۳-۱۱- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات

در این پژوهش با بهره گرفتن از نرم افزارspss از دو روش: آمار توصیفی برای تحلیل اطلاعات جمعیت شناختی و آمار استنباطی( آزمون t) برای آزمون سوالات و فرضیات استفاده شده است:

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۳-۱۳-۱- آمار توصیفی

این نوع آمار صرفاً به توصیف جامعه می پردازد و هدف آن محاسبه پارامترهای جامعه است. در این روش، پژوهشگر داده های جمع آوری شده را با بهره گرفتن از شاخص های آمار توصیفی خلاصه و طبقه بندی می کند، به عبارت دیگر در تجزیه و تحلیل توصیفی، پژوهشگر ابتدا داده های جمع آوری شده را با تنظیم جدول توزیع فراوانی خلاصه می کند و سپس به کمک نمودار آنها را نمایش می دهد و سرانجام با بهره گرفتن از سایر شاخص های آمار توصیفی آنها را خلاصه می کند.

۳-۱۳-۲- آمار استنباطی

در تحلیل استنباطی همواره محقق با جریان نمونه گیری و انتخاب یک گروه کوچک موسوم به نمونه از یک گروه بزرگ تر موسوم به جامعه آماری یا جمعیت اصلی سروکار دارد.
پژوهشگر به وسیله داده ها و اطلاعات حاصله از نمونه به برآورد و پیشگویی ویژگی های جمعیت مورد مطالعه می پردازد. هدف از تحلیل استنباطی تعمیم نتایج حاصله از مشاهدات محقق در نمونه انتخابی خود به جمعیت اصلی می باشد. در این پژوهش از آزمون تی تک نمونه ای استفاده شده است.
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده های تحقیق
۴-۱- مقدمه
در این فصل، با بهره‌گیری از تکنیک‌های مناسب آمار توصیفی و استنباطی، فرضیه‌های پژوهش را با توجه به داده‌های جمع‌ آوری ‌شده توسط پرسشنامه ‌از ۳۸۴ نفر نمونه ی آماری از مجموع مهاجرین افغانی بالای ۱۵ سال ساکن تهران، مورد آزمون قرار داده ایم. داده های جمع آوری شده به منظور تجزیه و تحلیل و نتیجه گیری می بایست در قالب آزمون های آماری به اطلاعات ارزشمندی تبدیل گردند تا بتوان با بهره گرفتن از تعبیر و تفسیر آنها به نتایج مورد نظر دست پیدا نمود. این داده ها باید بتوانند فرضیه های تحقیق را که جواب احتمالی سوال آغازین تحقیق هستند، آزمون نموده و آنها را تأیید و یا رد نمایند.
از آزمون استفاده شده در این تحقیق که به تحلیل داده های گردآوری شده پرداخته شده است، می توان به آزمون تی تک نمونه ای اشاره نمود که رابطه فرضیه های تحقیق با مهاجرت افغان ها به ایران توسط آن مورد آزمون قرار گردفته اند.
نتایج حاصل از این آزمون در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی، در این فصل مورد بررسی قرارگرفته است. بنابراین در تحقیق حاضر ابتدا نتایج آمار توصیفی داده ها و سپس نتایج آزمونهای آماری به کمک آمار پارامتریک مورد بررسی قرار گرفته اند و در نهایت به نتیجه گیری یافته های تحقیق از علل مهاجرت افغان ها به ایران پرداخته شده است.
۴-۲: تجزیه و تحلیل آمار توصیفی تحقیق
در این قسمت، به تجزیه و تح
لیل داده های جمع آوری شده از جامعه ی آماری تحقیق، پرداخته شده و توزیع فراوانی و درصدی پاسخگویان بر حسب گویه های پرسشنامه مورد بررسی قرار گرفته اند.
۴-۲-۱- توزیع پاسخگویان بر حسب گروه سنی
جدول(۴-۱): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب گروه سنی

گروه سنی

فراوانی

درصد

۱۵-۲۴

۴۴

۱۱٫۵

۲۵-۲۹

۱۳۵

۳۵٫۲

۳۰-۳۴

۸۲

۲۱٫۴

۳۵-۳۹

۱۸

۴٫۷

۴۰-۴۴

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...