مرجع هرکدام از واحدها در هریک از مدل ها اشاره شده و واحدهای کارا طبق روش کارایی متقاطع رتبه بندی می گردند و در نهایت برای شاخص های ورودی آنالیز حساسیت انجام خواهد شد.
۴-۲ نتایج حاصل از حل مدل های DEA سنتی و دو مرحله ای
نتایج کارایی حاصل از حل مدل های DEA سنتی ( CCR مضربی ورودی محور) و DEA شبکه ای (دو مرحله ای)، برای تمام زنجیره های تامین به ترتیب در جداول ۴-۱ و ۴-۲ نشان داده شده است. همچنین واحدهای مرجع واحدهای ناکارا برای هر دو مدل مشخص گردیده اند.
به علت محدودیت در تعداد زنجیره ها و برای برقراری رابطه ] (تعداد خروجی ها + تعداد ورودی ها)*۳ (تعداد واحدهای مورد ارزیابی)[ ، ۷ زنجیره تأمین برای ۴ دوره سه ماهه در طول سال ۱۳۹۰ به عنوان نمونه در نظر گرفته شدند که در کل ۲۸=۷*۴، DMU خواهیم داشت.
جدول ۴-۱ نتایج کارایی حاصل از حل مدل DEA سنتی

ردیف
تامین کننده

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...